MuscleMeat

Hoeveel talen kun jij spreken?

Peiling Peiling Hoeveel talen spreek jij?

• Totaal stemmers
    148
  • Peiling gesloten .
hongaars ftw

Een gemiddeld mens kan 7 talen beheersen in dergelijke mate dat je je verstaanbaar kan maken in die taal en je ook kan zeggen wat je bedoelt. Een taal beheersen betekent dus niet vloeiend spreken.

Ik kan slechts Engels en Nederlands, beide wel vloeiend. Accent comes free. :o :p

Tja, ik kan ook wel 'Hablo Español' zeggen, maar voor de rest bak ik er niks van.

De talen waarin ik wel kan communiceren, zijn Nederlands, Engels en Frans, heb dus op 3 gestemd.

Het is trouwens "Hablo español", en niet "Español"... ;)

1- Engels(native)
2- Nederlands(2e taal)
3- Duits(redelijk)
4- Frans(redelijk)
5- Japans(hiragana/katakana en niet te moeilijke zinnen)
6- Chinees(simpele zinnetjes en wat woordjes)

Verder ken ik nog wat simpele dingen zoals scheldwoorden en simpele zinnetjes in Marokkaans/Turks/Surinaams/Indonesisch/Fillipijns/Pools.

Ik zit er ook over te denken om een cursus Italiaans te doen, gewoon omdat ik het een mooie taal vindt, heb atm tijd zat dus zou niet zo'n probleem moeten wezen.

1- Engels(native)
2- Nederlands(2e taal)
3- Duits(redelijk)
4- Frans(redelijk)
5- Japans(hiragana/katakana en niet te moeilijke zinnen)
6- Chinees(simpele zinnetjes en wat woordjes)
Verder ken ik nog wat simpele dingen zoals scheldwoorden en simpele zinnetjes in Marokkaans/Turks/Surinaams/Indonesisch/Fillipijns/Pools.

Ik zit er ook over te denken om een cursus Italiaans te doen, gewoon omdat ik het een mooie taal vindt, heb atm tijd zat dus zou niet zo'n probleem moeten wezen.

[afbeelding niet meer beschikbaar]???

Ik spreek ook nog genks xD maar dit verstaat geen enkele inwoner die niet van genk is

• Topic Starter Topic Starter
Te gusta español? :roflol:

spreek natuurlijk nederlands
Kan duits en engels goed lezen en goed genoeg spreken om uit de voeten te komen
Frans kan ik me op vakanie wel mee redden, maar veel meer niet..

:roflol: @ al die zogenaamde talenwonders hier. Driekwart van DBB kan nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.

nederlands is dan ook 1 van de moeilijkere talen :P

Dat is een excuus dat al te vaak gebruikt wordt door:

1. Vlamingen en Nederlanders die te lui of te dom zijn om een beetje op hun spelling te letten en de ene dt-fout na de andere maken.
2. door allochtonen die hier al jaaaaren wonen en nog steeds niet verder komen dan wat basiszinnetjes uit een assimil-cursus. Wederom uit luiheid of domheid.

Ik ken genoeg buitenlanders die op een paar maanden tijd behoorlijk Nederlands hebben geleerd, die vinden Nederlands helemaal niet zo vreselijk moeilijk.

Nederlands, Engels und ein bischen Deutch...

Dat is een excuus dat al te vaak gebruikt wordt door:

1. Vlamingen en Nederlanders die te lui of te dom zijn om een beetje op hun spelling te letten en de ene dt-fout na de andere maken.
2. door allochtonen die hier al jaaaaren wonen en nog steeds niet verder komen dan wat basiszinnetjes uit een assimil-cursus. Wederom uit luiheid of domheid.

Ik ken genoeg buitenlanders die op een paar maanden tijd behoorlijk Nederlands hebben geleerd, die vinden Nederlands helemaal niet zo vreselijk moeilijk.

Ja, en iedereen is hetzelfde, dus jouw "praktijk kennis" gaat inderdaad op.

Nederlands, Frans en Engels deftig genoeg

Italiaans gaat wel redelijk (momenteel in mijn 2de jaar @ univ)
Japans meer op een survival level (vooral door zelfstudie en verblijf ginder)

Terug
Naar boven