AndroidHealthClinic

Hoeveel geef jij om de hoeveelheid van je salarisstrook?

Maar groei hoeft toch niet op het vlak van loon te zijn?

Hoeft niet nee, maar het bied natuurlijk wel weer meer mogelijkheden, ook op andere vlakken als je meer te besteden hebt.

---------- Post added 3 February 2013 at 17:02 ----------

Inderdaad leukere werkzaamheden, interessantere projecten, meer verantwoordelijkheid, je eigen ontwikkeling/expertise. Beetje sneu als je enige ambitie in het leven meer verdienen is.

Vind t mooi dat je dan meer leuke dingen kunt doen, vakanties enzo, maar verder doet geld me echt niets. Zolang je maar rond kunt komen toch!

Enige ambitie in het leven?
Dit vind ik weer van die kortzichtige uitspraken.

Je werk is niet je hele leven zoals je nu lijkt te suggereren, wat is er mis met zoveel mogelijk willen verdienen in zo min mogelijk tijd?
Hoe meer geld hoe meer je kan doen.

In zo min mogelijk tijd is dan wel een mooi streven. Helaas zijn de meeste goedbetaalde banen wel 40-50 uur per week.

Uiteindelijk ben je toch een groot gedeelte van je leven aan het werk. Dan kan je beter iets doen dat je leuk vindt of waar je uitdaging in ziet.

In zo min mogelijk tijd is dan wel een mooi streven. Helaas zijn de meeste goedbetaalde banen wel 40-50 uur per week.

Uiteindelijk ben je toch een groot gedeelte van je leven aan het werk. Dan kan je beter iets doen dat je leuk vindt of waar je uitdaging in ziet.

Ik zie er uitdaging in zoveel mogelijk geld te verdienen :D
En daarnaast vind ik het mooi iets op te bouwen (een onderneming) dus het sluit allemaal mooi op elkaar aan.
Denk eerlijk gezegd dat heel veel mensen daar voldoening uit zouden kunnen halen, zelf iets creeeren alleen het vaak niet durven.

Als het fout gaat heb je het zelf verkloot dus kan ik er mee leven omdat ik het toch geprobeerd heb, maar als het groot word is de trots die je voelt geweldig.
Verdien als ondernemer liever minder dan dat ik een baan heb, vind dat sowieso niks, voel me daar niet vrij in dus in dat opzicht vind ik het wel weer heel belangrijk ja.

Zou zeker geen stront scheppen voor 1 miljoen per jaar ook, dus tuurlijk moet al het werk dat je doet voldoening geven en dus het liefst ook leerzaam zijn.

Inderdaad leukere werkzaamheden, interessantere projecten, meer verantwoordelijkheid, je eigen ontwikkeling/expertise. Beetje sneu als je enige ambitie in het leven meer verdienen is.

Vind t mooi dat je dan meer leuke dingen kunt doen, vakanties enzo, maar verder doet geld me echt niets. Zolang je maar rond kunt komen toch!

Tja, als je dat soort dingen krijgt ("interessantere projecten, meer verantwoordelijkheid, je eigen ontwikkeling/expertise" dus) dan komt dat meestal ook met een hoger salaris. Tenzij je zoiets in een andere minder betalende sector bent gaan doen natuurlijk.

Ik krijg mijn strookje binnen en vaak ligt hij dan een paar dagen voordat ik hem open maak, kijk ook zelden op mijn rekening. Eens in de zoveel tijd zet ik een bedrag over op mijn spaarrekening en verder geloof ik het wel. Ik verdien genoeg om lekker te kunnen sparen en geef niet geweldig veel uit, dus dat komt wel goed.

ik verdien samen met me vriendin 50k per jaar.

niet veel maar genoeg om redelijk zorgeloos te leven.
als zou iets meer wel fijn zijn! gewoon je horizon wat breeder te kunnen maken

voor BIJV mooie vakantie's super mooie meubels etc
nu moeten we voor alles sparen

500 euro per maand erbij met ze 2 zou het allemala stuk makkelijker maken :)

Brandstof? Geen reiskosten vergoeding dan?

Ik verdien ook niet bijster veel en ben alleen al voor 2 huizen, koophuis samen met ex en mijn huurhuis dus, en alimentatie 1200 euro per maand kwijt.
Dan heb ik dus verder ook nog dat lijstje wat je zelf hebt getypt. Gewoon een baan erbij zoeken en niet zo huilen.

huis gekocht met je ex en ook nog alimentatie betalen, haha jij mag best huilen arme stakker
:roflol:

Definieer goed verdienen en op welke leeftijd wil je wat verdienen? Mijn tip zou zijn: Haal je vapro C en ga de perochemische industrie in. Tis dat ik een bloedhekel heb aan cijfers en leren anders had ik dat gedaan.

Mja idd. Met 1200 kan je idd wel niet comfortabel alleen wonen zonder partner als je zoveel huur en zo moet betalen. Zal wel nog enkele jaartjes thuis blijven wonen.

je bent 26, en je zit nog bij papa en mama ? schaam je, ga werk zoeken.

Idd Corleone, je uitkering hield op zei je laatst toch? En de oplossing was thuis gaan wonen ipv werk zoeken?
Wat zeggen je ouders hiervan?

Als ik zijn pa was had ik m een schop onder zn reet gegeven.
Als ik 26 ben wil ik om zn minst mn hbo diploma + vaste baan

Zou me schamen bij mn ouders met een uitkering zou leven

This thread is now about Corleoné.

Haha er staan een hoop onzin en zwakke aannames in de openingspost.
Wellicht dat ik dit topic morgen nog even doorlees.

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik persoonlijk geschift vindt: Op dit moment klus ik wat bij als arbeider in een koerierbedrijf en zie meermaals collega's die 2 fulltime jobs hebben als arbeider (twee personen zelfs nog 2 volle weekenddagen ergens anders, wat neerkomt op 100 uur in de week :roflol:)

Het zijn ook niet de meest verlichte geesten, maar die nutteloos verspeelde tijd kunnen ze toch beter investeren in een degelijke studie (en er zijn imo genoeg studies tegenwoordig die geen bovenmatig iq vereiesten), maar blijkbaar gaat dat er bij veel niet in.

Wat ik persoonlijk geschift vindt: Op dit moment klus ik wat bij als arbeider in een koerierbedrijf en zie meermaals collega's die 2 fulltime jobs hebben als arbeider (twee personen zelfs nog 2 volle weekenddagen ergens anders, wat neerkomt op 100 uur in de week :roflol:)

Het zijn ook niet de meest verlichte geesten, maar die nutteloos verspeelde tijd kunnen ze toch beter investeren in een degelijke studie (en er zijn imo genoeg studies tegenwoordig die geen bovenmatig iq vereiesten), maar blijkbaar gaat dat er bij veel niet in.

Silentio studeert nog, dat merk je meteen.

Silentio studeert nog, dat merk je meteen.

niet echt, en zie niet in waarom ik geen punt maak. Waarom al je tijd besteden aan 2 of 3 jobs waarin toch geen toekomst zit en het verdiende kapitaal op een efficientere wijze behaald kan worden op lange termijn.
Niet dat het trouwens mijn doel is om 3000 net per maand te verdienen.

ik heb ook maten die dag en nacht beunen en nog steeds een schijtloontje krijgen. die gasten hebben gewoon geen zin om te leren of kunnen het niet goed.

niet echt, en zie niet in waarom ik geen punt maak. Waarom al je tijd besteden aan 2 of 3 jobs waarin toch geen toekomst zit en het verdiende kapitaal op een efficientere wijze behaald kan worden op lange termijn.
Niet dat het trouwens mijn doel is om 3000 net per maand te verdienen.

3k per maand ? :roflol: na 30 jaar werkervaring misschien.

Een gemiddelde HBO starter verdient ongeveer 1800 per maand.

En dan heb ik het niet eens over de 4 verloren jaren + studiekosten. Voor het geld hoef je het echt niet te doen. Betere werkomstandigheden waarschijnlijk wel.

Terug
Naar boven