AndroidHealthClinic

Hoeveel talen kun jij spreken?

Peiling Peiling Hoeveel talen spreek jij?

• Totaal stemmers
    148
  • Peiling gesloten .

Daar versta ik dus serieus geen fl**ker van, en ben er eigenlijk ook wl trots op ook.

OT:
Nederlands en Engels goed. Kan me goed redden in Engelstalige landen.
Duits en frans wel gehad op school. Maar durf echt niet te beweren dat ik dat ook maar enigszins beheers.

Er is trouwens wel een groot verschil met een taal verstaan en kunnen lezen, en een taal spreken en schrijven. Foutloos spreken en schrijven is vele malen moeilijker dan foutloos luisteren en lezen.
Ik kan moeiteloos een Engels boek lezen, of een Engels gesprek volgen. Als ik dan echter ga schrijven of spreken maak ik toch vaak wel een aantal fouten.

Ben zelf half Mofrikaans, maar als ik Duistland zo goed vind had ik ernu al zeker gewoond.
Ik vind Berlijn een heerlijke stad, maar besef dat de sociale voorzieningen en armoede daar veel erger is dan in Nederland.

Dus geen verheerlijking, in Nederland heb je het veel beter.

Als je te lui bent om te werken ja.

:roflol:, Waar zie jij mij beweren dat ik slim ben? Dat heb ik nergens gezegd. Oh, en van die 6 talen beheers ik er misschien maar 2, maar die andere 4 ben ik nog meer mee bezig.

Als je ze niet beheerst kan je ze al helemaal niet deftig spreken kiddo... Dat gedeelte waarin ik je slim noemde was uiteraard cynisch bedoelt.

Heb je zeker gelijk in. Ik woon nu al een tijd in Australie en ook ik maak nog vaak fouten in het Engels, en toch weet ik zeker dat mijn Engels beter is dan dat van 99% van dit forum. Maar ik vind dat zo lang je een fatsoenlijk gesprek kan hebben over echt elk normaal onderwerp in een bepaalde taal, dan beheers je het echt.

Raketwetenschap is trouwens geen normaal onderwerp.

Precies, enkel als je dagelijks met een taal bezig bent kan je ze echt leren, dat geldt evenzeer voor engels, hoewel velen denken dat ze het volledig beheersen door tv te kijken.

Precies, enkel als je dagelijks met een taal bezig bent kan je ze echt leren, dat geldt evenzeer voor engels, hoewel velen denken dat ze het volledig beheersen door tv te kijken.

Ach zelf Nederlanders die al tientallen jaren in Amerika oid wonen maken echt nog wel grammaticale fouten hoor. Is gewoon super lastig, helemaal als je de regels niet helemaal kent.

Maar beheersen mag je opvatten als: Je goed kunnen redden in een andere taal. Zelfs als je veel fouten maakt, kunnen de mensen je gewoon goed begrijpen hoor.

Zozo jij moet wel slim zijn he? Kan je wel al zonder dt-fouten schrijven jongen?

Leuk altijd om te zien hoeveel mensen (en dan richt ik mijn vooral tot de -18 jarigen) dénken dat ze een taal beheersen omdat ze er les over hebben gehad of omdat ze het dagelijks op tv horen.

Iedereen kan Engels, tot wanneer ze wat moeten schrijven en het overloopt van de veelgemaakte fouten. En het Duits spreken is vaak een mengeling van Nederlands en wat Duitse basiswoordjes uiteraard...
Ik heb ook 4 jaar Duits gehad maar mij zul je niet zien beweren dat ik daarom Duits kan.

Hehe so true, volgens mij is zeker 90 % van de beweringen in dit topic regelrechte bullshit. Ik studeer bedrijfsvertaler-tolk (Frans, Duits, Engels) en ik kan je dit op een blaadje geven: het duurt héél lang voor je een taal goed spreekt. Jullie "Voulez-vous coucher avec moi ce soir"-helden weten niet waarover jullie het hebben. Je kan misschien wel bedoelen dat je je een beetje verstaanbaar kunt maken in een bepaalde taal, maar daar houdt het dan ook op. (Ok, er zullen er wel een paar onder jullie zijn die wel echt een vreemde taal bijna vloeiend of vloeiend spreken)

engels NL
zou wel chinees(teveel dialecten echter) en japans willen leren
de rest van de taaltjes boeit me geen fl**ker

Nederlands en Engels.

Kan me verstaanbaar maken in het Duits.

Spreek verder gebrekkig Portugees en Thais.

Ieke geen een taal goe spreke.

Wat is het verschil tussen de eerste en de laatste optie? ???

nederlands,engels,(nieuw)grieks,duits,frans(gebrekkig!),en fries maar dat noem ik geen taal!

Nederlands en Engels zeer goed
Frans: goed

Duits kan ik ook wel m'n plan mee trekken, maar er zal veel spreekwoordelijk haar op staan :D

Nu begonnen met Spaans, dus dat is nog maar net de basis.

Nederlands
Engels
Frans
en betalen kan ik ook goed:rolleyes:

nederlands, engels en fries:cool: fries is trouwens wel een taal, de rest in nederland zijn dialecten

Als je zegt een bepaalde taal te kunnen spreken moet je in die taal de zin: Ik spreek -Taal- kunnen zeggen.

Tja, ik kan ook wel 'Hablo Español' zeggen, maar voor de rest bak ik er niks van.

De talen waarin ik wel kan communiceren, zijn Nederlands, Engels en Frans, heb dus op 3 gestemd.

Nederlands
Engels
Duits
Russisch
Venezueels
Haiitisch
Old Scotisch
Nieuw Papagaai-itisch

Met name die laatste ben ik slecht in en volg ik nog aanvullende minoren voor

Terug
Naar boven