Fitness Seller

hoeveel oefeningen biceps?

Debaser

Cool Novice
Waardering
0
Ik doe nu op pull dag:
Lat pull achter
Seated rows
Back extention
Shrugs
Upright rows
Rear delts
Preacher curls

Is dit genoeg voor biceps zo?

En trouwens hier wou ik niet speciaal een nieuwe topic voor openen maar waarom staat decline dumbbell press op http://www.exrx.net/Lists/ExList/ChestWt.html#anchor165455 bij general chest, en niet bij pectoralis minor?
Terwijl hij hier wel bij lower chest staat: http://www.shapefit.com/chest-exercises-decline-dumbbell-bench-press.htmlt

Als hij bij general chest hoort dan zou je hem dus ook ipv bench press kunnen doen, of niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dumbbell press ipv bench press kan

Hoeveel setjes biceps doe je ? En train je ze één keer per week ?

hoeveel oefeningen voor borst is nou het beste vraag ik me al tijdje af?

Ik snap niet wat deze draad met biceps van doen heeft.

Dumpbell presses voor biceps? Ik begrijp niks meer van die jonkies.:(

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap niet wat deze draad met biceps van doen heeft.

Dumpbell presses voor biceps? Ik begrijp niks meer van die jonkies.:(

Nee.......... mijn 1e vraag ging over biceps, en mijn 2e vraag ging over een borstoefening

Daarna ging iemand vragen hoeveel oef. voor borst het beste is???

Dus............iemand?

Nee.......... mijn 1e vraag ging over biceps, en mijn 2e vraag ging over een borstoefening

Daarna ging iemand vragen hoeveel oef. voor biceps het beste is???

Dus............iemand?

3 is genoeg.
Maar het kan geen kwaad om ook eens na rug je biceps te trainen. Dan volstaat een oefening van 4 keer 30 herhalingen met de olypische halter (zonder extra gewicht).
Blazen je biceps van uit elkaar.

the holy pump

beter nog, 100 reps met 5kg

ultra pump

ne sorry was mar wat aan het lachen

doe volgende keer maar dit voor pulldag:

deadlifts
bent over rows
chins ups
2 sets barbell curls

gewoon 3 oefeningen voor biceps , zit je daarna niet helemaal vol heb je dan nog energie heb je niet hard genoeg getraind:D

Jij doelt op een push/pull routine DeBaser, maar je hebt geloof ik niet door hoe zo'n schema er concreet uit ziet.

Jij doelt op een push/pull routine DeBaser, maar je hebt geloof ik niet door hoe zo'n schema er concreet uit ziet.

niet?

Ik doe push/benen/pull

Hier is dan mijn schema'tje:

Push:

Bench press
decline dumbbell press
Incline dumbbell press
Flys
Dumbbell shoulder press
Cg benchpress
Triceps pushdown

Benen:

Leg press
Leg curls
Lying curls
Calves raises
abs
abs
abs

Pull:

Back extentions
Lat pull down back
Seated rows
BOR
Cable Upright rows
Cable Rear delts
Preacher curls
Hammer curls

Dit is toch een push/benen/pull schema lijkt me? Of heb jij daar andere ideeen over EPK?
Dit schema werkt voor mij.

Ik weet dat mensen nu gaan zeggen van: He, er zit geen deadlift, squat of militairy press in.

Maar dat komt omdat ik pas 2 maanden bezig ben, en hiervoor 10 jaar een vernietigend leven van drank, drugs en rock & roll achter de rug heb.
waardoor ik nu de hele tijd te kampen heb gehad met blessures, omdat ik te hard van stapel ben gelopen in het begin.
Dus ik wil het rustig opbouwen, en ik merk dat ik bij dit schema'tje geen blessures heb.

Laatst bewerkt:
En trouwens hier wou ik niet speciaal een nieuwe topic voor openen maar waarom staat decline dumbbell press op http://www.exrx.net/Lists/ExList/ChestWt.html#anchor165455 bij general chest, en niet bij pectoralis minor?
Terwijl hij hier wel bij lower chest staat: http://www.shapefit.com/chest-exercises-decline-dumbbell-bench-press.htmlt

Als hij bij general chest hoort dan zou je hem dus ook ipv bench press kunnen doen, of niet?

Weet je wel het verschil tussen de pec. major en de pec. minor?

Pec. minor is namenlijk niet de onderkant van de borst (lower chest) maar een apparte spier die onder de pec. major loopt.

Pec. major . . . . . . . . . . . . . . . Pec. Minor
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik doe nu op pull dag:
Lat pull achter
Seated rows
Back extention
Shrugs
Upright rows
Rear delts
Preacher curls

1 gerichte oefening zou voldoende kunnen zijn maar dan niet een oefening zoals de preachercurl waarbij de toch al vermoeide biceps ook nog eens vanaf de schouder verkort wordt en zo dus nog minder kracht kan leveren.

Kies dan liever voor "gewone" curls

Waarom trouwens zijkant schouders (upright row) bij rug? ? Ik zeg niet dat het wel/niet goed is, maar wat is je reden?

Ik doe nu op pull dag:
Lat pull achter
Seated rows
Back extention
Shrugs
Upright rows
Rear delts
Preacher curls

1 gerichte oefening zou voldoende kunnen zijn maar dan niet een oefening zoals de preachercurl waarbij de toch al vermoeide biceps ook nog eens vanaf de schouder verkort wordt en zo dus nog minder kracht kan leveren.

Kies dan liever voor "gewone" curls

Weet je wel het verschil tussen de pec. major en de pec. minor?

Pec. minor is namenlijk niet de onderkant van de borst (lower chest) maar een apparte spier die onder de pec. major loopt.

Pec. major . . . . . . . . . . . . . . . Pec. Minor
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bedankt voor de info over de pecs, dat wist ik nog niet.
Waarom trouwens zijkant schouders (upright row) bij rug? ? Ik zeg niet dat het wel/niet goed is, maar wat is je reden?

Ik heb upright row bij rug staan omdat ik push/benen/pull doe en de oefeningen van de rug pull zijn en zijkant schouders ook pull is.
Ik vind het trouwens fijn om daarna de achterkant schouder te doen.

Dat is mijn reden.

Ik zag pas later je gehele indeling en begreep waarom je de UR daarbij gezet had :) Ik had de vraag al weg gehaald, maar je was te snel :D

Terug
Naar boven