MuscleMeat

Hoever kan je natuurlijk gaan?

hehe, ik ben er druk mee bezig kerel.

Nu het pikkie Adema:"Ik heb al vaker aangehaald, je bent nog een beginner. Dadelijk leer je een meisje kennen, krijg je een baan, een huisje, enz, enz. Train je dan nog steeds? Wie weet. Als jij die 110 kg bij 10% haalt is dat een prestatie. Maar niet iedereen gaat er 100% voor. Er zijn meer dingen in het leven als trainen. En ik weet dat je dat op die leeftijd nog niet in wil zien (10 jaar terug dacht ik net zo).

Vanwaar de negativiteit Richard? Als het voor jou mislukt is, betekent dat niet dat je deze negativiteit op anderen moet reflecteren om hen naar beneden te halen, door je als een slachtoffer op te stellen.

Ik heb een perfect sociaal leven, trainen betekent voor mij niet dat ik geen sociaal leven heb, ookal was dat in jouw geval kennelijk niet zo.

Adema zei:
Vanwaar de negativiteit Richard? Als het voor jou mislukt is, betekent dat niet dat je deze negativiteit op anderen moet reflecteren om hen naar beneden te halen, door je als een slachtoffer op te stellen.

Ik heb een perfect sociaal leven, trainen betekent voor mij niet dat ik geen sociaal leven heb, ookal was dat in jouw geval kennelijk niet zo.

Haha je trekt nu een verkeerde conslusie:D

Mijn sociaal leven is misschien weer iets te goed.
Wat mislukt bij mij dan?
Zoals ik al aangeef, ben je nog een broekie, en daar doet je boekenkennis niks aan af!:D

Als jij die 110 kg bij 10% haalt is dat een prestatie. Maar niet iedereen gaat er 100% voor. Er zijn meer dingen in het leven als trainen. En ik weet dat je dat op die leeftijd nog niet in wil zien (10 jaar terug dacht ik net zo).

Kijk en dat is wat ik zeg, jij suggereert hierboven dat het krijgen van een eigen huisje, vrouw en kind je training in de weg staat, en ik stel hierboven dat dat niet zo is.

Nu zeg jij weer dat jouw sociaal leven erg goed is, plus jij koppelt het hebben van een goed sociaal leven aan het verminderen van je prestaties in het trainen. Daaruit kan ik concluderen dat in jouw geval jou training achteruit is gegaan door het hebben van je vrouwtje, huis / kind. Maar dat hoeft niet zo te zijn vind ik, als je je tijd maar goed managed, en die niet verspilt door hele avonden achter de computer MOHAA te spelen, maar in plaatst daarvan gaat trainen.

Adema zei:
Kijk en dat is wat ik zeg, jij suggereert hierboven dat het krijgen van een eigen huisje, vrouw en kind je training in de weg staat, en ik stel hierboven dat dat niet zo is.

Nu zeg jij weer dat jouw sociaal leven erg goed is, plus jij koppelt het hebben van een goed sociaal leven aan het verminderen van je prestaties in het trainen. Daaruit kan ik concluderen dat in jouw geval jou training achteruit is gegaan door het hebben van je vrouwtje, huis / kind. Maar dat hoeft niet zo te zijn vind ik, als je je tijd maar goed managed, en die niet verspilt door hele avonden achter de computer MOHAA te spelen, maar in plaatst daarvan gaat trainen.

Ik suggereer helemaal niks lieve Adema. Ik geef aan dat door bovengenoemde omstandigheden e.e.a. KAN veranderen.
Ik zeg niet dat dat zo bij mij IS, ook niet bij jou, ook niet bij anderen, maar kan zijn.

Ik koppel mijn persoonlijke sociale leven helemaal niet aan mijn trainingen en prestaties.

En dat van 17 jaar haalde ik aan, omdat ik toen net als jou dacht na ff te trainen dat ik wel ik weet niet wat zou kunnen gaan behalen. Echter je 1e 3 jaar boek je denk ik 90% van je resultaat (naturel dan).

En ff over mohaa: Ik speel dit naar 21:00 of voor 19:00. Dus de tijd die daar tussen zit doe ik meestal het gene waar jij graag over praat;)

:kiss:

Niet om het een Adema topic te maken, maar jij merkt nu zelf al wat bepaalde stress voor invloed kan hebben op je training. Tentamens en niet alles loopt meer op rolletjes zoals voorheen.

Je kan dan overal een verklaring voor gaan zoeken en waarschijnlijk zal je wel weer goede progressie boeken als je tentamens voorbij zijn maar als je over enkele jaren aan het werk gaat zal je ook met stress te maken krijgen. Stress waar je mee moet leren om te gaan, er zijn zoveel factoren die je kunnen beinvloeden. Alleen dat al maakt de weg naar je maximale potentieel tot een pad met veel hindernissen en zal zeker niet voor iedereen het maximale te behalen zijn.

