XXL Nutrition

Hoeveel talen kun jij spreken?

Peiling Peiling Hoeveel talen spreek jij?

• Totaal stemmers
    148
  • Peiling gesloten .
Als ze me niet verstaan zeg ik het gewoon wat luider (herhaal dit tot ze eindelijk doen wat ik zeg).

Wat ik veel erger vind is dat zo veel mensen niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.

Dat is indd niet normaal, hoeveel mensen gewoon niet normaal Nederlands kunnen schrijven zonder spelfouten erin, en nu praat ik niet alleen over de minder intelligente mensen onder ons, er staan ook zat mensen in mijn msn lijst die gewoon een hoge opleiding volgen of wat dan ook, en waarbij ik dagelijks spelfouten in hun msn naam zie staan, Engels of Nederlands maakt niet uit.

Dat is indd niet normaal, hoeveel mensen gewoon niet normaal Nederlands kunnen schrijven zonder spelfouten erin, en nu praat ik niet alleen over de minder intelligente mensen onder ons, er staan ook zat mensen in mijn msn lijst die gewoon een hoge opleiding volgen of wat dan ook, en waarbij ik dagelijks spelfouten in hun msn naam zie staan, Engels of Nederlands maakt niet uit.

in Word kunnen ze hun spelling laten controleren, op msn niet :D

Ortografisch onderlegt zijn of niet heeft niets met intelligentie te maken..

in Word kunnen ze hun spelling laten controleren, op msn niet :D

Hehe hebben ze dat nodig dan, zoals mensen die een hele stoere lap Engels in hun naam zetten, maar dan vol met spelfouten, als je dan weet dat Engels niet je sterkste punt is, zet dan gewoon géén Engels poepgedicht in je naam.

Ortografisch onderlegt zijn of niet heeft niets met intelligentie te maken..

Is dat zo? Dat zou best kunnen kloppen indd.

NL en EN goed, DU een beetje.

Nederlands, Engels, Frans, Duits

Dat is zo.. ortografie is voor sommige mensen nou eenmaal lastiger.. dat zou anders betekenen dat een dyslectisch persoon bij definitie nooit intelligent kan zijn.

True, maar dyslectisch is wat anders natuurlijk, dat is een afwijking.

Maar het zijn soms echt die kleine dingetjes die mensen fout schrijven.

Nederlands
Engels
Duits

En een heel klein beetje Frans.

vloeiend: nederlands, engels, frans
goed: duits, japans
matig: spaans en italiaans(still learning) :o

True, maar dyslectisch is wat anders natuurlijk, dat is een afwijking.

Maar het zijn soms echt die kleine dingetjes die mensen fout schrijven.

Nederlands is een lastige taal en er zijn zat intelligente mensen die moeite hebben met het schrijven daarvan.

En natuurlijk zijn groffe schrijffouten geen synoniem van intelligentie maar niet helemaal foutloos kunnen schrijven zegt niks over je intelligentie.

Foutloos schrijven is aan te leren.. ook al ben je minder 'intelligent'.. (om het maar zo te noemen)

Nederlands Drents en engels

Het valt me op hoeveel mensen frans duits spaans e.d. beheersen.

Of posten alleen de mensen met een talenknobbel ofzo:P

k'heb ook 4/5 jaar duits en frans gevolgd. Maar ik kan als ik in Frankrijk ben niet zomaar even met een Fransman gaan discusseren over de econmiecrisis ofzo (bwvs)...

Als ik engels moet communiceren met klanten merk ik al dat ik soms niet goed uit mijn woorden kom, terwijl ik wel gewoon goed engels kan (dacht ik ;) )
Valt echt tegen!

Als je 13 bent en al die talen echt goed beheerst ben je echt hoogbegaafd.

Nederlanders die Frans praten is toch een zeldzaamheid volgens mij :roflol:

Waar is de keuze: bijna één, nl gebrekkelig Nederlands ?

Het valt me op hoeveel mensen frans duits spaans e.d. beheersen.

Of posten alleen de mensen met een talenknobbel ofzo:P

k'heb ook 4/5 jaar duits en frans gevolgt. maar ik kan als ik in frankrijk ben niet zomaar even met een fransman gaan discusseren over econmie crisis ofzo (bwvs)...

Als ik engels moet communiceren met klanten merk ik al dat ik soms niet goed uit mijn woorden kom, terwijl ik wel gewoon goed engels kan (dacht ik ;) )
Valt echt tegen!

Als je 13 bent en al die talen echt goed beheerst ben je echt hoogbegaafd.

het is niet alléén belangrijk om de talen te kunnen spreken maar je moet ook handigheid erin krijgen.. het is net als met autorijden.. als je je rijbewijs haalt wilt nog niet zeggen dat je kan rijden.. dat komt met de tijd en ervaring en het toepassen van wat je geleerd hebt.

Dat wil ik juist zeggen, veel mensen "beheersen" duits en frans e.d. goed omdat ze op 5 havo zitten en idd dan redelijk kunnen schrijven en lezen.. dus begrijpen idd.

Maar als je zo'n 5 Havo klas in Frankrijk dropt en ze laat discusseren met Frans-sprekenden dan zullen ze er niet veel van bakken.

Dus tsja wat is "vloeiend" en "beheersen" ...

Maarja dat boeit me eigenlijk ook geen reet:P
K'wilde alleen even een punt maken.

De helft hier spreekt nog niets eens ''vloeiend" zijn moedertaal, Obeb

Maar je hebt wel een goed punt. Ikzelf kan 2 talen en begrijp er 4

Nederlands beheers ik goed, Engels kan ik redelijk lezen 1 dus.

Terug
Naar boven