MuscleMeat

Hoeveel geef jij om de hoeveelheid van je salarisstrook?

1,8k per maand is wel zo'n beetje de bodem hoor op HBO niveau. Ben zelf universitair gaan studeren na mijn HBO en studeer nu farmaceutische wetenschappen. Als ik de cijfers moet geloven ga ik zeker op 3k per maand uitkomen.

:roflol:

1200 is geen geld, ik denk dat je beter iets meer stres kunt hebben op je werk en er mee leren omgaan,en ook een hoger salaris hebt, want als jij een woning en auto hebt en je moet van 1200 euro alles betalen levert dat minstens net zoveel stress op.

ik zou even een korte berekening maken (de belangrijkste op een rijtje p/m)

huur 450
nuon 120
auto verz/belasting 110
zorgverz 140
kpn televisie/internet 70
brandstof (voor alleen naar het werk) 200
boodschappen 150
-----------------------
1240

ik moet er al iets uitgooien omdat ik niet genoeg salaris heb, daarbij heb ik nog niet alle lasten meegeteld.Wat moet ik hiermee als ik ook nog een vrouw en kinderen heb ? snap niet dat mensen kunnen werken voor zo'n hongersloontje, ik zou de baas keihard uitlachen.
televisie/internet kan goedkoper, zorgverzekering kan goedkoper. En je komt ook in aanmerking voor flink wat toeslagen/subsidies.

• Topic Starter Topic Starter
3k per maand ? :roflol: na 30 jaar werkervaring misschien.

Een gemiddelde HBO starter verdient ongeveer 1800 per maand.

En dan heb ik het niet eens over de 4 verloren jaren + studiekosten. Voor het geld hoef je het echt niet te doen. Betere werkomstandigheden waarschijnlijk wel.
En maakt het dan nog heel veel uit welke studie? Bijvoorbeeld welke studies verdien minder als HBO starter en welke meer als starter?

dus als je poen wil pakken ben je het best af met 80+ uur beulen in een fabriek/magazijn :rolleyes:
en HBO beschouw ik nu ook niet direct aLs meer dan een veredelde verderzetting van het secundair onderwijs, op universitair niveau zijn genoeg richtingen te vinden met starterslonen die een stuk hoger liggen.

Ach het is altijd hetzelfde verhaaltje op forums als het over opleidingen en geld gaat. Als je echt poen wilt verdienen dan moet je je onderscheiden van de rest op wat voor manier dan ook. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat vooral ondernemers echt geld verdienen en in die dikke mercedes rijden.

Geld maakt niet gelukkig.

Een gemiddelde HBO starter verdient ongeveer 1800 per maand.

En dan heb ik het niet eens over de 4 verloren jaren + studiekosten. Voor het geld hoef je het echt niet te doen. Betere werkomstandigheden waarschijnlijk wel.
hangt helemaal af van de sector waarin je werkt.....

Heel veel, hierna ga ik voor register accountant, veel mogelijkheden, veel poen. Wel iet wat saai volgens velen maar dat is net hoe je het zelf indeeld.

Voor minder dan 50k per jaar ga ik niet zo lang op school zitten. Hoop sws al wat meer verdienen. Ben ook vrij ondernemend dus ja..

Af en toe denk ik, had ik maar doorgeleerd. Maar helaas liet mijn thuis situatie dat niet toe toendertijd. Ik verdien nu best aardig voor iemand van 26, heb geen stress, ik laat mijn werk op mijn werk, en werk gewoon 37 uur per week en heb genoeg doorgroei mogelijkheden (al ben ik al ver gekomen). Vrienden van me met een HBO opleiding verdienen niet meer dan ik en hebben stressvolle banen.

Origineel gepost door lifestyle66
je bent 26, en je zit nog bij papa en mama ? schaam je, ga werk zoeken.

So? & Thx, maar liever niet.

Citaat:
Origineel gepost door Musculo
Idd Corleone, je uitkering hield op zei je laatst toch? En de oplossing was thuis gaan wonen ipv werk zoeken?
Wat zeggen je ouders hiervan?

