MuscleMeat

Hoe verder?? Zit in de struggle

Lijger

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m72
Vetpercentage
14%
Ik volg nu iets van 4 maanden Starting Strength, heb tussen door 2 maanden moeten stoppen door een gebroken rib. Ik heb me in het begin vooral erg gefocussed op techniek, alleen twijfel nu om over te stappen op Stronglifts 5x5

Mijn huidige stats:

BP: 57.5KG
SQ: 80KG
DL: 80KG
OHP: 35KG
BOR: 40KG

Nu loop ik dus vast bij m'n OHP en m'n BP. Ik vreet zwaar boven onderhoud, iets van 3500 kcal per dag, kom ook duidelijk aan in kracht maar ook wel vet, en dit wil ik zo minimaal mogelijk houden. Zit wel vaak met een slaaptekort en dat komt het liften zeker niet ten goede.

Wat raden jullie aan?

Ben trouwens nu 1.73 en 70KG met 18% VP.

op wat voor wijze train je nu dan?

Ik zou als ik jou was gewoon strongliftx 5x5 gaan doen. Er zit nog veel ruimte voor verbetering in je lifts!

• Topic Starter Topic Starter
op wat voor wijze train je nu dan?

Ik zou als ik jou was gewoon strongliftx 5x5 gaan doen. Er zit nog veel ruimte voor verbetering in je lifts!

Ik train nu 3x5 met een hele hoop oefeningen als Lat pulldowns, dips, pull-ups, tricep cable pushdown, t-bar row, bicep curls etc. erbij.

Het probleem met stronglifts is dat ik zo laag begin, ik moet benchen met 30KG bij m'n 1e workout?? :')

wat maakt het uit dat je met 30kg begint? Gaat snel genoeg omhoog.

huh?

zijn je lifts trouwen 1 rep max?

Nee,
3x5

Heb trouwens net SL 5x5 gedaan, ietsjes hoger gepakt dan het gewicht dat werd aangeraden

dus squat op 40 ipv 37.5
bench press op 35 ipv 30
en de bent over row gewoon op aangeraden gewicht: 30

Training was niet bijzonder uitdagend, maar voelt toch lekker.

gewoon daar mee doorgaan dan :)

SL is een goed programma.

Slaap tekort, rust is net zo belangrijker dan eten en trainen. ;)

aangezien je 18% vp hebt, heb je wel een goed voedingsschema? Eet je niet teveel suikers enzovoorts om maar op een hoog aantal kcal te komen?

aangezien je 18% vp hebt, heb je wel een goed voedingsschema? Eet je niet teveel suikers enzovoorts om maar op een hoog aantal kcal te komen?

Ben best wel aan het dirty bulken :')

Heb eerlijkgezegd een lange tijd echt op 3500 kcal per dag geleefd terwijl ik niet eens liftte, omdat ik vroeger nooit makkelijk aankwam, en toen opeens 6KG.

Nu zit ik netjes op 3000kcal met gevarieerde voeding.

Terug
Naar boven