XXL Nutrition

hoeveel oefeningen per spiergroep?

vincent1972

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
73kg
Hoi,
ik was mij net aan het afvragen hoeveel oefeningen men nu het best kan doen voor elke spiergroep (borst,rug,schouders,biceps,triceps,abs en benen)
ik doe er 3 a 4 per spiergroep op het moment
mijn schema bestaat uit combi oefeningen gevolgd door isolatie oefeningen voor tri en biceps.(3-daagse split)

ik ben gewoon benieuwd hoeveel het beste is voor welke spiergroep

mvg

ik heb voor alles behalve traps, biceps en onderarmen 4 oefeningen. voor traps 1
biceps 3(voorheen 4 maar nadat ik mijn rug had aangepast die ik samen met biceps deed was het te veel omdat dit compounds waren )
onderarmen 2 omdat ik die in het begin niet deed dus dit helpt tot nu toe nog goed

Hoi,
ik was mij net aan het afvragen hoeveel oefeningen men nu het best kan doen voor elke spiergroep (borst,rug,schouders,biceps,triceps,abs en benen)
ik doe er 3 a 4 per spiergroep op het moment
mijn schema bestaat uit combi oefeningen gevolgd door isolatie oefeningen voor tri en biceps.(3-daagse split)

ik ben gewoon benieuwd hoeveel het beste is voor welke spiergroep

mvg

ligt er aan wat voor schema je volgt, split of fullbody? als split is minimaal 3 oefeningen en fullbody max 2 oefeningen.

Een stuk of 5 voor benen en rug (inclusief traps), 3 voor borst en schouders, 2 voor armen en onderarmen.

Ik doe nooit front raises omdat ik deze al met de presses voor schouders en borst pak.

ligt er aan wat voor schema je volgt, split of fullbody? als split is minimaal 3 oefeningen en fullbody max 2 oefeningen.

Max 2? Waar heb je dat vandaan?

mij is geleerd 4 voor schouders 3 voor alle delen en dan nog een press klopt dit?

Hoeveel oefeningen ligt sowieso per persoon/doel verschillend. Verder vind ik het wat raar om te zeggen 3 oefeningen voor bijvoorbeeld schouders, aangezien je schouders 3 koppen hebben die alle 3 getraind moeten worden. Zeggen je moet 3 oefeningen doen zegt niks.

Hangt af van je trainingschema dat afhangt van je doel;). Dit kan varieren van 1 oefening tot zelf 5 oefeningen. Maar bij 5 oefeningen zal je ook net te veel reeksken doen en zal je met een 5-splitschema zitten. En zelf als we het "soort" schema kennen, hangt het weer af van hoe je je schema opzet. Dus voor welk schema wil je weten hoeveel oefeningen?

Jongens verdiep je eens in de materie in plaats van oordelen. Dat jullie dit nog nooit voorbij hebben zien komen zegt genoeg. Het wordt zovaak gezegd.

ll

Max 2? Waar heb je dat vandaan?

Hoeveel oefeningen ligt sowieso per persoon/doel verschillend. Verder vind ik het wat raar om te zeggen 3 oefeningen voor bijvoorbeeld schouders, aangezien je schouders 3 koppen hebben die alle 3 getraind moeten worden. Zeggen je moet 3 oefeningen doen zegt niks.

Ik bedoelde natuurlijk 2 oefeningen per spiergroep, maar als je fullbody doet ga je kapot na 2 oefeningen voor elke spiergroep..

• Topic Starter Topic Starter
ik doe er nu 3 a 4 per spiergroep in een 3 daagse split , dan is dit toch redelijk goed dan?

Gast. Jij moet eens leren dat ''1 size fits all'' niet van toepassing is op bodybuilding. Er staan veel waarheden in zijn verhaal, maar een zoveelste chap die zogenaamd de gehele waarheid en niets dan de waarheid vertelt in een zoveelste boek, dan wel boekenreeks over bodybuilding kennen we nu wel.

Prima dat hij jou 100% overtuigt heeft, maar doe niet alsof het heilig is en ieder ander het bij het verkeerde eind heeft.
Daar kan jij nog wat van leren.

Als je alles goed gelezen had, zou je zelf kunnen zien dat je argument nu totaal hopeloos is. Hij onderbouwt alles. Je kunt beter advies aannemen van Lyle Mc Donald dan van een paar bro's op een forum die denken dat alles wat ze doen geweldig is.

Ga mij aub niet vertellen hoe ik moet reageren en ga mij geen woorden in mijn mond leggen. Let liever op jezelf.

Als je alles goed gelezen had, zou je zelf kunnen zien dat je argument nu totaal hopeloos is. Hij onderbouwt alles. Je kunt beter advies aannemen van Lyle Mc Donald dan van een paar bro's op een forum die denken dat alles wat ze doen geweldig is.

Ga mij aub niet vertellen hoe ik moet reageren en ga mij geen woorden in mijn mond leggen. Let liever op jezelf.

Jij haalt alles van 1 specifieke bron. En hij kan be-argumenteren wat hij wil, maar vooralsnog zie ik weinig links naar wetenschappelijk onderzoek. En zelfs dan zullen er weer andere onderzoeken zijn die een compleet andere visie/mening hebben over een bepaald onderwerp.

Uiteindelijk onderbouwt elke gepensioneerde bodybuilder / personal trainer zijn / haar gespui. En toch komen ze allemaal tot een andere conclusie.

Ik leg je totaal geen woorden in de mond. Maar wat bodybuilding betreft is er niet één perfecte formule die werkt. Dat zou je moeten weten.

Ik haal alles van 1 specifieke bron? Haha waar haal je die flauwekul nou toch vandaan. Omdat jij een paar linkjes ziet, haal IK alles van 1 specifieke bron? Ik heb je al eerder gezegd dat je naar jezelf moet kijken en dit is weer een bewijs.

Als je ook maar een beetje zoekwerk doet, zul je erachter komen dat ontzettend veel bronnen min of meer dezelfde informatie verstrekken. Als je je ook maar een klein beetje verdiept in de achtergronden van de bronnen zul je zien dat er ontzettend veel wetenschappelijke feedback is omtrent het onderwerp. En als je ook maar een heel klein beetje begrijpend kunt lezen, zul je ook tot de conclusie komen dat alles van verschillende standpunten en situaties wordt bekeken.

Ja, je kunt gainen op een splitschema met 4 oefeningen en alles tot falen, maar dan heb je er totaal niets van begrepen. Zoals 90% van de bro's hier, waaronder jij.

Terug
Naar boven