AndroidHealthClinic

Hoeveel vakantiedagen heb jij?

Peiling Peiling Hoeveel vakantiedagen krijg jij per jaar?

• Minder dan 10

Stemmen: 2 2,6%
  • 10-20

Stemmen: 7 9,2%
  • 20-25

Stemmen: 14 18,4%
  • 26-30

Stemmen: 10 13,2%
  • 31-35

Stemmen: 9 11,8%
  • 36-40

Stemmen: 6 7,9%
  • 41-50

Stemmen: 3 3,9%
  • meer dan 50

Stemmen: 14 18,4%
  • anders/werk niet

Stemmen: 11 14,5%

• Totaal stemmers
    76
25 vakantie dagen. Maar heb een contract voor 38 uur, maar werk er 40 per week. Kan elk jaar kiezen voor spaardagen (13) of extra geld (105%). Dit jaar voor spaardagen gekozen. Dus 38 vakantiedagen. En had er nog 5 over van vorig jaar. Dit jaar dus 43 dagen. Heerlijk.

Werk overigens in het bedrijfsleven.

Denk dat 25 dagen erg gebruikelijk is. (Als je niet in het onderwijs werkt.)

24 of 25 dagen is inderdaad vrij standaard. Het is ook niet echt weinig, in andere landen krijg je een pak minder vakantiedagen.

Heb zelf 24 dagen en ieder jaar heb ik nog een restant aan uren.

15 vakantiedagen, dat komt ook op 5 weken neer, want ik werk 3 dagen p/w.

Ik constateer inderdaad dat heel veel mensen een stuk meer vrije dagen hebben.
Bij een 3-daagse werkweek is dat natuurlijk geen ramp maar als je 5 dagen p/w werkt, vind ik 25 dagen knap weinig!

26 vakantiedagen

37 vakantiedagen, en 20 ziektewetdagen per jaar.

Bij een 3-daagse werkweek is dat natuurlijk geen ramp maar als je 5 dagen p/w werkt, vind ik 25 dagen knap weinig!

Heel veel mensen meer vrije dagen?

Welke mensen dan? Vergeet niet dat ouderen er veel ouwe lullen bij krijgen he. En niet iedereen werkt 5 dagen/week. Als je vier dagen werkt, lijk je iedere week een dag vrij te hebben, but looks are deseving ;)

Heel veel mensen meer vrije dagen?

Welke mensen dan? Vergeet niet dat ouderen er veel ouwe lullen bij krijgen he. En niet iedereen werkt 5 dagen/week. Als je vier dagen werkt, lijk je iedere week een dag vrij te hebben, but looks are deseving ;)

Sommige mensen hebben echt mega veel atv dagen en/of ouwe lullen dagen, maar blijkbaar geldt dat niet voor ouwe trutten;):D

ik heb standaard 5 weken ( ga uit van 5 werkdagen ) + 26 wtv of atv dagen , dus dan zit ik al standaard op 41 - hoef ik niks voor te doen + 3 of 4 extra speciale dagen zoals kerst/pasen

Krijg 24 dagen. Loop er wel altijd over te zuren als ik maten hoor die 40+ dagen heb (klote ambtenaren), maar eind vorig jaar had ik er nog 220 uur (27 dagen) over. Veel overgewerkt en weinig vrije dagen opgenomen.

te veel, dus laat ik regelmatig uit betalen.

In Nederland heeft de over grote meerderheid van de bedrijven een cao. En daar worden de vakantiedagen in geregeld. Dus, als je meer vakantiedagen wilt, zoek een bedrijf zonder cao en onderhandel slim of zoek een cao met veel vakantiedagen en ga bij een bedrijf werken dat die cao heeft.

Vriend van me zit trouwens in het onderwijs (leraar op de hogeschool) en ze hebben wel veel vakantie, maar uiteindelijk moet hij dan nog veel doen. Lessen voorbereiden, tentamens maken en nakijken en zo nog meer. Valt zo bezien ook een beetje tegen.

En ambtenaren hebben enkel wat extra vrije dagen meer door de verplichte dagen dat het gemeentehuis dicht is, maar aan de andere kant verdienen die ook structureel minder dan in het bedrijfsleven. Het is dus maar net wat je belangrijker vindt. Meer geld, of meer vrij tijd.

Overigens, zijn de mama en papa regelingen bij de overheid wel een stuk beter, of in ieder geval waren een stuk beter. 60 - 70 procent werken en nog 90 procent betaald krijgen, dat gaat je bij een bedrijf niet lukken.

nog 10 omdat ik stage loop voor 5 maanden daarvoor school

20,7 dagen ofzo, maar werk maar 4 dagen in de week.

Terug
Naar boven