AndroidHealthClinic

hoi hoi, ff voorstellen

lietje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m58
Massa
68kg
Hallo allemaal,

Even een "korte":rolleyes: voorstelronde, mijn naam is Lia.
Ik ben 24 jaar en woon samen.
Ik heb een eigen gastouderopvang aan huis en ben verder een enthousiaste, drukke, spontane en lichtelijk prettig gestoorde meid ;).
Ik heb besloten om me hier aan te melden na weer een gefaalde poging om af te vallen en aan het sporten te gaan.
Ik ben namelijk van mezelf erg druk maar als het op sporten aankomt liever lui dan moe hihi.
Mijn lieve vriendje heeft het inmiddels al opgegeven en ben dus op zoek naar steun elders hahaha.
Even wat nuttige info, ik ben 1.58 en weeg 68 kilo (i'm deeply ashamed) en dus is het hoog tijd om daar eens wat aan te doen.
De bedoeling is om een flink aantal kilo's kwijt te raken en wat vorm in mn lichaam te krijgen.
Heb vriendjelief wel kunnen overtuigen om een schema voor me te maken, alles in reps van 3x10 behalve de crunches die gaan in 3x20, en van te voren 20 min cardio en na de training 20 min cardio:
Maandag:
benen - dumbbell squat,
rug - hyperextension,
borst - barbell benchpress,
schouders - dumbbell shoulderpress,
billen - dumbbell lunge,
biceps - dumbbell curl,
triceps - kickback,
buik - crunch
Woendag:
benen - barbell squat
rug - dumbbell row
borst - dumbbell fly
schouders - lateral raise
billen - pelvis lift
biceps - dumbbell preacher curl
triceps - triceps extension
buik - crunch
Vrijdag:
benen - barbell front squat
rug - deadlift
borst - dumbbell benchpress
schouders - military press
billen - barbell lunge
biceps - barbell curl
triceps - lying DB triceps extension
buik - crunch

Dit alles mag ik gaan doen in onze homegym waar mijn vriend en anderen ook trainen, van alle gemakken voorzien.
Heb je op of aanmerkingen op het schema laat me dit dan gerust weten.
Ik heb niet echt een voedingsschema gezien ik doordeweeks gebonden ben aan de kindjes.
Dit houd in: vaste tijden eten en dan 's morgens boterhammen of ontbijtgranen met melk, smiddags boterhammen en variaties en daarmee bedoel ik knaks, eitje, ragout, pannekoeken enz en 2 maal daags fruit.
's avonds word er een gezonde maaltijd op tafel gezet die de schijf van 5 bevat gezien er meestal ook kindjes mee-eten.
Ik heb wel besloten vanaf nu geen snoep, koek, chips meer voor mij.
Ik kan hier namelijk een beetje in doorslaan, niet 1 koekje maar de hele pak en niet 1 handje chips maar de hele zak :o.
Nou dat was het wel zon beetje denk ik, mocht je vragen, opmerkingen, of wat dan ook hebben typ ze gerust neer!

Groetjes :D

Laatst bewerkt:
Sterkte en succes

Ik zou we ff de stickies over voeding doorlezen, of je vriend ff vragen. Je kunt altijd een schema opstellen zodat je een richtlijn hebt, want het is wel heel belangrijk dat je genoeg eet! Als je te weinig eet val je wel af maar dan neemt ook je spiermassa af, waardoor je wel dunner wordt maar je lichaam geen mooiere vormen krijgt! Daarom is het belangrijk dat je een beeld hebt van wat je binnen zou moeten krijgen aan kcal, eiwitten, vetten en koolhydraten. Je zou OP ONDERHOUD of iets daaronder kunnen gaan eten, en dan het kcal-tekort maken door de cardio.

Als je niet weet wat je per dag binnen krijgt dan weet je ook niet wat je moet aanpassen...
Probeer eens een schema te maken - geeft je een hoop inzicht!

Welkom en suc6

Schema ziet er goed uit zeg.
Log bijhouden helpt wel een beetje te motivatie, maar verder moet je het toch echt zelf doen. Succes ermee!

Heel veel succes!

Voedingsschema is idd het belangrijkste wil je succesvol vet verliezen..:)

• Topic Starter Topic Starter
eeeeeeen hier ben ikke weer.
Ik heb inmiddels (op vele verzoek :p) een voedingsschema samengesteld met vriendlief dus geef aub aan en opmerkingen zodat ik weet of ik op de goede weg zit.
Heb het ff als bijlage erbij gezet, te veel werk om over te typen hihihi :D.

het trainen ging de afgelopen paar dagen eigenlijk best wel goed, had dinsdag niet zo heel veel spierpijn maar daar kwam ik woensdagochtend op terug.
Pffff zelfs traplopen was een ramp :(, kreeg bij het naar bed toe brengen van de kleintjes de opmerking van de oudste (3 jaar): oma loopt ook zo scheef de trap op.
En bedankt :o!

maar savonds toch gaan trainen en na een korte warming up en eenmaal aan de gang viel het eigenlijk best wel mee :).
En tegen mn eigen verwachtingen in had ik vanochtend geen tot weinig spierpijn, woehoeoeoeoe.
Ben alleen bang dat ik morgen weer moeizaam mag gaan opstaan, maar dat overleven we ook wel weer.
Ik moet er nog even inkomen maar kan me tot nu toe gemakkelijk er toe zetten om te gaan trainen dus we gaan gewoon door!
Nou dat wassie weer, tot de volgende keer ;)!