Idd, procedure van m'n progressieve tewerkstelling is al enkele maanden in werking gesteld. Niets, zolang ik maar geld verdien..

Citaat:
Origineel gepost door jonggeleerd
Als ik zijn pa was had ik m een schop onder zn reet gegeven.
Als ik 26 ben wil ik om zn minst mn hbo diploma + vaste baan

Zou me schamen bij mn ouders met een uitkering zou leven

Hoop voor jou dat je dat dan zult hebben aan die leeftijd. & Gelukkig schaam ik me steeds minder en minder voor dingen. & Dan zou jij geen goede vader geweest zijn.:P

Ach het is altijd hetzelfde verhaaltje op forums als het over opleidingen en geld gaat. Als je echt poen wilt verdienen dan moet je je onderscheiden van de rest op wat voor manier dan ook. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat vooral ondernemers echt geld verdienen en in die dikke mercedes rijden.

Dat zijn vaak maar leaseauto's. Me stiefvader heeft altijd eigen bedrijven gehad, en was altijd bereikbaar en aan het werk. Door alle stress dat dat met zich mee bracht heeft hij al meerdere operaties aan zijn hart gehad.
Hij is eerder opgehouden met werken, maar zal waarschijnlijk ook eerder dood gaan.
Ik heb hier van geleerd dat ik niet wil stressen op het werk, laat staan als ik vrij ben.

:roflol:

1200 is geen geld, ik denk dat je beter iets meer stres kunt hebben op je werk en er mee leren omgaan,en ook een hoger salaris hebt, want als jij een woning en auto hebt en je moet van 1200 euro alles betalen levert dat minstens net zoveel stress op.

ik zou even een korte berekening maken (de belangrijkste op een rijtje p/m)

huur 450
nuon 120
auto verz/belasting 110
zorgverz 140
kpn televisie/internet 70
brandstof (voor alleen naar het werk) 200
boodschappen 150
-----------------------
1240

ik moet er al iets uitgooien omdat ik niet genoeg salaris heb, daarbij heb ik nog niet alle lasten meegeteld.Wat moet ik hiermee als ik ook nog een vrouw en kinderen heb ? snap niet dat mensen kunnen werken voor zo'n hongersloontje, ik zou de baas keihard uitlachen.

Op de lage boodschappen na hoge kosten...

Nuon 80 (wel 21 zonnepanelen, teruglevering niet meegerekend)
Auto verzekering all-risk 45 + wegenbelasting 18 (Gewoon een kleinere auto rijden)
Zorgverzekering + medium aanvullend pakket 87,50 (+500 eigen risico, maar die heb ik op een aparte spaarrekening staan en daar krijg ik nog rente over ook)
Ziggo televisie, internet 50mbps + bellen 60
Brandstof werk 120 (en daar gaat dan nog 60 af netto vergoeding)

Dus hoe belangerijk is de hoeveelheid geld die je verdient voor jou? En zijn er in Nederland wel elite-verdieners, behalve topmannen van bedrijven/banken?

Voor mij: belangrijk. Waarom: ben hoofd kostwinner, mijn salaris bepaald uiteindelijk wat we wel en niet kunnen. Denk dat dat in veel gezinnen is overigens, zeker rond mijn leeftijd. Tegenwoordig denk ik anders met vrouwen die carriere willen maken.

Of geld gelukkig maakt ? (lijkt me een logisch discussiepunt er na) Ja en nee. Te weinig geld maakt ongelukkig, teveel kan je een hoop ellende bezorgen (nepvrienden, parasieten etc.)
Overigens schijnt er onderzoek gedaan te zijn naar de grens, vanaf welk punt maakt geld je niet gelukkiger dan je al was.

Elite verdieners zijn er genoeg, in mijn ogen. Dat zijn mensen die in deze tijden nog steeds kunnen kopen wat ze willen puur door salaris en dus niet door spaargeld te gebruiken. Maar definitie elite verschilt per persoon.

Als mijn tv plots kapot gaat kan ik een nieuwe kopen zonder mijn spaargeld aan te moeten breken met dien verstande dat ik dan die maand ook niet uitga of uit eten ofzo. Geen elite dus, maar wel een lucky guy in deze tijden.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 13:16 ----------

Zie hier overigens een opgave van maandlasten door het topic gaan.

