AndroidHealthClinic

Homegym; goede producten of rommel?

Jopdrop123

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
57kg
Hallo,

Mijn ouders willen voor mij een homegym betalen als ik dit jaar slaag voor mijn vmbo-diploma (moet wel een deel bijleggen maar goed). Het maximux budget wat mijn ouders willen betalen is 500 eu. Zelf leg ik dan nog wel bij maar toch wil ik het wel goedkoop houden. Ik doe momenteel het starting strength programma en wil dus ook dit programma kunnen doen in mn homegym. Ik zat te denken aan de volgende producten:
- powercage
- bankje
- olympische halter
- diverse gewichten
- evt. Rubberen matten

Nu wil ik deze producten gaan aanschaffen:
- powercage van www.powercage.nl, en dan die goedkoopste van 225 euro (inclusief verzendkosten 310 begreep ik?)
- 1 van deze 2 bankjes: http://www.fitness-seller.nl/ironforce-flat-bench-sale/ of http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-flat-bench/ (liefst die 2e maar is momenteel niet op vooruit)
- deze halterset: http://www.fitness-seller.nl/professionele-halterset-145kg-gietijzer/
- evt. Rubberen matten van gamma ofzo

Zijn deze producten een goede keus? En heeft iemand toevallig evaring met deze producten? En anders tips voor betere producten?

Over die racks hoor je alleen goede verhalen hier.
Zou wel een bankje willen hebben dat instelbaar is (incline)
Die stang met schijven kan wel. Die stang is niet erg zwaar belastbaar maar die kan voor nu vast wel.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie.
Op het moment heb ik nog geen incline bankje nodig en vind het eigenlijk ook zonde om daar 100 euro meer aan uit te geven. De bar zat ik ook aan te twijfelen. Mede ook omdat ik powercleans ga doen en
Dan nog weleens de bar laat vallen als ik fail. Zat dus te denken om zon atx power bar te kopen, en dan deze:
http://www.fitness-seller.nl/atx-econ-power-bar/
Is dit ook een goeie keuze? En dan gewoon de gewichten apart kopen?

Prima basis om te beginnen.

En inderdaad een verstelbaar bankje.

Bedankt voor De reactie, maar adviseer je mij om dat haltersetje te kopen of die atx power bar + losse gewichten?

Atx bar dan.

Als ik jou was zou ik voor de halters en gewichtsschijven etc. (spullen die veel kunnen hebben) op Marktplaats zoeken. Een halterbank is natuurlijk een ander verhaal; deze moet van kwaliteit zijn wil je er goed mee vooruit kunnen.

Het prijsverschil tussen nieuw materiaal en dat spul op marktplaats is enorm, hier een voorbeeld:

Ik kocht eind Oktober 2013 een (easy) curl bar met 2x5kg schijf en was hier: 65 EURO aan kwijt.
Eind December kocht ik via marktplaats een rechts stang, 30KG aan schijven en 2 kleine halterstangen, hier was ik 35 EURO aan kwijt.

Je hebt dus veel meer voor veel minder geld, kan niet beter toch? Dit is spul wat veel kan hebben. Ik voel het verschil niet tussen een nieuwe 5kg schijf en een van 2 jr oud.

Succes met je examens en met het bouwen van je home-gym

Koen

(ik zou er ook sowieso een pull-up bar bij nemen)

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik ga voor de schijven die ik los ga kopen wel op internet kijken, alleen voor de bar twijfel ik nog omdat er bij geen een bar staat aangegeven hoeveel deze kan hebben qua gewicht, wat is jou ervaring hiermee? Pullup stang zou al op het rack moeten zitten volgens de site, maar kan altijd nog een bijkopen.

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik ga voor de schijven die ik los ga kopen wel op internet kijken, alleen voor de bar twijfel ik nog omdat er bij geen een bar staat aangegeven hoeveel deze kan hebben qua gewicht, wat is jou ervaring hiermee? Pullup stang zou al op het rack moeten zitten volgens de site, maar kan altijd nog een bijkopen.

Geen probleem,

Hoeveel KG er op kan maakt nog niet zo veel uit, je bent 15. Tegen de tijd dat zo'n bar te zwak wordt voor het aantal KG dat jij wegduwt ben je wel 18-19 dus je kunt er makkelijk 3-4 jaar mee doen. Daarna zou ik inderdaad gaan kijken voor meer kwaliteit, althans zo doe ik het.

Ik ga zelf voor de flat bench van rogue. Dit is de enige bank die aan de bench pres rehels voldoet qua afmetingen die ik kan vinden. Heb powercage van henk binnen. Ktl behandeling. Top kwaliteit.

Ik ga zelf voor de flat bench van rogue. Dit is de enige bank die aan de bench pres rehels voldoet qua afmetingen die ik kan vinden. Heb powercage van henk binnen. Ktl behandeling. Top kwaliteit.

Verzendkosten rogue zijn wel beetje hoog. Welke kokermaat heb je van henk? En wat is eigenlijk het verschil tussen 2 en 3?

---------- Toegevoegd om 21:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

Geen probleem,

Hoeveel KG er op kan maakt nog niet zo veel uit, je bent 15. Tegen de tijd dat zo'n bar te zwak wordt voor het aantal KG dat jij wegduwt ben je wel 18-19 dus je kunt er makkelijk 3-4 jaar mee doen. Daarna zou ik inderdaad gaan kijken voor meer kwaliteit, althans zo doe ik het.

Ik koop liever meteen een goede waar ik zowat heel mijn "carriere" mee kan doen dan een die ik moet vervangen.

Oke, weet je toevallig nog ergens een goedkoop rack te koop 2ehands ofzo?

Marktplaats voor tweedehands. Mijn voorkeur gaat uit naar een half-rack. Powercage.nl is goed, dat rack van Megatec op fitness-seller ziet er ook goed uit.

Waarvoor de voorkeur voor een halfrack (naast dat het goedkoper is)? Er is ook geen haast bij dus ga rustig wachten tot er een goeie voorbij komt voor een mooie prijs.

Ruimtebesparend, aangezien ik weinig ruimte heb. Weet jouw situatie natuurlijk niet.

Op t moment ook niet echt groot (310cmx270cm), maar als ik een full cage koop past het allemaal net maar heb dan niet zon grootte ruimte om te cleanen/deadliften, dus ga denk ook halfrack kopen om te beginnen. Zijn er ook halfracks met een chinup-bar?

Jazeker, fitness seller heeft er een aantal, waaronder de MegaTec Half Rack

mt-hr-10-detail01.jpg

http://www.fitness-seller.nl/megatec-half-rack/

Op t moment ook niet echt groot (310cmx270cm), maar als ik een full cage koop past het allemaal net maar heb dan niet zon grootte ruimte om te cleanen/deadliften, dus ga denk ook halfrack kopen om te beginnen. Zijn er ook halfracks met een chinup-bar?

in dat geval zou ik zeker een half rack nemen. zoals al aangegven zijn er genoeg half racks met chin ups bars,
ik heb zelf een squat stand met spotters van powercage. nl. die van mij heeft helaas niet eens een chin up bar vanwege ruimte tekort. maar qua squatten voel ik me er heel veilig in en de spotters hebben me al meerdere malen zonder problemen gered.

Terug
Naar boven