AndroidHealthClinic

Hoe zelf een voedingsschema maken met excel sheet: demo video

Peiling Peiling De demo video van het voedingsschema excel rekenblad is:

• te complex - moeilijk te volgen - te snel

Stemmen: 2 20,0%
  • net goed - erg duidelijk - juiste tempo

Stemmen: 3 30,0%
  • te eenvoudig - te traag - langdradig

Stemmen: 1 10,0%
  • met momenten te traag - dan weer te snel

Stemmen: 1 10,0%
  • ik ben (jawel) sniperX

Stemmen: 3 30,0%

• Totaal stemmers
    10

Mister TN

True Natural BodyBuilder
Elite Member
15 jaar lid
True Natural
Waardering
470
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
De demo video van mijn voedingsschema excel rekenblad (diet-plan-excel-sheet) is eindelijk beschikbaar.

Hij kan op youtube bekeken worden (best in 480p resolutie te bekijken) of in betere kwaliteit in Flash (aanbevolen) of als Windows Media Video (.wmv).

http://www.youtube.com/watch?v=g9ClrjvIGu8

De demo movie legt uit hoe je zelf een voedingsschema kan samenstellen en hoe je mijn geavanceerde excel worksheet hiervoor handig kan gebruiken.

Het excel workbook onderscheidt zich van anderen doordat hij voedingswaarden gegevens van meer dan 7500 verschillende voedingsmiddelen bevat uit de meest betrouwbare database (USDA National Nutrient Database) beschikbaar.

Naast de gebruikelijke info zoals calorieën, eiwitten (proteïnen), koolhydraten en vetten, berekent het excel rekenblad ook automatisch de vitamines, mineralen, vezels, cholesterol, (on)verzadigde vetten, suikers, glycemic index en load van je dieet.

Je voedingsstoffen behoeftes worden automatisch berekend vertrekkende van je leeftijd, gewicht, lengte, vetpercentage, lichamelijke activiteit en doel (afvallen of bijkomen).

Graag had ik van jullie vernomen of de demo video op duidelijke wijze het gebruik van de excel sheet uitlegt, of hij al dan niet te complex is en hoe ik de video en/of het excel werkblad eventueel nog kan verbeteren.

Elke feedback is welkom!

http://www.hoomle.com/

Laatst bewerkt:
handig thnx!

Ik vind dat hele schema nog teveel van het goede. Allemaal wel leuk en ook goed over nagedacht, maar 90% van alle informatie is overbodig voor de gemiddelde 'amateur' bodybuilder.

Het belangrijkste in zo'n schema zijn de eiwitten, koolhydraten en vetten per product. Al het overige wat jij in je schema hebt staan (natrium, cholesterol, water, vitaminen e.d.) zijn erg leuk, maar voor de gemiddelde bb'er overbodig. Als je gezond en gevarieerd eet, en erop let dat je niet teveel natrium binnen krijgt heb je deze informatie niet nodig en werkt het alleen maar afleidend.

Veel beginners zullen zich helemaal krom staren op de mega dosis informatie. Daarnaast maak je ook geen onderscheid in LDL en HDL cholesterol.

Verder is alles in het engels.. waarom?

En de voedingswaarde (maar ook cholesterol, verzadigd vet, natrium e.d.) verschillen ontzettend per merk of fabrikant.

Wel mijn complimenten voor de tijd en moeite die je erin gestoken hebt, maar het was iets teveel van het goede imo.

:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Daarnaast maak je ook geen onderscheid in LDL en HDL cholesterol.

Verder is alles in het engels.. waarom?

Bedankt voor de feedback!

Helaas is er geen info beschikbaar over LDL versus HDL. Er is ook geen richtlijn over hoeveel LDL of HDL je zou moeten eten. De enige richtlijn die ik gevonden heb is dat je best niet meer dan 200 mg cholesterol eet als je problemen hebt met een hoog cholesterolgehalte.

De reden voor Engels is simpel: omdat er 100 maal meer mensen zijn die Engels verstaan dan Nederlands. Ik heb wel al de moeite gedaan om de vertaling van de voedingsmiddelen in het Nederlands toe te voegen. De rest van de Eneglse tekst is toch echt wel basiskennis lijkt me.

Terug
Naar boven