EricR zei:
Niet om het een Adema topic te maken, maar jij merkt nu zelf al wat bepaalde stress voor invloed kan hebben op je training. Tentamens en niet alles loopt meer op rolletjes zoals voorheen.

Je kan dan overal een verklaring voor gaan zoeken en waarschijnlijk zal je wel weer goede progressie boeken als je tentamens voorbij zijn maar als je over enkele jaren aan het werk gaat zal je ook met stress te maken krijgen. Stress waar je mee moet leren om te gaan, er zijn zoveel factoren die je kunnen beinvloeden. Alleen dat al maakt de weg naar je maximale potentieel tot een pad met veel hindernissen en zal zeker niet voor iedereen het maximale te behalen zijn.

Exactly!
Tuurlijk met een goede motivatie, kennis, training kun je heel ver komen.
Maar ga nooit cijfers noemen, want heeft gewoon geen nut, want niet iedereen zal dat kunnen behalen.

Corazon denk eens na voor je iets zegt man, ik begin mij echt serieus te irriteren aan de mensen die hier niet eens tussen de regeltjes kunnen lezen, bevestig anders het 'domme bodybuilder' paradigma nog wat meer :(

Als een PRO die oneindig veel meer spiermassa heeft dan eenieder hier op dit board en die oneindig veel meer chemische hulp heeft dat van zijn lichaam een bouwmachine voor spiermassa maakt maar 6500 cals eet, wat denk jij dat een clean iemand daar in godsnaam mee kan aanvangen ?

NIETS, je lichaam is geen bouwmachine voor spiermassa en zal dat ook nooit zijn, je kan het enkel wat boosten door gebruik van chemicaliën maar die belachelijk hoge calorieen zijn een verspilling van je geld en van je gezondheid want echt gezond is het dus ook niet hoor

EN AUB reageer nu op de kwestie

Ik heb hier overigens al waarschuwingen gehad voor minder arrogant gedrag dus ik stel voor dat er nu van de mods uit ook consequent gereageerd wordt op eenieder die een ander maar voor een domme kloot aanziet (ik verdien dus zelf ook een waarschuwing voor men vorige post)
;)

Velen gaan er gewoon voorbij het feit dat je natural heel erg ver kan komen, verder dan je bv. nu zou kunnen voorstellen. Dat is een beetje wat de andere kant hier bedoelt.

Natuurlijk is 110 kg met 10% maar een bepaald gegeven, wat idd niet IEDEREEN zou kunnen halen.

Maar hetgeen wat ik wil benadrukken is dat er TE snel naar AAS wordt gegrepen na 3 a 5 jaar trainen, omdat ze denken dat ze op hun GRENS zitten. Misschien dat alles een stuk langzamer gaat, maar ik geloof gewoon niet in een bepaalde grens.

Met goed en veel vreten, hard trainen, minstens 2x per week flink squatten en veel compoundoefeningen kan je natural na x aantal jaren minstens 100 kg wegen, 50 cm armen, 75 cm benen en een acceptabel vetpercentage hebben.

RubenSossa zei:
Velen gaan er gewoon voorbij het feit dat je natural heel erg ver kan komen, verder dan je bv. nu zou kunnen voorstellen. Dat is een beetje wat de andere kant hier bedoelt.

Natuurlijk is 110 kg met 10% maar een bepaald gegeven, wat idd niet IEDEREEN zou kunnen halen.

Maar hetgeen wat ik wil benadrukken is dat er TE snel naar AAS wordt gegrepen na 3 a 5 jaar trainen, omdat ze denken dat ze op hun GRENS zitten. Misschien dat alles een stuk langzamer gaat, maar ik geloof gewoon niet in een bepaalde grens.

eindelijk eens!

De ub/lb jongens sluiten peace met de traditionele splitters?

Nee nooit;)

Squat 2x in de week? Ben je gek geworden Ruben? :)

RichardV zei:
De ub/lb jongens sluiten peace met de traditionele splitters?

Nee nooit;)

Squat 2x in de week? Ben je gek geworden Ruben? :)

Krijg toch de..... :D

Sorry, 2x per week squatten is misschien wat weinig. Toch maar 3 of 4x dan!

