Fitness Seller

Hoge hartslag bij rust

Daar moet wel even onderscheid in worden gemaakt. Er bestaan grofweg 2 soorten sportharten.
De eerste is een aageboren afwijking, deze neemt gezondheidsrisico`s met zich mee.
De tweede is een verworven sporthart, die neemt veel kleinere gezondheidsrisico`s met zich mee. De oorzaak hiervan is meestal sport, zowel duur als krachtsport.

Naarmate je ouder wordt is een behoorlijk sporthart niet zo fijn. Maar met een pacemaker kom je al een heel eind.

Topsport is niet gezond.

Mijn HR ligt in rust rond de 45 (gemeten als ik net wakker ben), overdag ligt ie rond de 60.

Een mooie lage hartslag is gezond, in theorie gaat je hart dan langer mee dan een hart dat met een hogere rustfrequentie klopt.

Beweging is erg goed voor je hart en vaten.

Ik zit op een kleine 45 slagen p minuut! Wat een verschil dan. Heb je ook een slechte conditie? Van stil zitten wordt ie bij mij altijd wathoger(als je veel sport wordt ie naar verloop van tijd dus weer lager)

Naarmate je ouder wordt is een behoorlijk sporthart niet zo fijn. Maar met een pacemaker kom je al een heel eind

Een pacemaker krijg je als de prikkelgeleiding van het hart niet goed is of als de sinusknoop niet goed functioneert. Daar is bij een sporthart doorgaans geen sprake van. Bij een sporthart is de hartspier verdikt. Het slagvolume van het hart is sterk vergroot, dit geeft een lage hartfrequentie.
Mensen met een sporthart zullen moeten blijven bewegen, anders is het inderdaad niet zo fijn.

Hou me op de hoogte..!

Ik heb ook een hoge hartslag in rust, alhoewel niet zo hoog als die van jou.
Hoe is je hartslag als je aan cardio doet? Die van mij tikt dan al snel 180 aan..

Steken/druk op de borst heb ik ook vaker last van, vermoedelijk stress..

Een pacemaker krijg je als de prikkelgeleiding van het hart niet goed is of als de sinusknoop niet goed functioneert. Daar is bij een sporthart doorgaans geen sprake van. Bij een sporthart is de hartspier verdikt. Het slagvolume van het hart is sterk vergroot, dit geeft een lage hartfrequentie.
Mensen met een sporthart zullen moeten blijven bewegen, anders is het inderdaad niet zo fijn.

Is het niet zo dat je hartspier zich naar verloop van tijd hersteld, dus terugkeert naar zijn oorspronkelijke grootte (als je een sporthart hebt en stopt met trainen)? Het blijft in principe een spier. Misschien dat iemand hier antwoord op heeft, het lijkt me namelijk wel interessant om te weten :)

Je hebt gelijk hoor. Ik doelde hier meer op dat naarmate men ouder wordt hoogstwaarschijnlijk last krijgt van de bradycardie bij een sporthart, in dat geval is er dus een 'probleem' in de prikkelgeleiding en is een pacemaker evt. een goede behandeling.

Een sporthart is niet alleen verdikt maar ook vaak vergroot. Al zie je bij duursporters meer een vergroot hart en bij krachtsporters meer een verdikt hart.

Het slagvolume is idd vergroot, en de daarmee gepaarde lagere frequentie kan later problemen geven. Maar dan moet je wel een behoorlijk sporthart hebben. Ook kan de pompfunctie achteruitgaan omdat de grotere hoeveelheid spiermassa verzwakt, maar zal vast niet veel verschillen met een 'normaal' hart.

Ik neem aan dat iedereen hier gewoon door traint tot het echt niet meer kan.

Is het niet zo dat je hartspier zich naar verloop van tijd hersteld, dus terugkeert naar zijn oorspronkelijke grootte (als je een sporthart hebt en stopt met trainen)? Het blijft in principe een spier. Misschien dat iemand hier antwoord op heeft, het lijkt me namelijk wel interessant om te weten :)

Volgens mij is het niet volledig reversibel.

Het hart zit heel anders in elkaar dan een skeletspier. Hij zou wellicht iets minder dik worden of minder groot, maar dat zal waarschijnlijk niet veel zijn. Ik dacht dat je dan ook problemen kunt krijgen met de kleppen.

Het hart is wel een tof ding dus als mensen nog meer mooie info hebben :)

Een hart groeit gedurende het hele leven, dit is een conclusie volgens de laatste onderzoeken.

Je hebt gelijk hoor. Ik doelde hier meer op dat naarmate men ouder wordt hoogstwaarschijnlijk last krijgt van de bradycardie bij een sporthart, in dat geval is er dus een 'probleem' in de prikkelgeleiding en is een pacemaker evt. een goede behandeling.

Een sporthart is niet alleen verdikt maar ook vaak vergroot. Al zie je bij duursporters meer een vergroot hart en bij krachtsporters meer een verdikt hart.

Het slagvolume is idd vergroot, en de daarmee gepaarde lagere frequentie kan later problemen geven. Maar dan moet je wel een behoorlijk sporthart hebben. Ook kan de pompfunctie achteruitgaan omdat de grotere hoeveelheid spiermassa verzwakt, maar zal vast niet veel verschillen met een 'normaal' hart.

Ik neem aan dat iedereen hier gewoon door traint tot het echt niet meer kan.

Volgens mij is het niet volledig reversibel.

Het hart zit heel anders in elkaar dan een skeletspier. Hij zou wellicht iets minder dik worden of minder groot, maar dat zal waarschijnlijk niet veel zijn. Ik dacht dat je dan ook problemen kunt krijgen met de kleppen.

Het hart is wel een tof ding dus als mensen nog meer mooie info hebben :)

Wij bedoelen het zelfde :D

Het hart is zeker een tof ding!

tsja, das wel hoog mijne is rond de 55-65!

Je werd gewoon opgewonden van die vrouw!

see a doctor bro,
normaal is tussen de 55-75

Kan ook overtraining zijn. Harslag van 35 is nooit gezond ( sporthart )

Terug
Naar boven