Dat betreft dan huren (wat overigens in mijn woongebied onderhand gelijk staat aan kopen qua maandelijkse lasten).

Voor een gezin met 1 kind kom ik al way above de 2700 per maand uit. Reken uit wat je moet verdienen om tegenwoordig rond te kunnen komen, en waarom in gezinnen tegenwoordig man en vrouw beiden moeten werken. Dat zijn de kosten excl. uit eten gaan, cadeautjes voor verjaardagen, avondje stappen, feestje geven etc. Wel incl. boodschappen en benzine.

En dan leven wij normaal en niet als god in frankrijk. Gaan ook gewoon naar de Lidl, rijden geen auto van 2500kg etc.
Dat is Nederland

Voor een gezin met 1 kind kom ik al way above de 2700 per maand uit. Reken uit wat je moet verdienen om tegenwoordig rond te kunnen komen, en waarom in gezinnen tegenwoordig man en vrouw beiden moeten werken. Dat zijn de kosten excl. uit eten gaan, cadeautjes voor verjaardagen, avondje stappen, feestje geven etc. Wel incl. boodschappen en benzine.

En dan leven wij normaal en niet als god in frankrijk. Gaan ook gewoon naar de Lidl, rijden geen auto van 2500kg etc.
Dat is Nederland

Dit klinkt net als de situatie van m'n pa, hartstikke prima inkomen maar hij vindt heel veel dingen die geld kosten vanzelfsprekend op een manier van 'ja maar dat moet ik toch wel kunnen'. Ja dan hou je weinig over. Je kán best goedkoper wonen en minder uitgeven. Een gezin met 1 kind hoeft geen 2700 euro per maand aan vaste lasten te hebben. Ik snap dat mensen navenant hun inkomen meer gaan uitgeven maar je hoeft het niet als 'normaal' te gaan zien.

Ik heb er zelf ook wel last van, direct nadat ik na m'n studie ging werken hield ik 1000 euro netto per maand over zonder moeite, tegenwoordig lukt me dat niet ondanks dat ik meer dan 50% omhoog ben gegaan in bruto salaris. Voor mijn gevoel doe ik ook geen hele extreme dingen, maar als ik 't dan eerlijk vergelijk met die tijd dan kan ik toch wel dingen opnoemen die echt niet noodzakelijk zijn.

Ik zij vroeger altijd dat ik het belangrijker vind om een leuke werkplek te hebben en dat het salaris van 1300 euro als automonteur me dan niet zo heel veel zou uitmaken, ik wilde mezelf liever opwerken door veel cursussen en ervaring.
Toen kwam de crisis. En na +-40 bedrijven te zijn langsgeweest kon ik met een mazzeltje een stageplek krijgen.
Na 6 jaar van uitbuiting, bezuinigingen op alles en absoluut geen hulp op praktijk en theorie maar enkele diploma's gehaalt met het vooruitzicht om de rest van mijn leven beurtjes en apk's te doen voor 1300 per maand of een andere baan zoeken.

Ik blijf er nog steeds bij dat werkplezier voor geld gaat maar dat is niet meer realistisch vandaag de dag.

Dit klinkt net als de situatie van m'n pa, hartstikke prima inkomen maar hij vindt heel veel dingen die geld kosten vanzelfsprekend op een manier van 'ja maar dat moet ik toch wel kunnen'. Ja dan hou je weinig over. Je kán best goedkoper wonen en minder uitgeven. Een gezin met 1 kind hoeft geen 2700 euro per maand aan vaste lasten te hebben. Ik snap dat mensen navenant hun inkomen meer gaan uitgeven maar je hoeft het niet als 'normaal' te gaan zien.

Ik heb er zelf ook wel last van, direct nadat ik na m'n studie ging werken hield ik 1000 euro netto per maand over zonder moeite, tegenwoordig lukt me dat niet ondanks dat ik meer dan 50% omhoog ben gegaan in bruto salaris. Voor mijn gevoel doe ik ook geen hele extreme dingen, maar als ik 't dan eerlijk vergelijk met die tijd dan kan ik toch wel dingen opnoemen die echt niet noodzakelijk zijn.

