MuscleMeat

Feedback trainingsschema (onderhoud richting cut)

Bezoekers in dit topic

OP
Ralou

Ralou

Novice
Lid geworden
22 jul 2020
Lengte
1m69
Massa
79kg
Vetpercentage
22%
Denk dat wij ook niet helemaal mee zijn met jouw manier :o

Je past een schema hoogstens wat aan in volume als je gaat cutten, je gaat niet totaal andere schema's volgen tijdens een cut vs bulk? Hetgeen wat je spiermassa heeft gegeven gaat 't ook onderhouden tijdens een cut.
6 weken bulken is ook heel erg karig, zeker als vrouw zijnde.
Ja dat van de periode ben ik me bewust van vandaar dat ik na januari ook langere periodes van cut en bulk ga invoegen. Zeker mee eens dus zoals al aangegeven.

Ik heb idd meerdere oefeningen samengezet in supersets en de herhalingen feller aangepast wat voor mijn momenteel tijdsframe belangrijker was … de oefeningen die ik nu doe zijn wel dezelfde van het vorige schema dus train geen compleet andere oefeningen nu. Uitvoering is idd anders. Nogmaals heeft dat dus te maken met snowboard vakantie waarvoor ik mijn fysiek conditie kracht ed in orde wil brengen , daarna gaat het puur gericht zijn op bodybuilding fitness

Kathlinoo

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
25 sep 2017
Lengte
1m75
Massa
65kg
Ja dat van de periode ben ik me bewust van vandaar dat ik na januari ook langere periodes van cut en bulk ga invoegen. Zeker mee eens dus zoals al aangegeven.

Ik heb idd meerdere oefeningen samengezet in supersets en de herhalingen feller aangepast wat voor mijn momenteel tijdsframe belangrijker was … de oefeningen die ik nu doe zijn wel dezelfde van het vorige schema dus train geen compleet andere oefeningen nu. Uitvoering is idd anders. Nogmaals heeft dat dus te maken met snowboard vakantie waarvoor ik mijn fysiek conditie kracht ed in orde wil brengen , daarna gaat het puur gericht zijn op bodybuilding fitness
Waarom kies je dan niet gewoon één doel tot je snowboard vakantie waar je volledig op kan focussen ipv continu zo'n korte periodes afwisselend te zitten bulken/cutten waar je vrij weinig/niets aan hebt?

Ano_181122

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
11 dec 2019
Lengte
1m87
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Plus als je zoveel herhalingen kan op je compounds(18/20reps) icm supersets en dropsets, dan train je als een pussy en veel te licht, is gewoon het eerlijke verhaal

Bullshark

Huge Freak
Lid geworden
5 mrt 2022
Lengte
1m76
Massa
93kg
Vetpercentage
12%
Gewoon dit aanhouden en evt wat meer cardio, en je voeding aanpassen

ak

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
echter heb ik het aantal herhalingen en het gewicht doelbewust veranderd omdat ik spiergroei wil stimuleren en spiergewenning wil verkomen , om dat te bekomen wissel je idealiter tussen zes tot acht weken.
Wist niet dat mensen dit nog geloofde, na 6/8 weken beheerst je de oefening pas en kan je juist all in gaan en elke sessie net iets extras geven dan wel een rep erbij of misschien wat gewicht.

Zou zelf niet snel van oefening veranderen tenzij je blessures krijgt en er omheen wilt werken, anders gewoon bulk/cut idem.

OP
Ralou

Ralou

Novice
Lid geworden
22 jul 2020
Lengte
1m69
Massa
79kg
Vetpercentage
22%
Waarom vraag je om tips als je alles in de wind slaat, no offence hoor. Maar bij elke op of aanmerking verdedig je jou "schema". En als je al een trainer hebt, waarom hier om tips vragen?

Als je wat wil doen met de tips prima, zo niet ook prima, het valt alleen wel op dat je het persee op deze manier wilt doen.dat is helemaal goed maar waarom om op of aanmerkingen vragen?

