MuscleMeat

HomeGym starten / Vraag CableCross

Bicepz

Advanced Bodybuilder
Waardering
398
Lengte
1m82
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik ben nu toch echt van plan om een homegym op te gaan bouwen omdat ik geen zin meer heb om 40 euro per maand te betalen en dan nog steeds moet wachten op andere mensen die apparaten bezet houden etc.

Halter/gewichten koop ik 2e hands en wacht ik mijn kans gewoon af.
Power cage ga ik zelf lassen samen met m'n vader.
Dumbbells wacht ik ook m'n kans af, misschien eerst gewoon verstelbare kopen.

Sowieso word alles 50mm, wil het gelijk goed doen.

Echter zou ik er dan ook een Cable cross bij willen hebben. Nu zag ik echter deze:

http://oi48.tinypic.com/2meybs4.jpg

2e hands, prijs is 1000 euro, Merk Rilida ( Ken ik niet? )

Wat zeggen jullie ervan, is dat een goede invenstering of beter wachten op een goedkopere omdat dit een redelijk hoge vraagprijs is in mijn ogen?

Alvast bedankt!

De prijs is inderdaad aan de hoge kant, maar het apparaat lijkt me wel degelijk. Met 1000€ kun je toch al 25 maanden gaan trainen en dan heb je maar één apparaat...
Woopy heeft ook een cable cross te koop staan. Misschien moet je hem vragen wat zijn vraagprijs is: http://forum.dutchbodybuilding.com/f157/cable-cross-315708/#post7009267

Nog iets met de powercage, zorg ervoor dat je een stevige kooi hebt! Dus dikwandig staal en mooie lasnaden! Het zou spijtig zijn dat je kooi ineenstort terwijl jij eronder ligt of pull ups doet :D

Succes met je homegym!

Zo'n kabelinstallatie wordt vaak duur doordat er zoveel gewicht bij zit. Prijs van metaal gaat nu eenmaal per kg.

Ik zou eens gaan praten met een lasser of andere handige ijzerboer, niet echt een antwoord op je vraag maar ik zou eerst andere opties overwegen voordat je 1000 euro neerlapt.

als je goed rondkijkt kom je van tijd op mooie crossovers uit...maar die dingen kosten toch al vlug 1000 euro hoor, maar ik vind ze onmisbaar..kan je veel oefeningen op doen. Ik persoonlijk vind mijn crossover de beste :p *stoef*
Foto: [Link niet meer beschikbaar]

iets duurder dan 1000 euro wel ...

• Topic Starter Topic Starter
De prijs is inderdaad aan de hoge kant, maar het apparaat lijkt me wel degelijk. Met 1000€ kun je toch al 25 maanden gaan trainen en dan heb je maar één apparaat...
Woopy heeft ook een cable cross te koop staan. Misschien moet je hem vragen wat zijn vraagprijs is: http://forum.dutchbodybuilding.com/f157/cable-cross-315708/#post7009267

Nog iets met de powercage, zorg ervoor dat je een stevige kooi hebt! Dus dikwandig staal en mooie lasnaden! Het zou spijtig zijn dat je kooi ineenstort terwijl jij eronder ligt of pull ups doet :D

Succes met je homegym!

Heb er inmiddels 800 euro van kunnen maken, lager kon niet. En 25 maanden trainen, tja.. maar dan wel weer al dat gezeur + brandstofkosten naar sportschool ed.. ga zo maar door.

En PowerCage gaat eerder te stevig worden dan te slap, had namelijk nog 100 x 100 x 5mm liggen wat ik ga gebruiken :o

Heb Woopy even PM gestuurd, thnx voor de tip ;)

Zo'n kabelinstallatie wordt vaak duur doordat er zoveel gewicht bij zit. Prijs van metaal gaat nu eenmaal per kg.

Ik zou eens gaan praten met een lasser of andere handige ijzerboer, niet echt een antwoord op je vraag maar ik zou eerst andere opties overwegen voordat je 1000 euro neerlapt.

2x 70 is aan gewichten nog maar 140kg. Rest van het spul misschien max 100kg? Zit je nog maar op 240kg..

En mijn vader is lasser geweest dus die kan wel wat maar Cable Cross Over koop ik liever gewoon, al dat gezeur met die katrollen enz is niet heel makkelijk te maken.

als je goed rondkijkt kom je van tijd op mooie crossovers uit...maar die dingen kosten toch al vlug 1000 euro hoor, maar ik vind ze onmisbaar..kan je veel oefeningen op doen. Ik persoonlijk vind mijn crossover de beste :p *stoef*
Foto: [Link niet meer beschikbaar]

iets duurder dan 1000 euro wel ...

Met 800 euro zou ik dan wel een goede deal hebben volgens jou..

En die jij hebt, tja, wat moet ik daar over zeggen :P Zijn gewoon een aantal dingen in 1 en zoiets zie je vrijwel nooit 2e hands te koop. Wel erg bruut overigens!

je zou die brug moeten kunnen testen of die soepel loopt enz...maar ik heb liever iets van een bekender merk
panatta
technogym
etc..

Hallo,

Ik ben nu toch echt van plan om een homegym op te gaan bouwen omdat ik geen zin meer heb om 40 euro per maand te betalen en dan nog steeds moet wachten op andere mensen die apparaten bezet houden etc.

Halter/gewichten koop ik 2e hands en wacht ik mijn kans gewoon af.
Power cage ga ik zelf lassen samen met m'n vader.
Dumbbells wacht ik ook m'n kans af, misschien eerst gewoon verstelbare kopen.

Sowieso word alles 50mm, wil het gelijk goed doen.

Echter zou ik er dan ook een Cable cross bij willen hebben. Nu zag ik echter deze:

http://oi48.tinypic.com/2meybs4.jpg

2e hands, prijs is 1000 euro, Merk Rilida ( Ken ik niet? )

Wat zeggen jullie ervan, is dat een goede invenstering of beter wachten op een goedkopere omdat dit een redelijk hoge vraagprijs is in mijn ogen?

Alvast bedankt!
verkoop je deze ook weer? want neem aan dat je hem gekocht hebt.

ben al een half jaar op zoek naar een cable crossover maar krijg maar niet gevonden. en ben bereid er zoveel geld voor uit te geven.
of heb je nog een alternatief.
gr roby

verkoop je deze ook weer? want neem aan dat je hem gekocht hebt.

ben al een half jaar op zoek naar een cable crossover maar krijg maar niet gevonden. en ben bereid er zoveel geld voor uit te geven.
of heb je nog een alternatief.
gr roby

Heb 'm niet gekocht en ben ook nogsteeds opzoek ;)

voor da geld mag je de mijnen ook hebben zenne, dan train ik wel zonder crossover

Cable cross van henk staat in onze homegym en is oerdegelijk! Tot 200kg langs elke kant kan er op is stuk meer dan 75van die ene

Zou best kunnen dat die van Henk degelijker is, heb zelf nog een latpuldown dus heb de cablecross niet zo zwaar belast. Ben er zelf erg tevreden mee heb hem al jaren.

Terug
Naar boven