XXL Nutrition

hoeveel verdient een portier?

Het hangt er idd vanaf waar je staat en voor wie je werkt. Het minste dat een portier verdient is 15€ per uur maar de meesten krijgen meer hoor! Als je een beetje een goeie deur hebt ( dit is natuurlijk niet in het begin dat van je portierscarrière) - dat wil zeggen een vast uurloon + je mag de fooien houden + je krijgt hier en daar wat extraatjes ;) - kom je tussen het gemiddeld bedrag van 250€ à 350€ per nacht. Ik ken ook wel wat portiers die meer verdienen, dit komt ook wel door hun reputatie en ervaring... aan de andere kant verdienen beginnende portiers +- 125€ per nacht...

Het hangt er idd vanaf waar je staat en voor wie je werkt. Het minste dat een portier verdient is 15€ per uur maar de meesten krijgen meer hoor! Als je een beetje een goeie deur hebt ( dit is natuurlijk niet in het begin dat van je portierscarrière) - dat wil zeggen een vast uurloon + je mag de fooien houden + je krijgt hier en daar wat extraatjes ;) - kom je tussen het gemiddeld bedrag van 250€ à 350€ per nacht. Ik ken ook wel wat portiers die meer verdienen, dit komt ook wel door hun reputatie en ervaring... aan de andere kant verdienen beginnende portiers +- 125€ per nacht...

niet slecht denk ik dan 3 avonden per week = 750 dus 3000 pm
en volgens mij is dat allemaal zwart ofniet ?

ik ken iemand die aan een dancing staat en heeft gemakkelijk 1000euro per avond met fooi bij,waar veel volk komt heb je al gauw een emmertje munstukken hoor

hahahahaha ja klopt man, maar dan moet je niet vergeten dat dat in een rijke gay bar is waar ze met die rijke gays flirten... ik ken ook zo iemand.. te smerig! die gast is zelf hetero, maar hij verdient dik aan die gays.. gewoon een beetje knipogen en nasty praat doen en hoppaaa dikke fooi!

in België zijn fooien al een tijdje wettelijk verboden en er wordt hoe langer hoe meer op toegezien dat het echt niet gebeurd.

Het hangt tegenwoordig vast aan de barema's van gewone bewakingsagent. Tenzij je zwart werkt natuurlijk.

in België zijn fooien al een tijdje wettelijk verboden en er wordt hoe langer hoe meer op toegezien dat het echt niet gebeurd.

Het hangt tegenwoordig vast aan de barema's van gewone bewakingsagent. Tenzij je zwart werkt natuurlijk.

daar heb ik dan toch nog niet veel van gemerkt?

• Topic Starter Topic Starter
je bent niet verplicht om een portier geld te geven ik denk dat die wel genoeg verdienen en ze doen niks extra voor u omdat je ze een fooi geeft:cool:

Ik werk af en toe als portier op kleinere houseparties hier in de buurt. Ik krijg dan voor een avondje werken tussen de €100,- en €150,-.

Fooien accepteer ik daarnaast niet. Ik vind het onproffesioneel om fooien te accepteren en daarnaast krijg je gewoon loon, en dien je iedereen ongeacht of ze fooien of niet gelijk te behandelen.

voor mij is het een leuk extratje naast mijn saaie kantoorbaan. En het geld geef ik altijd uit aan een extratje voor de vrouw of voor mijzelf.

Ja, kijk het kan natuurlijk flink oplopen met die fooien. Liep laatst uit een tent waarbij de portier even wat muntjes in zijn hand liet rinkelen om aan te geven dat ie fooi wilde.

Vond het ergens een beetje zielige vertoning.

mja, als portier moet je gewoon vriendjes worden met mensen die leuke dingetjes verkopen binnen. zo ging dat bij ons altijd wel iig, de mensen die binnen zooi verkochten die betaalden elke avond dikke fooi, en niet een paar tientjes. Tja, als je dr daar een paar van hebt gaat t ook hard.

niet slecht denk ik dan 3 avonden per week = 750 dus 3000 pm
en volgens mij is dat allemaal zwart ofniet ?

dat is te zien hoe dat je het zelf wil... heb je geen badge en sta je toch als portier dan is alles in het zwart, heb je wel een badge dan is het enkel maar een klein deel in het zwart. Het is te zien hoe je het zelf aanpakt en zelf wil :)

mja, als portier moet je gewoon vriendjes worden met mensen die leuke dingetjes verkopen binnen. zo ging dat bij ons altijd wel iig, de mensen die binnen zooi verkochten die betaalden elke avond dikke fooi, en niet een paar tientjes. Tja, als je dr daar een paar van hebt gaat t ook hard.

het is idd zoals je zegt :)

Ik werk af en toe als portier op kleinere houseparties hier in de buurt. Ik krijg dan voor een avondje werken tussen de €100,- en €150,-.

Fooien accepteer ik daarnaast niet. Ik vind het onproffesioneel om fooien te accepteren en daarnaast krijg je gewoon loon, en dien je iedereen ongeacht of ze fooien of niet gelijk te behandelen.

voor mij is het een leuk extratje naast mijn saaie kantoorbaan. En het geld geef ik altijd uit aan een extratje voor de vrouw of voor mijzelf.

fooien accepteer je niet?
k
elk zijn mening

Hangt van de dancing af .. en wat soort volk er komt.

Ik schat 500 euries op een avondje

500 euro is wel wa veel denk ik:woot:

Flinke fooi ontvangen?

Ik heb gehoord van mensen dat als je in Amsterdam uit gaat je verplicht fooi bent te geven anders krijg je nog een paar klappen na ook, dus ontvangen kun je het niet altijd noemen, meer een verplichte betaling in sommige clubs.

Flinke fooi ontvangen?

Ik heb gehoord van mensen dat als je in Amsterdam uit gaat je verplicht fooi bent te geven anders krijg je nog een paar klappen na ook, dus ontvangen kun je het niet altijd noemen, meer een verplichte betaling in sommige clubs.

Van mij krijgen ze geen fooi.

je bent nooit verplicht iets te geven ik heb al heel zelden aan portiers geld gegeven of ze zouden heel vriendelijk moeten zijn maar meestal behandelen ze u al arogant omdat je iets breder bent en denken dat je ruzie komt zoeken in hun club

Wat doet een portier precies?
Die bewaakt de deur v/d tent toch, zeg maar :S?

Hoe krijgt een portier fooi dan?

Terug
Naar boven