AndroidHealthClinic

hoeveel slaap heb je nodig?

Ik werk in een 5-ploegen dienst. Twee dagen om 6 uur 's ochtends beginnen, twee dagen om 2 uur 's middags en twee dagen om 22 uur 's avonds. En dan vier dagen vrij.

Ik slaap voor mijn eerste vroege dienst heel kort, soms maar een paar uur.
De andere dagen haal ik dat weer in.
Lig soms wel >12 uur op mijn bed. Heerlijk.
Ik zie slapen ook niet als verloren tijd. Ik zie het als herstel van mijn lichaam en geest.

Ik wil vaak meer slapen, maar lig toch pas tussen 11 en 12 in bed, eerder richting 12. De wekker gaat om 7 uur. Zaterdag gaat de wekker om 9 uur en is mijn naar bed timing hetzelfde. Zondag is genieten zonder wekker, dan slaap ik meestal zo'n 12 uur.

Wetenschappelijk zou het beste voor de gezondheid tss de 6 en 8uur optimaal. Meer en minder zijn slechter.

8/9 uur is ideaal

train altijd 5 keer per week, werk +- 60 uur per week ( zelfstandig )

en kom al jaren toe met +- 6 uur slaap en ondervind er geen nadelen aan.

Wetenschappelijk zou het beste voor de gezondheid tss de 6 en 8uur optimaal. Meer en minder zijn slechter.

Te lang slapen kan toch nooit slecht zijn, dunkt mij?
Soms haal ik wel 15 uur, de nacht/morgen na de 2e vroege dienst, en dat voelt fantastisch.
Volledig uitgerust van de vorige dag. Eventuele koutjes, griepjes gaan na een lange nachtrust vaak ook weer voorbij.

Ik zie dus niet wat daar slecht aan is!

beste is gewoon 8 uurtjes ben je lekker fit

Afgelopen nacht/morgen 11 uur geslapen. Als mijn vrouw om ca. 7 uur opstaat, heb ik het grote warme bed voor mij alleen. Dan draai ik me met gemak nog een paar keer om. Als het niet hoeft, ik zit in mijn vrije weekend, blijf ik net zo makkelijk liggen.

IK heb denk ik echt wel 10 uur slaap nodig omdat ik 17 ben maar dit haal ik eigenlijk nooit moet 7 uur op voor school en 9 uur pitten is niet echt een realistisch doel. Ben elke schooldag moe in het weekend niet maar dan slaap ik ook minimaal 10 uur of meer.

Nu vraag ik mij af hoeveel koffie men hier consumeert. Vooral als je beweert dat je (maar) 6 uur slaapt.
Persoonlijk slaap ik 8-9 uur per nacht en probeer ik de dag door te komen zonder koffie.
Daarbij ben ik ook vrij actief als in 5x per week trainen en best veel fietsen.

ligt ook aan je leeftijd, 10 jaar terug trok ik het ook niet op maar 6 uur slaap, tegenwoordig is 6/7 uur voor mij voldoende.

ikzelf heb minstens 7,75 uur nodig. max 9. Met minder ben ik vrij slaperig

ik slaap minimaal 8 uur of meer,en voel me vooral de laatste tijd nog erg moe de hele dag!!heb weinig energie voor een jonge kerel,vooral als ik ga vergelijken met mij collega's die 5 a 6 uurtjes slapen en de hele dag topfit zijn

scheel idd veel per persoon. Maar ik merk wel dat ik op na zware trainingen (vooral bij deads en squats) meer slaap nodig heb.

Ritme heeft ook zeker te maken met hoeveel uren rust je nodig bent denk ik, ik ben gewend om er elke dag om half 6 uit te gaan, en dan ben ik ook wakker en uitgerust, maakt niet uit hoelaat ik er in ben gegaan.

Minimaal 5 uur, maximaal 9 uur.
Dat is wat ik gemiddeld nodig heb.

7 tot 8 acht uur

Terug
Naar boven