- Waardering
- 29
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 123kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
televisie/internet kan goedkoper, zorgverzekering kan goedkoper. En je komt ook in aanmerking voor flink wat toeslagen/subsidies.
1200 is geen geld, ik denk dat je beter iets meer stres kunt hebben op je werk en er mee leren omgaan,en ook een hoger salaris hebt, want als jij een woning en auto hebt en je moet van 1200 euro alles betalen levert dat minstens net zoveel stress op.
ik zou even een korte berekening maken (de belangrijkste op een rijtje p/m)
huur 450
nuon 120
auto verz/belasting 110
zorgverz 140
kpn televisie/internet 70
brandstof (voor alleen naar het werk) 200
boodschappen 150
-----------------------
1240
ik moet er al iets uitgooien omdat ik niet genoeg salaris heb, daarbij heb ik nog niet alle lasten meegeteld.Wat moet ik hiermee als ik ook nog een vrouw en kinderen heb ? snap niet dat mensen kunnen werken voor zo'n hongersloontje, ik zou de baas keihard uitlachen.
En maakt het dan nog heel veel uit welke studie? Bijvoorbeeld welke studies verdien minder als HBO starter en welke meer als starter?3k per maand ?na 30 jaar werkervaring misschien.
Een gemiddelde HBO starter verdient ongeveer 1800 per maand.
En dan heb ik het niet eens over de 4 verloren jaren + studiekosten. Voor het geld hoef je het echt niet te doen. Betere werkomstandigheden waarschijnlijk wel.
3k per maand ?na 30 jaar werkervaring misschien.
dus als je poen wil pakken ben je het best af met 80+ uur beulen in een fabriek/magazijn
en HBO beschouw ik nu ook niet direct aLs meer dan een veredelde verderzetting van het secundair onderwijs, op universitair niveau zijn genoeg richtingen te vinden met starterslonen die een stuk hoger liggen.
hangt helemaal af van de sector waarin je werkt.....3k per maand ?na 30 jaar werkervaring misschien.
Een gemiddelde HBO starter verdient ongeveer 1800 per maand.
En dan heb ik het niet eens over de 4 verloren jaren + studiekosten. Voor het geld hoef je het echt niet te doen. Betere werkomstandigheden waarschijnlijk wel.
Origineel gepost door lifestyle66
je bent 26, en je zit nog bij papa en mama ? schaam je, ga werk zoeken.
Citaat:
Origineel gepost door Musculo
Idd Corleone, je uitkering hield op zei je laatst toch? En de oplossing was thuis gaan wonen ipv werk zoeken?
Wat zeggen je ouders hiervan?
Citaat:
Origineel gepost door jonggeleerd
Als ik zijn pa was had ik m een schop onder zn reet gegeven.
Als ik 26 ben wil ik om zn minst mn hbo diploma + vaste baan
Zou me schamen bij mn ouders met een uitkering zou leven

Ach het is altijd hetzelfde verhaaltje op forums als het over opleidingen en geld gaat. Als je echt poen wilt verdienen dan moet je je onderscheiden van de rest op wat voor manier dan ook. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat vooral ondernemers echt geld verdienen en in die dikke mercedes rijden.
1200 is geen geld, ik denk dat je beter iets meer stres kunt hebben op je werk en er mee leren omgaan,en ook een hoger salaris hebt, want als jij een woning en auto hebt en je moet van 1200 euro alles betalen levert dat minstens net zoveel stress op.
ik zou even een korte berekening maken (de belangrijkste op een rijtje p/m)
huur 450
nuon 120
auto verz/belasting 110
zorgverz 140
kpn televisie/internet 70
brandstof (voor alleen naar het werk) 200
boodschappen 150
-----------------------
1240
ik moet er al iets uitgooien omdat ik niet genoeg salaris heb, daarbij heb ik nog niet alle lasten meegeteld.Wat moet ik hiermee als ik ook nog een vrouw en kinderen heb ? snap niet dat mensen kunnen werken voor zo'n hongersloontje, ik zou de baas keihard uitlachen.
Dus hoe belangerijk is de hoeveelheid geld die je verdient voor jou? En zijn er in Nederland wel elite-verdieners, behalve topmannen van bedrijven/banken?
Voor een gezin met 1 kind kom ik al way above de 2700 per maand uit. Reken uit wat je moet verdienen om tegenwoordig rond te kunnen komen, en waarom in gezinnen tegenwoordig man en vrouw beiden moeten werken. Dat zijn de kosten excl. uit eten gaan, cadeautjes voor verjaardagen, avondje stappen, feestje geven etc. Wel incl. boodschappen en benzine.
En dan leven wij normaal en niet als god in frankrijk. Gaan ook gewoon naar de Lidl, rijden geen auto van 2500kg etc.
Dat is Nederland
Dit klinkt net als de situatie van m'n pa, hartstikke prima inkomen maar hij vindt heel veel dingen die geld kosten vanzelfsprekend op een manier van 'ja maar dat moet ik toch wel kunnen'. Ja dan hou je weinig over. Je kán best goedkoper wonen en minder uitgeven. Een gezin met 1 kind hoeft geen 2700 euro per maand aan vaste lasten te hebben. Ik snap dat mensen navenant hun inkomen meer gaan uitgeven maar je hoeft het niet als 'normaal' te gaan zien.
Ik heb er zelf ook wel last van, direct nadat ik na m'n studie ging werken hield ik 1000 euro netto per maand over zonder moeite, tegenwoordig lukt me dat niet ondanks dat ik meer dan 50% omhoog ben gegaan in bruto salaris. Voor mijn gevoel doe ik ook geen hele extreme dingen, maar als ik 't dan eerlijk vergelijk met die tijd dan kan ik toch wel dingen opnoemen die echt niet noodzakelijk zijn.
Belangrijk. Je moet dingen doen die je leuk vindt vindt.
Correct. Ik mag qua salaris niet klagen en ga daarbij ook nog eens met veel plezier naar mijn werk elke dag. (behalve vandaag dan).
Als ik het niet naar mijn zin zou hebben dan ging ik met liefde ergens anders werken voor 200 minder ofzo.
Andersom, als het zou moeten om mijn gezin eten te kunnen geven zou ik stront scheppen en koekjes inpakken in de fabriek.
In de chemisiche sector zit ontzettend veel geld, vooral als je petrochemische kant op gaat.En maakt het dan nog heel veel uit welke studie? Bijvoorbeeld welke studies verdien minder als HBO starter en welke meer als starter?