Is je trainer toevallig de locale "basic fit" baliemedewerker of heb je echt een coach? Zo ja welke?
En hoe ga jij je 6 weekse progressie meten ?
Goeie vraag 😊 qua uiterlijk meet ik na elke periode vetpercentage, maten en gewicht , plus maak ik progressiefotos , ovv mijn te bereiken doel voor januari kan ik letterlijk naar de vooruitgang tijdens het snowboarden kijken … verschil in hoe dezelfde oefeningen vorderen , ovv kracht en conditie bv

Letterlijk start ik na januari terug met mijn eerste schema en kan ik zien wat het verschil en de vooruitgang is (dus dat is na 18 weken).

Laatst bewerkt:
OP
Ralou

Ralou

Novice
Lid geworden
22 jul 2020
Lengte
1m69
Massa
79kg
Vetpercentage
22%
Waarom kies je dan niet gewoon één doel tot je snowboard vakantie waar je volledig op kan focussen ipv continu zo'n korte periodes afwisselend te zitten bulken/cutten waar je vrij weinig/niets aan hebt?

Wel mijn doel momenteel is algehele verbetering in mijn snowboardvaardigheden wat een geheel van kracht conditie en vaardigheden is. Alsook gewichtsverlies. Het is inderdaad de moeite om het schema dat ik nu heb door te trekken en dus voor een tien weken tot het verlof uit te voeren , het enige wat ik er hoogstwaarschijnlijk nog bij ga doen zijn oefeningen op explosieve kracht , vermits dit erg van pas kan komen.

Ben jij of is er iemand anders bezig met supersets of dropsets? Ik vind deze zelf gewoon echt heel leuk om te doen. Wat is je /jullie ervaring daarmee? En waarom evt niet?

OP
Ralou

Ralou

Novice
Lid geworden
22 jul 2020
Lengte
1m69
Massa
79kg
Vetpercentage
22%
Wist niet dat mensen dit nog geloofde, na 6/8 weken beheerst je de oefening pas en kan je juist all in gaan en elke sessie net iets extras geven dan wel een rep erbij of misschien wat gewicht.

Zou zelf niet snel van oefening veranderen tenzij je blessures krijgt en er omheen wilt werken, anders gewoon bulk/cut idem.

Ik ben het inderdaad met je eens dat het tijd kost om een oefening te beheersen, geldt dit ook voor degene die deze oefening over tien jaar tijd al op diverse manieren hebben aangeleerd en gedaan voor meerdere maanden op rij?

Ik heb het niet veranderen van je oefeningen regelmatig te horen gekregen nu en uiteraard ben ik hier om te reflecteren ook, wanneer je een oefening zes tot acht weken hebt gedaan… neem nu lateral shoulder raises en front shoulder raises … wat is dan het probleem om deze twee in de daarop volgende zes tot acht weken gewoon aaneen te sluiten in een superset wat dus zorgt voor een hogere intensiteit wat idd een variatie is op het effect van de training maar de oefeningen blijven dan toch qua uitvoering van de beweging hetzelfde? Dit maakt het hele eigen maken van een oefening toch velen malen vlotter? Of mis ik hier een aspect (ik begrijp dat het effect verschillende anderen gevolgen heeft voor de spieren , vetverbranding , conditie ed)

Ano_181122

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
11 dec 2019
Lengte
1m87
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
supersets of dropsets
Supersets win je enkel tijd mee, geen gains. Je traint mss zelfs wel minder efficient omdat je amper rust pakt/hebt om weer even op te laden.

Dropsets is oke maar zou meer combineren met back off sets tot ECHT falen/paused sets(goed voor je kracht bijvoorbeeld), isoholds en al dat soort manieren.

doemaariets

Novice
Lid geworden
9 sep 2022
Lengte
1m75
Spiergewenning is idd dikke onzin, door lang dezelfde oefening te doen ga je hierin je beweegpatronen leren + sterker worden = progressieve overload = gains.
verder zou ik zeggen intensiteit boven volume dus draai eens minder volume maar ga heel dicht tegen falen aan zitten.

Mocht je toch willen wisselen na x aantal weken van schema, dan zou ik ervoor kiezen om te werken in blokken.
Bijvoorbeeld 1 blok meer volume en intensiteit lager (Hypertrofie blok) -> en dan minder volume en intensiteit hoog zetten (kracht/ neurologisch blok)
Hierbij is het zeker GEEN must om oefeningen te veranderen.

Naar boven