AndroidHealthClinic

Hoe zit het nou??

Buildyourself

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Ik wil me behoefte berekenen en dat heb ik gedaan dat is 1970. Als ik een clean bulk wil moet ik dus 2470 eten. Is dit niet te weinig of heb ik iets vergeten?

Heb namelijk de formule gedaan die op de site staat (Harris). Maar ik las nog ergens dat je X een ander getal nog moet doen als je nog 5 dagen per week traint?

Dus mijn exacte vraag is hoeveel cal moet ik op een dag gaan eten met een clean bulk. 18 jaar, 183cm, 81kg, traint 5x per week.

wie kan me op weg helpen.

Ja X 1,3-1,4 dacht ik. Dat is de activiteits factor.

• Topic Starter Topic Starter
Oke waar kan ik dit vinden. Misschien is het handig dat, dat ook in dat topic word gezegd. Weet iemand toevallig de juiste activiteits factor?

Metric BMR Formula

Women: BMR = 655 + ( 9.6 x weight in kilos ) + ( 1.8 x height in cm ) - ( 4.7 x age in years )

Men: BMR = 66 + ( 13.7 x weight in kilos ) + ( 5 x height in cm ) - ( 6.8 x age in years )

Imperial(US) BMR Formula

Women: BMR = 655 + ( 4.35 x weight in pounds ) + ( 4.7 x height in inches ) - ( 4.7 x age in years )

Men: BMR = 66 + ( 6.23 x weight in pounds ) + ( 12.7 x height in inches ) - ( 6.8 x age in year )

Harris Benedict Formula To determine your total daily calorie needs, multiply your BMR by the appropriate activity factor (BE HONEST WITH THYSELF), as follows:

1. If you are sedentary (little or no exercise) : Calorie-Calculation = BMR x 1.2
2. If you are lightly active (light exercise/sports 1-3 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.375
3. If you are moderatetely active (moderate exercise/sports 3-5 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.55
4. If you are very active (hard exercise/sports 6-7 days a week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.725
5. If you are extra active (very hard exercise/sports & physical job or 2x training) : Calorie-Calculation = BMR x 1.9

Bron:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=111120381

Ik snap er ook niet echt veel van

Als ik de formule zoals ik heb gepost gebruik kom ik op ongeveer 3200 kcal uit om te bulken (wat ook ongeveer klopt).

Waar je eigenlijk naar op zoek bent is je TDEE (total daily energy expenditure).
Je zou ook een online calculator kunnen gebruiken zoals: http://iifym.com/tdee-calculator/

Let op: de formules leveren slechts een richtlijn. Of dit ook het exacte getal is voor jouw zul je proefondervindelijk moeten achterhalen.

Ah oke ik zal eerst 3250 gaan dan, want ik zit nu wel heel laag vergeleken dat. Ik weet alleen niet wat ik moet toevoegen voor cal. Heb me eiwitten al rond. Heb jij ideeen of iemand anders. De tijden staan niet goed, maar ik moet nog 300 cal erbij, wat is slim om erbij te doen?

351a04l.png

Je hebt bij je lunch 200 gram ONgekookte rijst ingevuld.
Neem je dat ook echt? of is het 200 gram gekookt? scheelt nl al 350 kcal op je totaal.
Ik zou ook wat meer vetten nemen.
richtlijn is 1 gr per kg BW

ik weeg van te voren 200 gram af dus ongekookt ja. Wat kan ik het beste toevoegen dan?

Voor vetten kan je denken aan dingen als:
zalm, avocado, olijfolie, pure chocolade, noten (heb je al), eieren etc.

Als je 1300Kcal boven onderhoud gaat eten ga je gewoon dik worden denk ik.

Je kan het ook gewoon zo doen. Je neemt je behoudt (inclusief Kcal die je verbrand met al je sport etc.).
-Je verhoogt met 250. Maak je gains zonder vet te kweken, blijf hier.
-Werkt dat niet, verhoog met 250Kcal.
-Blijf dit doen tot je merkt dat je BF stijgt, daal dan 250Kcal terug.

Eh voila, een mooie clean bulk zonder te veel fiek fak.

Als je even doorleest had ik mijn activiteit nog niet toegevoegd ik moet 3270 eten. voor een clean bulk. Heb nu 3290 dus ga zien of ik aankom of niet.

rustig opbouwen hea.. in 1x 800kcal meer gaan eten is niet zo handig.
en deze calculatie is een richtlijn, geen natuurwet. bij mij is het wat minder dat de formule van onze Harris aangeeft.

Je rijstwafels bevatten ook geen voedingswaarden?

rustig opbouwen hea.. in 1x 800kcal meer gaan eten is niet zo handig. en deze calculatie is een richtlijn, geen natuurwet. bij mij is het wat minder dat de formule van onze Harris aangeeft.

Ik at vorige week al 2800 dus ga nu gewoon 3290 proberen.

Kan je pure chocola in een clean bulk stoppen. (heb 50 gram per dag)

Terug
Naar boven