XXL Nutrition

Hoeveel moet ik eten?

Sanderrt

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort weer begonnen met trainen (beginner) en vroeg me af hoeveel ik moet eten om aan te komen en spieren op te bouwen? Ik ben 1.87 en weeg maar 66 kg. Ik wil graag binnen 6 maanden rond de 75-80 kg wegen.

Hierbij heb ik even op internet rond gekeken en via MyFitnessPal kwam ik uit dat ik 3.320 calorieën moet eten. Daarnaast staat er dat ik 415g Koolhydraten, 166g Eiwitten en 111g Vetten moet eten. Is het hierbij de bedoeling dat ik rond de 3.320 calorieën (en Koolhydraten, eiwitten en vetten) blijf of kan ik ook gewoon een stuk meer eten (of zorgt dit voor onnodig vet?)

Ik train nu 5x per week, daarnaast heb ik niet echt erg veel beweging.

Alvast bedankt!

Het aantal Kcal wat MyFitnessPal aangeeft, is ongeveer 500 Kcal boven je onderhoud. Dit is redelijk normaal bij een bulk. Je zit dus op de goede weg! Natuurlijk kan je altijd wat meer eten (4000 Kcal), maar dit moet natuurlijk wel 'schoon' voedsel zijn.

Toch blijft het een kwestie van uitproberen om zo erachter te komen wat voor jou het beste werkt. Dat is moeilijk om vooraf te zeggen.

Waarom moet het schoon voedsel zijn? een Calorie is een Calorie.. Als je Macro's kloppen en je voldoende micro's en vezels binnen krijgt kan je die extra kcal invullen zoals je wilt..

Terug
Naar boven