XXL Nutrition

Hoever kan je natuurlijk gaan?

Moen zei:
We zien allemaal wel binnen x jaar hoever de queste naar de droge 110 kg gevorderd is he, al vrees ik dat het met 4x pw squatten snel afgelopen zal zijn met trainen.Ik dacht dat de 'literatuurbodybuilder' van tegenwoordig wel zou weten dat je dezelfde mechanische paden niet te vaak mag belasten, laat staan 4x per week :eek:

:roflol:

En dat is precies de reden, waarom de meeste BB-ers na 3 jaar natural trainen naar de AAS grijpen!

jezus... echt..

Nou kerels met hun grote monden, laat eens 110 kg @ 10 % zien dan. Eerst behalen, dan pas zeker van je zaak zijn...
Leuk al die jochies die knalhard gaan met hun dual factor trainingen ed..., maar jullie zijn allemaal jong, hebben enorme hoog testlevels en hebben alle tijd van de wereld. Iemand van 17-18 kan mischien wel 7000kcal handelen. Wacht maar tot je 23 (bijv.) bent, dan vertraagd je stofwisseling als een malle. ga dan eens 7000kcal wegvreten (en dan heb ik het over schone cals). Dan word je biggevet.

Metal^militia zei:
Ik kan wel een paar linkjes plaatsen met de beste info die je ooit zult krijgen, maar dat moet iedereen maar zelf uitvinden.. dit is precies de reden dat ik bijna nooit post buiten het gewichtheffen gedeelte, 99% is geindoctrineerd met de gebruikelijke shit die dan weer door 99% wordt nageblaat.

Denk dat het wel meevalt met die indoctrinatie, volgens mij blaten in het PL-hok sommigen elkaar net zo hard na als in andere secties. Allemaal leuk en aardig, maar voor je training en bevindingen heb je dit board in principe niet nodig. Dat blijft toch een zoektocht waar je zelf proefondervindelijk bepaalde zaken moet uitvinden.

Doe je dat niet, ja dan word je inderdaad een blaatschaap. Maar als ik dan buiten het PL-hok kijk zijn er net zoveel die hun eigen plan trekken als degenen die posten in de PL-sectie.

Blijven geloven dat er een ultieme trainingsmethode bestaat getuigt alleen maar van rigide denkpatronen. Natuurlijk is het prima als je met de toegepaste methodes goede resultaten boekt, maar dan moet er niet gedacht worden dat met een redelijke tegengestelde methode er alleen maar mindere resultaten kan worden geboekt.

Als vergelijking, als marathonlopers op eens net zo gaan trainen als de Afrikaanse lopers boeken ze ook niet op eens veel betere prestaties. Vaak zelfs een stuk minder, ook op lange termijn. Om goed te kunnen bepalen wat werkt bij diverse sporters moet je in eerste instantie al weten per sporter wat zijn spiervezelsamenstelling is en daar de training op toespitsen.

Heb het al eerder aangehaald, maar iemand met 70% langzame vezels van nature zal nooit een massa monster worden. Dat is dus inderdaad genetisch bepaald. Ja je kan dan nog je intermediate vezels aanpassen van langzaam naar snel, maar dat blijft een beperkte adaptatie. Maximaal zo'n 20%.

Als pure krachtsporter ben je altijd in het voordeel als je 70% snelle vezels van nature hebt. Iets wat overigens ook door Dr Squat Fred Hatfield wordt onderkend, die is dan ook een voorstander van aangepaste training al naar gelang je vezel samenstelling anders is.

Moen zei:
We zien allemaal wel binnen x jaar hoever de queste naar de droge 110 kg gevorderd is he, al vrees ik dat het met 4x pw squatten snel afgelopen zal zijn met trainen.

Ik dacht dat de 'literatuurbodybuilder' van tegenwoordig wel zou weten dat je dezelfde mechanische paden niet te vaak mag belasten, laat staan 4x per week :eek:
Ga dat tegen een olympische gewichtheffer zeggen die 5-6 keer per week constant dezelfde oefeningen doet en hij lacht je vierkant uit. :o
Smoothmold zei:
3xl is de enige die de 110 kg droog kan halen. En ja wel, gewoon met een splitschema :P
3XL is de enige hier die al 28 jaar traint, vanalles geprobeerd heeft en een shitload aan kennis heeft. So what's your ****ing point?
Kan nu wel het argument gaan aanhalen: "da's een uitzondering" zoals m'n bij mij ook doet als ik voorbeelden ga geven, maar da's nog meer plain bullshit.

Goeie post van EricR wel.

RubenSossa zei:
:roflol:

En dat is precies de reden, waarom de meeste BB-ers na 3 jaar natural trainen naar de AAS grijpen!

Slaat op niks die opmerking van jou sossa :)
Serieus, jullie zijn altijd bezig over de betere experts op het vlak van gewichtheffen maar 4x per week eenzelfde (zware) lift doen in dezelfde bewegingsbaan... Open dan maar eens echte biomechanische naslagwerken als je denkt dat dat jaren kan zonder brokken. Je hebt sowieso na x(x) jaren al de traditionele slijtage, kun je je inbeelden wat het met je gewrichten doet als je dat zomaar ff 4x in een en dezelfde week gaat doen.

