Fitness Seller

Hoever mag vrijheid van meningsuiting gaan?

Als we al niet meer kunnen geloven in de onpartijdigheid van rechters dan kunnen we er mar beter een politiestaat van maken. Want onze rechten worden dan zwaar geschonden.
Duh, is altijd zo geweest. Vriendjespolitiek, afspraken onder elkaar, beïnvloeden van politiek naar gerecht en omgekeerd. Om het Vlaams Belang in België te kunnen veroordelen hebben ze eerst de grondwet moeten aanpassen en daarna nog lang moeten zoeken om een linkse rechter te vinden die het VB wilde veroordelen. Het was op voorhand afgesproken, niets eerlijk proces. Als het establishment je wilt hebben zullen ze je hebben ook. Alleen het gevolg is dat zulke processen een politieke partij/persoon alleen maar sterker maken, maar dat snappen die pipo's nog niet blijkbaar. Wilders kan hier alleen maar sterker uitkomen, sterker nog, hij is nu al aan het stijgen in de peilingen. Ikzelf vind dat geen goede zaak want hij neemt stemmen weg bij centrum rechts.

België is geen Nederland he Big T.
Daarnaast heb ik niet zoveel aan die complottheorieën. Ik geloof liever in de goedheid van de mensen en vertrouw op onze rechtspraak.

Ik ken Nederland niet zo goed als België maar ik weet wel dat ik het gerecht hier voor geen haar vertrouw, en ik ben zeker niet alleen! Nogmaals, zelfs als men Wilders kan veroordelen en het zou in de ogen van velen 'terecht' zijn, dan nog zal je hem er alleen mee helpen. Dit is precies wat ie wilde, hij hoopt er al maanden op.

Ik ken Nederland niet zo goed als België maar ik weet wel dat ik het gerecht hier voor geen haar vertrouw, en ik ben zeker niet alleen! Nogmaals, zelfs als men Wilders kan veroordelen en het zou in de ogen van velen 'terecht' zijn, dan nog zal je hem er alleen mee helpen. Dit is precies wat ie wilde, hij hoopt er al maanden op.

Mee eens.

Alles mag gezegd worden, maakt het meteen wat smeuïger.

En vandaag zien we in de peilingen dat we gelijk hadden; de pvv blijft stijgen.

Dat is ook niet verwonderlijk. Slachtofferrol + volop media aandacht. Men had Wilders geen beter geschenk kunnen geven. En reken maar dat hij hier op gehoopt had. De man speelt het spel slim.

zover als je zelf wilt, zolang je maar niet het nederlandse "ras" beledigd.!

En vandaag zien we in de peilingen dat we gelijk hadden; de pvv blijft stijgen.

Dat is ook niet verwonderlijk. Slachtofferrol + volop media aandacht. Men had Wilders geen beter geschenk kunnen geven. En reken maar dat hij hier op gehoopt had. De man speelt het spel slim.

True.
Als je me nu ff unbanned voor dat topic kan ik tenminste lezen wat andere dbb-ers er van vinden:D

Mag je 'BRAND!' schreeuwen in een vol theater?

Reken er maar op dat wanneer honderden mensen in paniek het gebouw trachten te ontvluchten en hierbij gewonden vallen, je strafbaar hebt gehandeld. Het zal waarschijnlijk op basis van een zeer algemeen geformuleerd artikel gebeuren.

Er valt met dergelijke extreme voorbeelden duidelijk intuitief begrenzingen te vinden in de vrijheid van meningsuiting.

Je moet gewoon je bek open kunnen trekken.
Dat hypocriete gedoe werkt alleen maar averechts, Aapjeskoetsier.

Ik begrijp deze woordenwisseling voor geen meter. Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde, of zouden in iedergeval moeten bedoelen, maar jullie vinden het gewoon leuk om elkaar uittekafferen.

Je kunt namelijk prima iets smeuïg formuleren en toch respect voor iemand hebben.

Netzoals je niet hypocriet hoeft te zijn als je niet alles direct zegt (ook al kan het best gezegd worden).

Reken er maar op dat wanneer honderden mensen in paniek het gebouw trachten te ontvluchten en hierbij gewonden vallen, je strafbaar hebt gehandeld. Het zal waarschijnlijk op basis van een zeer algemeen geformuleerd artikel gebeuren.

Er valt met dergelijke extreme voorbeelden duidelijk intuitief begrenzingen te vinden in de vrijheid van meningsuiting.

Mooi voorbeeld inderdaad. Maar is het roepen van 'brand' wel het uiten van een mening? (flauw, I know)

moest denken aan een citaat van Russell:

Europe is like a panic striken theatre on fire.

Ik begrijp deze woordenwisseling voor geen meter. Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde, of zouden in iedergeval moeten bedoelen, maar jullie vinden het gewoon leuk om elkaar uittekafferen.

Je kunt namelijk prima iets smeuïg formuleren en toch respect voor iemand hebben.

Netzoals je niet hypocriet hoeft te zijn als je niet alles direct zegt (ook al kan het best gezegd worden).

Nee, volgens mij bedoelde hij dat het smeuïg moet zijn. Smeuïg komt op mij over als onnodig scheldend en grievend. Beetje zoals de PVV dus.
Dat slaat natuurlijk nergens op.

Dan blijft de vraag nog of Vidar uberhaupt weet wat hypocriet betekent, maar goed laten we het topic niet verder vervuilen.

Nee, volgens mij bedoelde hij dat het smeuïg moet zijn. Smeuïg komt op mij over als onnodig scheldend en grievend. Beetje zoals de PVV dus.
Dat slaat natuurlijk nergens op.

Dan blijft de vraag nog of Vidar uberhaupt weet wat hypocriet betekent, maar goed laten we het topic niet verder vervuilen.

Nee, dat bedoel ik niet... en als je de PVV al ver vind gaan dan is een verdere
discussie met jou ook niet nodig.

Nee, laten we het verder niet gaan vervuilen,
mss kunnen we het over trainen of eten wel eens zijn. ;)

Groet,

Terug
Naar boven