AndroidHealthClinic

hoe zit dit nou..

drumbell

Ripped Bodybuilder
Waardering
979
zat hier vanmiddag over het volgende na te denken;

vaak word hier geroepen in bijv. een kuurvoorstel topic, ''je gaat niks bijkomen omdat je voeding niet in orde is --> te weinig cals.

hoe zit het dan met cutkuurtjes ?

bijv.; (weken en nakuur boeien ff niet)
- 250mg test E e/w
- 400mg mast E e/w
- winny 50mg e/d
(-evt. T3 50mcg) e/d

op deze gear, icm een voedingsschema wat 500/600 onder onderhoud zit, gain je alsnog gewoon een paar kilootjes VVM, terwijl je VP drastisch daalt. oké, als je dan op 500mg test E + kicker 2kg gaint terwijl je bedoeling een bulkkuur was faal je uiteraard hard dat is duidelijk maar inprincipe gain je toch altijd tijdens cyclen ookal is je voeding bagger.. tenzij je 3 crackers per dag eet. :p

of is het meer in de trant van het niet kunnen behouden van hun gains na de kuur waar dan op gedoeld word
omdat NA de kuur hun voeding ook nog om te janken is ? terwijl je na een cutkuur juist rustig terug gaat naar je normale calniveau en die gains wél vasthoud.

te weinig cals is vaak ook een enorm verkeerde macro verhouding?

als jij totaal kut eet tijdens je kutkuur gaat er vast wel wat af en hou je door de verhoogde eiwitsynthese nog wat spieren vast, maar als na de kuur je hormoon stelsel op z'n gat legt en je blijft slecht eten kom je misschien nog wel op -1 uit omdat je tijdens de optimale (kuchkuch) kuurcondities al amper vvm bijkwam. en daarna merkt je lichaam extra goed de brakheid van voor je kuur

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

iemand die in z'n kuur al geen goed voedingssysteem kon opbrengen, kan dat imho na de kuur, in de dip, al helemaal niet

Kuren = huren

zat hier vanmiddag over het volgende na te denken;

vaak word hier geroepen in bijv. een kuurvoorstel topic, ''je gaat niks bijkomen omdat je voeding niet in orde is --> te weinig cals.

hoe zit het dan met cutkuurtjes ?

bijv.; (weken en nakuur boeien ff niet)
- 250mg test E e/w
- 400mg mast E e/w
- winny 50mg e/d
(-evt. T3 50mcg) e/d

op deze gear, icm een voedingsschema wat 500/600 onder onderhoud zit, gain je alsnog gewoon een paar kilootjes VVM, terwijl je VP drastisch daalt. oké, als je dan op 500mg test E + kicker 2kg gaint terwijl je bedoeling een bulkkuur was faal je uiteraard hard dat is duidelijk maar inprincipe gain je toch altijd tijdens cyclen ookal is je voeding bagger.. tenzij je 3 crackers per dag eet. :p

of is het meer in de trant van het niet kunnen behouden van hun gains na de kuur waar dan op gedoeld word
omdat NA de kuur hun voeding ook nog om te janken is ? terwijl je na een cutkuur juist rustig terug gaat naar je normale calniveau en die gains wél vasthoud.

Hoe kom je daar nu bij ? ALs je onder je onderhoud gaat eten, ga je afvallen, en kom je geen GRAM spiermassa bij, gear of niet. Gear bij dieten zorgt enkel voor behoud van spiermassa bij het afvallen, en in veel gevallen voor een bepaalde look eens je onder een bepaald vetpercentage bent. Dus je hebt na een cutkuur helemaal geen gains om vast te houden ...

Hoe kom je daar nu bij ? ALs je onder je onderhoud gaat eten, ga je afvallen, en kom je geen GRAM spiermassa bij, gear of niet. Gear bij dieten zorgt enkel voor behoud van spiermassa bij het afvallen, en in veel gevallen voor een bepaalde look eens je onder een bepaald vetpercentage bent. Dus je hebt na een cutkuur helemaal geen gains om vast te houden ...
Dus na een cutkuur is het eigenlijk "gemakkelijker" om de look die je na de kuur hebt te behouden? of zie ik dit verkeerd en komt je vet er weer als een malle bij?

Dus na een cutkuur is het eigenlijk "gemakkelijker" om de look die je na de kuur hebt te behouden? of zie ik dit verkeerd en komt je vet er weer als een malle bij?