Bijlagen

Auwch, nog heel veel werk als ik mag zeggen!
Veel, veel, veel succes!

Over je voedingsschema: ikzelf ken er niet danig veel van, maar vind het gek dat je na je training niets eet? Je moet je glycogeenspiegel aanvullen (zo werd me gezegd) dus toch wel wat koolhydraten binnenkrijgen + ik zou kwark eten voor je slaapt? Ook zou ik je eerste maaltijd misschien iets groter maken, wat noten toevoegen maybe?

haha word op het begin wel even wennen dat spierpijn. Liep de eerste weken met zoveel spierpijn rond, vooral in me benen dat ik niet eens meer normaal kon lopen en thuis bleef. Spierpijn word op een gegeven moment wel minder hoor, het is op het begin meer het wennen aan flinke inspanning van de spier.

Loop zelf bijna iedere dag wel rond met spierpijn, de een heeft het meer dan de ander:p

haha word op het begin wel even wennen dat spierpijn. Liep de eerste weken met zoveel spierpijn rond, vooral in me benen dat ik niet eens meer normaal kon lopen en thuis bleef. Spierpijn word op een gegeven moment wel minder hoor, het is op het begin meer het wennen aan flinke inspanning van de spier.

Loop zelf bijna iedere dag wel rond met spierpijn, de een heeft het meer dan de ander:p

De eerste keer dat ik ging fitnessen, was de dag voor ik naar Parijs ging met school... Moest telkens aan een vriend of vriendin vragen mn jas helpen aan te doen :o

Loop zelf bijna iedere dag wel rond met spierpijn, de een heeft het meer dan de ander

+1 Ik ben nog niet zo lang bezig en sommige oefeningen is de spierpijn wel vier dagen. STERKTE.:D:D

p.s. voedingschema

in de ochtend, misschien brinta.(werkt echt).
In de avond alleen kwark.
sticky in de ochtend meer eten in de avond iets minder??????/

Het gaat goed komen. Je ziet het verschil in een paar weken,maanden. Je lichaam moet aan alles wennen, dat kan wel een maand duren????????

Laatst bewerkt:
Welkom en succes! Altijd fijn een lieve vriend die ook kan helpen. En die je extra kan afbeulen. En dan daarna lekker spierpijn wegmasseren ;-).

VEEL te weinig eten!
Heb je je BMR +onderhoud uitgerekend?
Doe dat en eet OP onderhoud. Cornflakes er uit - is gesuikerde rommel.
Kwark voor het slapengaan en fruit alleen bij 1e maaltijd en rond de training.

Nou te weinig????
Haar BMR heeft ze uitgerekend en het schema zegt dat ze tussen de 1600 en 1700 cl moet eten voor een cut.
Vind alleen de verhouding niet goed (veel koolhydraten)
Meestal is de beste verhouding 50% eiwit /30% koolhydr /20% vet
zou daar nog even naar kijken

Achja, cut shit :P who cares? :)

Zeker als je nog nooit gezond at etc, ga je al wat verliezen met gewoon op onderhoud te eten zeg maar.. gewoon KT met half uurtje cardio achter en kijken wat dat geeft.. Maar zou idd ook meer eten (dat me dat de eerste keer niet opviel :( :P).

Nou te weinig????
Haar BMR heeft ze uitgerekend en het schema zegt dat ze tussen de 1600 en 1700 cl moet eten voor een cut.
Vind alleen de verhouding niet goed (veel koolhydraten)
Meestal is de beste verhouding 50% eiwit /30% koolhydr /20% vet
zou daar nog even naar kijken

Nee, het schema zegt dat haar BMR 1624 kcal is! Als je dus helemaal NIKS doet.
Eten OP onderhoud (tussen de 1800 en 2200 kcal, al naar gelang welke methode je gebrukt) - ong. 2000 kcal dus - en het verschil maken met cardio.
Mannen kunnen prima onder onderhoud eten en dan nog kt + cardio doen, vrouwen zitten dan al snel te laag. Als het met eten op onderhoud niet goed gaat kan ze altijd nog lager gaan in kcals hoor.

Haar BMR is 1624 cal (harris benedic) en bij Katch-McArdl is dat zelfs minder (1325 cal)

Nee haar schema zegt dat als ze lichte training doet tot 3x p/week en dat ze dan 2000 of 1650 cal mag eten voor de cut
Er is dus al rekening gehouden met een bewegingsfactor van 1.375

Laatst bewerkt:
Ik denk ook op onderhoud gaan beginnen, het is de bedoeling om het langer dan een week uit te houden.
Ga eerst wennen om op onderhoud te eten en daar drie keer in de week erbij te sporten. Als je dat goed vol kan houden, kan je altijd nog een beetje zakken.
Neem mischien om 15.30 er nog wat bij.

Terug
Naar boven