Ik weet ook wel dat je theoretisch betere resultaten zou halen als je alles 4x de week doet, maar ff realistisch blijven aub.

Verder zou ik ook graag hebben dat toekomstige reacties op de kwestie zijn en niet er volledig naast zoals nu en zeker als jullie een pedant toontje willen opzetten

Bedankt :)

KaLe zei:
jezus... echt..

Nou kerels met hun grote monden, laat eens 110 kg @ 10 % zien dan. Eerst behalen, dan pas zeker van je zaak zijn...
Leuk al die jochies die knalhard gaan met hun dual factor trainingen ed..., maar jullie zijn allemaal jong, hebben enorme hoog testlevels en hebben alle tijd van de wereld. Iemand van 17-18 kan mischien wel 7000kcal handelen. Wacht maar tot je 23 (bijv.) bent, dan vertraagd je stofwisseling als een malle. ga dan eens 7000kcal wegvreten (en dan heb ik het over schone cals). Dan word je biggevet.

Ik groei al op 3.500 Kcal als een dolle op mijn 35ste, als ik er 7.000 naar binnen knal kan ik me in no time aanmelden als sumo worstelaar. Je stofwisseling vertraagd nou eenmaal zoals jij ook al aanhaalt.

Hoop dat degenen die denken dat de bomen tot in de hemel reiken ook echt hun doel bereiken. Maar denk dat velen gedeeltelijk afhaken als ze straks op eens veel minder tijd voor training hebben omdat ze bijvoorbeeld werk verplichtingen er bij krijgen.

Natural is er veel haalbaar, maar blijf realistisch en ga je eigen progessie niet reflecteren op anderen. Wees gewoon blij met je eigen progressie en pluk daar de vruchten van, wat voor anderen haalbaar is niet af te leiden aan wat je zelf hebt bereikt.

En net als je dacht dat de realiteit niet verder meer af kon zijn, als je NU al 7000-10000 cals nodig hebt om te groeien, doe jezelf een plezier en kap ermee want je komt nergens.

Mr O eet er 6500 offseason, Brad Hollibaugh (een andere 130 kg'er) eet er 5000 offseason en de lijst gaat door.
Er is echt geen enkele pro die 10 000 cals eet.

Bovendien, denk je dat je lichaam naturel iets aan kan met zoveel cals ?
Weten jullie wel hoe weinig gr eiwit er in feite nodig is om een kg spiermassa te bouwen ?

Sorry jongens maar het lijkt hoe langer hoe meer op een fantasietje allemaal, ik vond het zeer positief dat er meer denkers in de bb sectie kwamen die NIET de klassieke magazineshit volgden maar het gaat er in die richting over dat je ms beter gewoon een apart forum 'wij-tegen-de-rest.com' kan gaan oprichten ofzo :D

De 1 heeft betere ervaringen met dit, de ander zweert bij dat.
Arrogante 'k*ttoontjes' en iemand 'uitlachen' om zijn mening, please.
Wees blij met je eventuele gain-periode en zorg ervoor dat deze blijft voortgaan. Split/Dual Factor whatever.

En als er nou straks iemand zich aanmeldt met 110kg @ 10% die zegt naturel te zijn. Een deel van het board zegt 'hij is niet clean', een ander deel zegt 'jaa dat ligt aan zijn genen, mazzelpik'. En de rest gelooft het gewoon niet 'Fake'.
Het is nooit goed toch?

Moen zei:
En net als je dacht dat de realiteit niet verder meer af kon zijn, als je NU al 7000-10000 cals nodig hebt om te groeien, doe jezelf een plezier en kap ermee want je komt nergens.

Mr O eet er 6500 offseason, Brad Hollibaugh (een andere 130 kg'er) eet er 5000 offseason en de lijst gaat door.
Er is echt geen enkele pro die 10 000 cals eet.

Het is een illusie als je denkt dat er iemand hier op het forum pro kan worden. Bovendien schieten we niets op met het vergelijken met pro's.

Moen zei:
Bovendien, denk je dat je lichaam naturel iets aan kan met zoveel cals ?
Weten jullie wel hoe weinig gr eiwit er in feite nodig is om een kg spiermassa te bouwen ?
Niet elke gram eiwit wordt gebruikt om je spieren te herstellen. Dit verschilt per persoon.

Moen zei:
Sorry jongens maar het lijkt hoe langer hoe meer op een fantasietje allemaal, ik vond het zeer positief dat er meer denkers in de bb sectie kwamen die NIET de klassieke magazineshit volgden maar het gaat er in die richting over dat je ms beter gewoon een apart forum 'wij-tegen-de-rest.com' kan gaan oprichten ofzo :D

Tja de vijandigheden tussen de 'split trainers' en de 'dual factor' trainers slaat inderdaad ook nergens op. Niemand hoeft arrogant te doen of op de persoon te spelen, ik weet zeker dat als er normaal gediscusseerd wordt, dat mensen ook makkelijker dingen van elkaar aannemen.

