MuscleMeat

Hoe weet ik hoeveel g eiwit genoeg voor mij is? (acne / bodybuilding)

Wow jij hebt duidelijk echt geen idee waar je het over hebt. De oorzaak is terug te vinden in je eerste zin. Ik haal trouwens nooit meerdere dagen mijn eten uit de vetpan. Hooguit 1 maaltijd in een paar weken. En een creme heeft echt geen zak zin, je leest blijkbaar niet goed.

En keto is echt niet iets voor de lange termijn, je kunt niet bulken op keto. Daar heb je koolhydraten voor nodig.

dat was vroeger een week op vakantie of zo

En ik weet niet wat jij voorstelt met lange termijn maar een cut duurt bij mij meestal wel iets langer dan 2 dagen of zo.

• Topic Starter Topic Starter
Met lange termijn bedoel ik gewoon jaren in de toekomst. Je kunt niet altijd keto doen, het hele jaar lang. Cutten doe je misschien 4 maanden en dat is al best lang. Daarna zul je toch weer koolhyrdaten moeten eten.

Als je 2 dagen als korte termijn ziet dan denk ik dat je je bodybuilding doelen eens moet hierzien. Maanden = korte termijn, jaren = lange termijn.

Misschien is dat een teken dat het geen zin heeft waar je mee bezig bent. Als je een echte kuur doet en afmaakt moet het als het goed is weg blijven. Dus ik raad je aan om eens naar de huisarts te gaan om een verwijzing naar de dermatoloog te vragen en die ervan te overtuigen dat je een roaccutane kuur wilt gaan doen. Dan is het niet alleen gratis maar heb je er ook nog eens professionele begeleiding bij. En dan hoef je het daarna nooit meer te nemen.

Zo lang ik acnevrij blijft heeft het voor mij wel zin waar ik mee bezig ben, en langzaam maar zeker bereik ik ook wel de cumulatieve dosis van een dermatoloog-kuur. En gratis is het helaas ook niet via de huisarts. Ik waardeer je bezorgdheid, maar ik doe wel een bloedtest en bepaal daarna of ik zo door kan gaan of er mee moet stoppen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb anders nog nooit ook maar 1 cent betaald voor roaccutane. Het valt onder de verzekering (de mijne wel iig), maar daar moet je inderdaad wel voor betalen, als je dat bedoelt.

En de cumulatieve dosis, ik weet niet of het daarom draait. Het zou kunnen, maar dat durf ik niet te zeggen. Het lijkt me dat het draait om het resultaat: of je permanent van je acne af bent of niet. Als het goed is moet je na een kuur ook acne vrij blijven en dan hoef je niet meer consistent je lever aan te vallen.

Trouwens: dat je een vette huid krijgt, maakt niet uit. Tijdens de roa kuur had ik een hele droge huid. Maar dat ging daarna vrij snel weg, terwijl ik wel maanden lang acne vrij was. Toen voelde mijn huid gewoon normaal aan.

Ik heb anders nog nooit ook maar 1 cent betaald voor roaccutane. Het valt onder de verzekering (de mijne wel iig), maar daar moet je inderdaad wel voor betalen, als je dat bedoelt.

En de cumulatieve dosis, ik weet niet of het daarom draait. Het zou kunnen, maar dat durf ik niet te zeggen. Het lijkt me dat het draait om het resultaat: of je permanent van je acne af bent of niet. Als het goed is moet je na een kuur ook acne vrij blijven en dan hoef je niet meer consistent je lever aan te vallen.

Trouwens: dat je een vette huid krijgt, maakt niet uit. Tijdens de roa kuur had ik een hele droge huid. Maar dat ging daarna vrij snel weg, terwijl ik wel maanden lang acne vrij was. Toen voelde mijn huid gewoon normaal aan.

Heb jij geen eigen risico in je zorgverzekering dan? Want daar hoef ik normaal gesproken niet aan te komen, dus de eerste 350 euro zijn al voor eigen rekening ;)

Ja, daar draait het om. Je moet een cumulatieve dosis hebben, en als je dat op 80 mg/dag doet ben je er 2 keer zo snel van af als op 40mg/dag. Na die cumulatieve dosis hoor je er de rest van je leven van af te zijn.

Nee vette huid maakt idd niet zo veel uit, maar ik krijg dan ook de volgende dag al puistjes.

Ja, daar draait het om. Je moet een cumulatieve dosis hebben, en als je dat op 80 mg/dag doet ben je er 2 keer zo snel van af als op 40mg/dag. Na die cumulatieve dosis hoor je er de rest van je leven van af te zijn.

Jup en als je alleen maar aanblijft komen schiet je ook niet snel op natuurlijk:p

Terug
Naar boven