XXL Nutrition

hoeveel verdient een portier?

Bij het buiten gaan steekt hij z'n arm naar je uit.
Leg je niks in z'n hand, dan is de kans groot dat hij z'n arm niet terugtrekt en dat je er tegen loopt. :)

Daarom is het nu ook verboden in Belgie om nog om fooien te vragen. Er werd echt teveel misbruik van gemaakt. Ik heb het zelf ook genoeg aan de stok gehad met buitenwippers die persé geld wilden voor ze me lieten buitengaan, vooral in café local en café d'anvers was het erg.

Nu heb je daar nergens last meer van. Ze zijn zelfs blij als ze nog iets krijgen, vroeger waren ze alleen maar arrogant en keken ze kwaad als je minder dan een euro gaf.

in spanje is dat prachtig, bij die ene grote tent ben de naam ff kwijt, met die 2 kersjes in het logo. daar staat de politie dus bij de deur naast de portiers, wij zagen toen iemand die geen fooi gaf en wilde wegrennen, die werd gewoon neergehoekt door de politie met knuppels... jeeh, leve de kromheid!

Loon varieerd idd vrij aardig ,... zeker is iig dat je met 150 per avond x 3 in de week = 450 x 4 weken = 1800 = bovenmodaal inkomen , voor 3 dgn per week :D

En dat is dan van een laag loon uitgegeaan ( incl tips )

Heb je een goede deur en pak je 250/300 op een avond dan zit je dus met 3 dgn in de week op een 3000/3600 .

Beide voorbeeldjes zijn opzich al beter betaald dan wat een gemiddelde MBO-er op kantoor verdiend !

• Topic Starter Topic Starter
meestal als je buiten gaat houden ze hun hand voor dat jij iets zou geven

Flinke fooi ontvangen?

Ik heb gehoord van mensen dat als je in Amsterdam uit gaat je verplicht fooi bent te geven anders krijg je nog een paar klappen na ook, dus ontvangen kun je het niet altijd noemen, meer een verplichte betaling in sommige clubs.
Nou dat is echt de GROOTSTE onzin die ik ooit gehoord heb...

ik zag vandaag op msn vandaag, een portier neergeschoten :P

Terug
Naar boven