Ach, die zieke bulkschema's werken echt wel op het moment dat je er keihard bij traint. Om toch Unregistered weer even aan te halen, die jongen deed op een gegeven moment 900 fullsquats met meer dan 90% in 1 week (200kg) met 7~10K Kcal. En voor de mensen die hem kennen, zijn metabolisme is echt ziekelijk hoog en zijn benen meten meer dan 80cm (bij 19 jaar !!)... naturel natuurlijk.

Tis haast propaganda :).

calibre zei:
Echt hilarisch hoor, je quote me en laat de zin tussen haakjes gewoon weg. Gaan we beginnen als DBC en gewoon antwoorden op wat we willen?

Wat lul je nou, ik quote gewoon deze post
http://forum.dutchbodybuilding.com/showpost.php?p=1100831&postcount=101
Hi-la-risch! :rolleyes:

KaLe zei:
jezus... echt..

Ach we zullen het wel zien in de toekomst.

Het zal eerder de vraag zijn of iemand genoeg discipline en geduld heeft.
Want dat heb je zeker nodig voor zo'n lange weg:)

DumphuiZ zei:
Ach, die zieke bulkschema's werken echt wel op het moment dat je er keihard bij traint. Om toch Unregistered weer even aan te halen, die jongen deed op een gegeven moment 900 fullsquats met meer dan 90% in 1 week (200kg) met 7~10K Kcal. En voor de mensen die hem kennen, zijn metabolisme is echt ziekelijk hoog en zijn benen meten meer dan 80cm (bij 19 jaar !!)... naturel natuurlijk.

Tis haast propaganda :).

We hebben het hier over een jongen met ziekelijk snelle verbranding, hoog testlevel (check leeftijd) en goede trainingen. Die drie dingen bij elkaar willen wel. Nogmaals als ik 7000kcal wegvreet word ik vet, ook al train ik ernaar. Wacht maar tot iemand (ook ungreg) op een gegeven moment een vrouwtje , kindjes en een drukke baan hebt. No way dat je vrouw en werk het pikken als je de hele dag door vreet en traint. Bij unreg. kun je spreken over flinke aanleg icm met de rest. Maar dit geld niet voor iedereen! En daar gaat het steeds om. Er hoeven echt geen vergelijkingen met uitschieters gemaakt te worden ;)

Haha, vergeet niet dat Bart (Unregistered) nu ook al regelmatig kampt met blessures;)
Op zijn leeftijd al! Had ik pas later hoor.
Bart is bij lang na geen 10%.
80 cm benen?? Lijkt me ook niet.

Ik bij 140 kg hoef niet eens meer als 4500 cals te eten om te bulken, dus iemand van 70 kg bij lange na niet. Weet je wel wat je moet eten om dat te halen (7000 cals). Weet je wat dat kost?

Jullie hebben het allemaal over een limiet. Wie van jullie traint er uberhaubt nog over 10 jaar?

Nu het pikkie Adema:"Ik heb al vaker aangehaald, je bent nog een beginner. Dadelijk leer je een meisje kennen, krijg je een baan, een huisje, enz, enz. Train je dan nog steeds? Wie weet. Als jij die 110 kg bij 10% haalt is dat een prestatie. Maar niet iedereen gaat er 100% voor. Er zijn meer dingen in het leven als trainen. En ik weet dat je dat op die leeftijd nog niet in wil zien (10 jaar terug dacht ik net zo).

Ik heb 2 grenzen voor ogen: 180 kg bij 20% en/of 150 kg bij 5%.
Of ik dat ooit ga halen? Mits geen blessures, misschien wel. Echter zal ik daarvoor wel het e.e.a. bij moeten pakken. Over een jaar of 10 hoop ik dat te hebben gerealiseerd.

En daarna ga ik aftrainen en wordt ik weer een normaal mens. 90 kg bij 15%.

180 kg :roflol: Oh my.. :D

180 kg bij 20 % :eek:

wat een discussie levert dit punt op zeg!

er zijn maar weinig mensen die het op kunnen brengen om over meerdere jaren zoveel tijd ergens in te steken, het gaat ten koste van een hoop andere zaken. Ik heb al zo veel mensen zien gaan en komen in de loop der tijd en ik train pas bijna 7 jaar.

Het is toch gewoon een onzinnige vraag, om jezelf af te vragen wat er naturel haalbaar is. Op het moment dat je gaat beginnen met de sport en jezelf daarbij doelen stelt die pas over meerdere jaren (héél misschien) haalbaar zijn. Dat doet de das om voor je motivatie, want de vooruitgang gaat traag. Hoeveel mensen stoppen wel niet na drie maanden en dan zeggen: ik word toch nooit echt gespierd.

De echte naturals onder ons, weten wat voor moeite het kost om te bereiken waar we zijn en dat is denk ik ook hetgene waar de naturals zo trots op zijn.

Wil je weten wat er natural haalbaar is? Zet dan alles op alles en word het levende bewijs van wat er mogelijk is!

gr

Terug
Naar boven