Fitness Seller

Hoeveel talen kun jij spreken?

Peiling Peiling Hoeveel talen spreek jij?

• Totaal stemmers
    148
  • Peiling gesloten .
nl frans duits engels, en de taal van de liefde (PlayBoy Stylezzzzz) hahaha

Zozo jij moet wel slim zijn he? Kan je wel al zonder dt-fouten schrijven jongen?

Leuk altijd om te zien hoeveel mensen (en dan richt ik mijn vooral tot de -18 jarigen) dénken dat ze een taal beheersen omdat ze er les over hebben gehad of omdat ze het dagelijks op tv horen.

Iedereen kan Engels, tot wanneer ze wat moeten schrijven en het overloopt van de veelgemaakte fouten. En het Duits spreken is vaak een mengeling van Nederlands en wat Duitse basiswoordjes uiteraard...
Ik heb ook 4 jaar Duits gehad maar mij zul je niet zien beweren dat ik daarom Duits kan.

mee eens, wel grappig om te lezen dat je het over -18 hebt terwijl je zelf 19 bent :roflol:

en nu komt een of andere ouwe die mij weer uitlacht, omdat ik 21 bent :P

Nederlands en Engels.

Verschrikkelijk toch, heb je een VWO diploma en weet je geen woord Duits of Frans meer. Belachelijke manier van lesgeven. Ik had veel liever gehad dat we alleen maar gesprekjes deden om het ook daadwerkelijk te leren dan die achterlijke grammatica wat te ver ging en teksten van 36 pagina's lezen en er dan vragen over maken. Daar heb je toch niets aan?!

Ik heb ook een blauwe maandag een cursus Italiaans gedaan. Daar weet ik ook amper meer wat van. Hoewel ik het soms nog wel kan begrijpen als ik ergens een zin zie :p

Nederlands en Engels

Nederlands, Duits, Engels

Waarvan ik de Duitse taal de mooiste taal van de wereld vindt.

Duits, Engels en Nederlands, woon bij de grens dus Duits is naast Nederlands mn best beheerste taal

Nederlands, Duits, Engels

Waarvan ik de Duitse taal de mooiste taal van de wereld vindt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Deutschlandlied

Deutschland, Deutschland über allesüber alles in der Welt,wenn es stets zu Schutz und Trutzebrüderlich zusammenhält.Von der Maas bis an die Memel,von der Etsch bis an den Belt,|: Deutschland, Deutschland über alles,über alles in der Welt! :| Deutsche Frauen, deutsche Treue,deutscher Wein und deutscher Sangsollen in der Welt behaltenihren alten schönen Klang,uns zu edler Tat begeisternunser ganzes Leben lang. -|: Deutsche Frauen, deutsche Treue,deutscher Wein und deutscher Sang! :| Einigkeit und Recht und Freiheitfür das deutsche Vaterland!Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand!Einigkeit und Recht und Freiheitsind des Glückes Unterpfand;|: blüh' im Glanze dieses Glückes,blühe, deutsches Vaterland. :| Duitsland, Duitsland boven alles,boven alles in de wereld,wanneer het steeds voor bescherming en weerstandbroederlijk bijeenblijft.Van de Maas tot aan de Memel,van de Etsch tot aan de Belt,|: Duitsland, Duitsland boven alles,boven alles in de wereld! :| Duitse vrouwen, Duitse trouw,Duitse wijn en Duitse zangmoeten in de wereld behoudenhun oude mooie klank,ons tot edele daad bezielenons hele leven lang. -|: Duitse vrouwen, Duitse trouw,Duitse wijn en Duitse zang! :| Eendracht en recht en vrijheidvoor het Duitse vaderland!Laat ons allen daarnaar strevenbroederlijk met hart en hand!Eendracht en recht en vrijheidzijn 's geluks onderpand;|: bloei in de glans van dit geluk,bloei, Duits vaderland. :|smaken verschillen.......
:D

Genoeg om overal waar ik kom me uit te drukken. Behalve dan in de bijlmer en in slotervaart.

Duits volkslied is dus echt wel geiler dan het Nederlandse.

Zozo jij moet wel slim zijn he? Kan je wel al zonder dt-fouten schrijven jongen?

Leuk altijd om te zien hoeveel mensen (en dan richt ik mijn vooral tot de -18 jarigen) dénken dat ze een taal beheersen omdat ze er les over hebben gehad of omdat ze het dagelijks op tv horen.

Iedereen kan Engels, tot wanneer ze wat moeten schrijven en het overloopt van de veelgemaakte fouten. En het Duits spreken is vaak een mengeling van Nederlands en wat Duitse basiswoordjes uiteraard...
Ik heb ook 4 jaar Duits gehad maar mij zul je niet zien beweren dat ik daarom Duits kan.

x10

Ik spreek aardig Nederlands, Engels al een stuk minder, Duits zo goed als niet.

Toch maar eens Duits gaan leren dan jongetje!

mee eens, wel grappig om te lezen dat je het over -18 hebt terwijl je zelf 19 bent :roflol:

en nu komt een of andere ouwe die mij weer uitlacht, omdat ik 21 bent :P

Ik moest ergens een onderscheid maken he. ;)

Het viel me vooral in die categorie op dat velen die nog niet eens volwassen zijn beweren dat ze al heel wat talen onder de knie hebben.

Denk dat Vlamingen wel wat beter zijn in Frans maar dan weer véél slechter in Duits dan de Nederlanders.

Nederlands: +++++
Engels: ++++
Frans: +++
Duits: +

Portugees wil ik nog leren

Doe al maandenlang alles in het Engels. Spreek af en toe Frans. Zo weinig mogelijk Nederlands in ieder geval. Italiaans wil niet echt vlotten, evenals Spaans.
Komend trimester naar Duitsland, kijken hoe dat gaat vorderen.

Ijser heeft een talen knobbel ?

Terug
Naar boven