RubenSossa zei:

Met goed en veel vreten, hard trainen, minstens 2x per week flink squatten en veel compoundoefeningen kan je natural na x aantal jaren minstens 100 kg wegen, 50 cm armen, 75 cm benen en een acceptabel vetpercentage hebben.

hoewel ik het eens ben met het bovenstaande, is het naar mijn mening ontzettend offtopic omdat het totaal niet ingaat op de kwestie, hoewel ik na mijn conclusie eigenlijk inzie dat het dan naar mijn mening eigenlijk toch niet zo offtopic meer is..

desondanks ben ik het wel met je eens Ruben

tevens zal ik even 2 tegenstrijdigheden markeren in je stukje
je spreekt over dat niet iedereen iets kan halen (grens?) en zegt vervolgens dat je niet in een grens gelooft..

en het feit dat de groei zou stagneren geeft aan dat het een grens nadert.. dat is gewoon wiskundig :)

maarja..

ik denk dat je grens genetisch is, maar dat er aan zodanig veel factoren voldaan moet worden dat het uiteindelijk neerkomt op toewijding. oftewel in hoeverre jij bereid bent om aan zoveel mogelijk van de factoren te voldoen. overigens is het onmogelijk om aan alle factoren te voldoen, aangezien wij niet over alle kennis beschikken die hiervoor een vereiste is. je zal dus nooit aan de grens geraken.

met dit in mijn achterhoofd kan ik het met iedereen eens zijn, want op deze manier is elk antwoord acceptabel.

slotje? :rolleyes:

nee, niet voor iedereen betekent niet automatisch dat er een grens is.

Ligt namelijk aan de factoren tijd, doorzettingsvermogen, eten en trainen.

Als jij in 20 jaar nog maar 2 cm op je armen hebt gewonnen en maar 5 kg bent gegained, dan zul je bv. die 100 of 110 kg niet halen, maar heb je in mijn ogen nog steeds niet je GRENS bereikt. Al groei je ontzettend langzaam, toch ga je iets vooruit.

RvR zei:
ik denk dat je grens genetisch is, maar dat er aan zodanig veel factoren voldaan moet worden dat het uiteindelijk neerkomt op toewijding. oftewel in hoeverre jij bereid bent om aan zoveel mogelijk van de factoren te voldoen. overigens is het onmogelijk om aan alle factoren te voldoen, aangezien wij niet over alle kennis beschikken die hiervoor een vereiste is. je zal dus nooit aan de grens geraken.

hier nog iemand wat op aan te merken?

RvR zei:
hier nog iemand wat op aan te merken?

Ik denk dat je zeker wel een grens zal bereiken. Feit is dat je lichaam niet oneindig door kan groeien, dus een grens.

Wat Eric ook al zegt, die extreme toewijding die sommige hier tonen (waarvoor ik overigens veel respect heb), die is gewoon niet vol te houden. Kun je nagaan als je strax misschien 40+ uur in een zware studie of baan moet steken. Je lichaam houdt het dan gewoon niet vol om dan ook nog eens elke avond 2 a 2,5 uur in de gym je eigen helemaal af te matten. Dat trek je gewoon echt niet.
Bovendien heb je nog altijd het punt blessures. Ik denk dat veel mannen die langer trainen ook weten dat het vermijden van blessures moeilijker is dan je denk. Dat wil gewoon zeggen dat je regelmatig gas terug moet nemen. Als ik hoor dat Unregi nu al met blessures kampt, hoe lang trained die jonge nu? Denk je dat hij over 10 jaar nog steeds zo hard en zwaar trained?
Kijk naar Frenkpie, hij trainede ook altijd extreem hardcore, als een beest, deed daarnaast zwaar fysiek werk als bijbaan. Maar nu zit hij wel al bijna een jaar thuis. En dan is het nog maar te hopen dat hij binnen 1 of 2 jaar weer een beetje fatsoenlijk kan trainen. Als jij op 20 jarige leeftijd een keer flinke probs krijgt met je rug daar zit je wel je hele leven mee te kijken. Ik zie dat wel aan Johny die een keer door zijn rug ging met zware deads. Niet eens echt een hele extreme blsessure, maar die heeft er nu ook ontzettend veel spijt van, is het gewoon niet waard.
Al die dingen wegen mee, en zwaar. 2 jaar lang alles geven is maar het begin, om die levensstijl 15 jaar vol te houden, daar ligt het echte probleem. Helemaal als de massa gains dan steeds minder beginnen te worden.

RubenSossa zei:
Alleen zeggen sommigen van ons (don't look at me :D) het iets directer. Maar da's idd de achterliggende gedachte.

Nope idd.

Lol idd.

:bow: Ik zou voor minstens 3x/week gaan. :D

Volgens mij kan je wel in discussie blijven gaan. Niet vergeten dat beide groepen elk hun eigen doelen hebben. ;)

Terug
Naar boven