MuscleMeat

Hoeveel rust pakken?

piehouben

Novice
Waardering
0
Een vraag m.b.t. rust pakken.

Mijn trainingen door de week zien er zo uit:
Maandag 1,5u waterpolo
Dinsdag 1,5u fitness
Woensdag niks
Donderdag 1u zwemmen
Vrijdag niks
Zaterdag 1,5u waterpolo
Zondag soms niks, soms wedstrijd waterpolo

Nu wil ik op vrijdagavond weer opnieuw beginnen met krav maga bij mij in de buurt, best pittige trainingen. Heb ik dan nog genoeg rust of moet ik me zorgen maken dat ik me over train? trainingen zijn altijd 's avonds, wedstrijden ook.

Alvast bedankt

wat doe je op een bodybuilding forum als je niet eens traint? :D

OT: hangt van je trainings intensiteit af. Wat maakt het uit of je niet genoeg rust krijgt? je traint toch niet op massa.

wat doe je op een bodybuilding forum als je niet eens traint? :D

OT: hangt van je trainings intensiteit af. Wat maakt het uit of je niet genoeg rust krijgt? je traint toch niet op massa.

hij gaat binnenkort toch beginnen? :P
er zitten hier wel meer mensen die niet trainen (en die binnenkort beginnen)

Ik denk dat je de vrijdag er gewoon bij moet pakken en je geen zorgen hoeft te maken over over-training, mits je je voeding er op aan past.

4 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en veel groenten eten. Misschien een wei eiwit supplement. Mijn remedie is 500 gram magere kwark erbij. Pak je er nog wat massa bij ook.

Op jouw leeftijd geen probleem om veel sport te doen. Ik deed vroeger uren per dag aan sport zonder één enkele rustdag (uiteraard niet elke dag krachttraining want dat kan niet). Je moet vooral zorgen voor veel koolhydraten en vetten, want die moeten je de nodige energie geven. Voor de rest zorgen voor voldoende eiwitten en alles gaat wel goed.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit.. merk je na 2 weken dat waterpolo zwaar wordt op zaterdag, zou ik stoppen! Want zo te zien is dat de sport die jij het intensiefste uitvoerd! Ikzelf zou zeggen je sport genoeg.. Wil je meer moet je zelf weten gewoon even proberen en uittesten!

Niet voor iedereen ik hou een max van 90 min aan en ik kan die 90 min iedere oefening maximaal trainen als of het de eerste oefening is. Zo deel ik het dan wel in.

wees voorzichtig met je schouderbelasting, water polo is volgens mij wel een killer tenzij je nooit de bal krijgt :o

Terug
Naar boven