Nee? Na je cutkuur heb je een fysiek wat je behoudt met hoe je eet. Ga je weer (ruimschoots) meer eten dan ga je aankomen, ook in vet.

Het vet dat je bijkomt hangt af van individu en dieet. Als jij tot op het bot dieet, en voordien redelijk dik was, ja, beschouw dan dat een toename in vetcellen permanent is en dat een paar weken niet dieten je inderdaad weer zal doen bijkomen, waardoor je kort nadien vlotjes weer over 11-12% gaat zonder dat je twee keer moet kijken.

Ben je van nature leaner en je gaat na je wedstrijd je dieet clean houden en slechts geleidelijk cals verhogen, dan kun je een look langer behouden, en gaan clean bulken eventueel. Of dat "gemakkelijker" is, zou ik niet durven zeggen :p

kan dit ook iets te maken hebben met een snelle of een langzame stofwisseling?

mijn collega zit namenlijk maar rond de 2200 calorien icm test prop, hij heeft nu een paar kg gewonnen en een paar % gedropt.

ik weet ook nog dat ik hier jaren geleden een reactie zag van krieltje, dat hij maar rond de 1800 kcal zat, en altijd prima ging, volgens mij ivm trage stofwisseling.

is dit niet allemaal persoonsgebonden?

groet,

kan dit ook iets te maken hebben met een snelle of een langzame stofwisseling?

mijn collega zit namenlijk maar rond de 2200 calorien icm test prop, hij heeft nu een paar kg gewonnen en een paar % gedropt.

ik weet ook nog dat ik hier jaren geleden een reactie zag van krieltje, dat hij maar rond de 1800 kcal zat, en altijd prima ging, volgens mij ivm trage stofwisseling.

is dit niet allemaal persoonsgebonden?

groet,

Uiteraard, maar dan ga je dit ook al merken voor je AAS gebruikt en zal die persoon al iets zwaarder zijn natural, en dus ook niet de commentaar krijgen dat ie eerst zen voeding in orde moet brengen ;)

Uiteraard, maar dan ga je dit ook al merken voor je AAS gebruikt en zal die persoon al iets zwaarder zijn natural, en dus ook niet de commentaar krijgen dat ie eerst zen voeding in orde moet brengen ;)

Klopt idd, voor dat hij zijn eerste kuur pakte had hij ook al genoeg aan +/- 2000 kcal, ging hij er ruim boven zitten, dan was dit nadelig terug te zien aan de bf meting.

groet,

• Topic Starter Topic Starter

hmm ik dacht dat de verhoogde eiwitsynthese weldegelijk voor het aanzetten van spiermassa zorgde. maar dit is niet dus ? en what about recompen dan in een kuur ? dat men daar + spiermassa en - vet mee bereikt is bs ? want bij recompen creer je toch ook een deflict in je cals.

at least, bij tren is dit toch wel, het aanzetten van spiermassa terwijl je vp dropt met een deflict in cals of gaat deze vlieger gewoon nooit op ? :D

---------- Toegevoegd om 09:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:55 ----------

Nee? Na je cutkuur heb je een fysiek wat je behoudt met hoe je eet. Ga je weer (ruimschoots) meer eten dan ga je aankomen, ook in vet.

na een cutkuur werk je net als natty cutten, rustig terug naar je normale calniveau toch, onderhoudsniveau. daar veranderd niks aan, juicy of natty. denk dat je zo die fatgains wel buiten de deur houd..

EDIT; lees dat je bij recompen enkel een deflict creert op rustdagen, of als je bijv. 6x per week traint 2 dagen in de week. soort carbcycling, dat verhaal is me duidelijk want het reilen en zeilen carbcycling snap ik.

kan dicht.

Laatst bewerkt:
Het vet dat je bijkomt hangt af van individu en dieet. Als jij tot op het bot dieet, en voordien redelijk dik was, ja, beschouw dan dat een toename in vetcellen permanent is en dat een paar weken niet dieten je inderdaad weer zal doen bijkomen, waardoor je kort nadien vlotjes weer over 11-12% gaat zonder dat je twee keer moet kijken.

Ben je van nature leaner en je gaat na je wedstrijd je dieet clean houden en slechts geleidelijk cals verhogen, dan kun je een look langer behouden, en gaan clean bulken eventueel. Of dat "gemakkelijker" is, zou ik niet durven zeggen :p

Thanks weet ik dat ook weer :D :thumbs:

Volgens mij verlies je hardheid na die.kuur dus je houdt je look niet
het bijvoorbeeld niet voor niks trenlook

Terug
Naar boven