Klopt helemaal voor wat betreft leven naar je salaris, ik betrap me daar elk jaar weer op (dan maak ik een lijstje van de maandelijkse lasten).

Anderzijds hielden we 2 jaar terug meer over dan nu bij lager salaris. Alles is zo enorm duurder geworden. Kijk bijv. je polissen eens, de BTW verhoging. Daarbovenop nog eens de jaarlijkse "normale" verhogingen. December betaalde ik nog 80 voor inboedel en wat andere dingen, deze maand al ruim boven de 100.

Die 2700 / maand, moet daarbij wel vermelden dat ik op hypotheek bijvoorbeeld meer dan 3 kwart aflos. Als niet alles instort hier in Nederland zou ik daar.....in theorie.....straks wel wat vruchten van moeten plukken. In theorie that is.

Zou wat kunnen besparen op benzine en boodschappen, verder nog wat op pensioen, als er tegen die tijd nog zoiets bestaat mag ik eerder stoppen.

Er zit nog wat speling in, kan altijd slimmer en goedkoper.

Belangrijk. Je moet dingen doen die je leuk vindt vindt. Nou ik vind het leuk om veel geld te verdienen. Niet dat ik nu zo veel geld verdien, maar ik zie het wel als een beloning op goed geleverd werk. Als je laag betaald krijgt ben je of niet veel waard, of laat je over je heen lopen. Either way geen situatie om te lang in te blijven hangen lijkt me.

Zeker als je richting de 30 gaat wil je toch een beetje je zaakjes op orde gaan krijgen. Als je beetje tof wilt wonen en niet op iedere euro wilt hoeven letten heb je geld nodig.

Belangrijk. Je moet dingen doen die je leuk vindt vindt.

Correct. Ik mag qua salaris niet klagen en ga daarbij ook nog eens met veel plezier naar mijn werk elke dag. (behalve vandaag dan).

Als ik het niet naar mijn zin zou hebben dan ging ik met liefde ergens anders werken voor 200 minder ofzo.

Andersom, als het zou moeten om mijn gezin eten te kunnen geven zou ik stront scheppen en koekjes inpakken in de fabriek.

Correct. Ik mag qua salaris niet klagen en ga daarbij ook nog eens met veel plezier naar mijn werk elke dag. (behalve vandaag dan).

Als ik het niet naar mijn zin zou hebben dan ging ik met liefde ergens anders werken voor 200 minder ofzo.

Andersom, als het zou moeten om mijn gezin eten te kunnen geven zou ik stront scheppen en koekjes inpakken in de fabriek.

Wat voor werk doe je dan? Sorry if already answered

Zou zelf graag veel geld verdienen, doe nu nog havo maar wil toch wek centen verdienen.. Doe nu ook hele dagen iets wat ik k*t vind, dan respecteer je je vrije tijd meer en geniet je meer imo

En maakt het dan nog heel veel uit welke studie? Bijvoorbeeld welke studies verdien minder als HBO starter en welke meer als starter?
In de chemisiche sector zit ontzettend veel geld, vooral als je petrochemische kant op gaat.

Process engineers in de petrochemie verdienen zo'n 40-50k, senior process engineers verdienen 60k-80k . Salarissen van senior process engineers die off-shore werken kunnen oplopen tot 120k.

Wil je zekerheid op een baan en zekerheid op een leuk salaris? Kies een studie in de chemische richting (bijvoorbeeld chemie of chemische technologie). Aangezien scheikunde de centrale wetenschap is, kan je met zo'n diploma dus ook bijvoorbeeld in de biotechnologische of biomedische sector gaan werken. Banen voor het uitkiezen dus.
Hiervoor is trouwens een HBO diploma voldoende.

Het maakt ontzettend veel uit welke HBO studie je kiest, als je gaat voor vrijetijdsmanagement dan zal je uiteraard niet zoveel gaan verdienen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven