Fitness Seller

hoeveel kilo is 1 procent BF

patmuscle

Huge Freak
Waardering
770
nou titel zegt het al hoeveel kilo is 1 procent bodyfat

dus als iemand 110 weegt en zijn vet is verlaagd met 2 procent weegt die persoon dan nu 108?

nou titel zegt het al hoeveel kilo is 1 procent bodyfat

dus als iemand 110 weegt en zijn vet is verlaagd met 2 procent weegt die persoon dan nu 108?

nee hij was 110kg dus elk 1% was 1,1kg vet, is ie 2% vet kwijt dan is ie 2x1,1kg kwijt dus weeg ie 110-2,2=107,8kg

• Topic Starter Topic Starter
dus 1 procent bodyfat is 1.1 kilo ?

dus als je je eigen bf weet kan je dus weten hoeveel je ongeveer kan wegen op een bepaalde bf naar doel? am i correct?

Geen idee of ik hier in de maling genomen wordt, want zo moeilijk is dit echt niet. Maar wat dacht je van lichaamsgewicht x 0,01 om te berekenen hoeveel kilo 1% BF is bij iemand.

Ja in theorie wel. Maar in praktijk wijken de cijfers vaak uit bij het meten van je vetpercentage. Omdat het vet niet perfect is verdeeld over je lichaam. Ook moet je rekening houd met vocht en ook met vet rondom de organen. Een 4-punt meting is voor deze vraag niet betrouwbaar genoeg. Als je met een 4punts meting een procent omlaag gaat tov de vorige meting moet je vet rondom je organen gelijk zijn en je moet even vochtig zijn anders kloppen de cijfers niet. Ik denk dat dit bij een onderwatermeting wel klopt.

dus patmuscle doe de 4 punt meting onderwater

is dit nu serieus ... ?

dit kan bij grote universiteiten ik bedoel niet met een tang onder water.

[Link niet meer beschikbaar]

hm bedankt hier kan ik wat mee

Je eigen gewicht x 0.01= 1% bodyfat.
je eigen gewicht x 0.02= 2% bodyfat enz..

Man man man,
Je traint 2 uur per training, omdat je zegt dat je alles al geprobeerd hebt en dat het beste voor je werkt? Dan moet je toch al veel ervaring hebben.. maar je snapt niet het principe van vetpercentage? oh gosh..

Als een man van 100 kg een vet percentage van 10% heeft, dan wil dat zeggen dat zijn lichaamsgewicht voor 10% uit vet bestaat. 10% van 100 kg = 10kg.

Terug
Naar boven