Fitness Seller

Hoofdpijn tijdens cut

Bezoekers in dit topic

BBdave

Novice
Lid geworden
26 mrt 2015
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
90kg
Goedenavond,

Ik ben nu sinds 3 weken aan het cutten. Ben al afgevallen en voel me een stuk beter. Ik heb m'n doel nog niet bereikt maar op deze manier kom ik er wel! Maar nu heb ik sinds 2 weken bijna elke dag wel hoofdpijn.. Geen idee hoe, iemand een idee?

En nog een vraag; ik drink graag cola light. Cola light bevat geen calorien maar goed is het zeker niet! Dit heb ik ook beperkt tot in het weekend. Maar toch vraag ik me af hoe slecht cola light echt is? Ipv suikers zitten er zoetstoffen in die je een honger gevoel geeft omdat je hersenen denken dat het suikers zijn. Maar dit zou dan alleen een honger gevoel moeten geven, wat je daarmee doet is aan je zelf. Maar weet iemand hoe slecht cola light echt voor je is, en wat het doet tijdens de cut?!

Verder drink ik gewoon 2,5/3 liter water per dag en drink ik geen coffie of vruchtensappen.
 
hoe ziet je dieet eruit en welke supplementen neem je?

Misschien ben je niet gewend om 3 liter water per dag te drinken en krijg je daardoor hoofdpijn omdat je het forceert, geleidelijk aan meer en meer drinken...

Een paar cola lights in het weekend zullen wel geen kwaad kunnen.
Koffie is ook zo slecht nog niet en kan een positief effect hebben op je hongergevoel, vetverbranding, ...
Zelf doe ik ook van die stevia "suikertjes" in mijn groene thee voor de smaak.
 
grappig, van coke light kreeg ik júist koppijn :P pak nu zo afentoe een zerootje, bevalt me beter.

maar in termen van lichaamscompositie maakt het geen fuck uit (1kcal per blikje ofzo toch?) in termen van gezondheid wel. maar over 1 blikje week moet je niet na gaan denken over hoe slecht het wel niet is man..
 
op het werk zit ik aan 4 espresso's per dag...
in de weekends 1 espresso per dag, merk dat ik daar wel eens hoofdpijn van kan hebben soms

sprite zero is mijn favoriet :)
 
Hoeveel tijd zit er tussen je maaltijden ?
Doe je intermittent fasting of een 'gewone' cut?
 
Je bent in ketose. Glucose tekort centraal -in je hersenen- dus het moeten 'branden' op ketonen geeft hoofdpijn. Trouwens van cola light krijg je ook hoofdpijn, of andere lightspul met kunstmatige zoetstoffen. Wil geen reclame maken maar stap eens over op dingen als slimpie of vitaldrink van BF door spa blauw of rood. Doet wonderen ;)
 
op het werk zit ik aan 4 espresso's per dag...
in de weekends 1 espresso per dag, merk dat ik daar wel eens hoofdpijn van kan hebben soms

sprite zero is mijn favoriet :)

wut, eens kijken in de supermarkt, echt nog nooit gezien
 
wut, eens kijken in de supermarkt, echt nog nooit gezien

vind ik zelf ook echt prima om te drinken, alleen heeft het nog meer dan normale frisdrank echt dat effect dat je je bij (te) veel drinken ervan echt opgeblazen voelt en hele tijd boeren laat etc., bij mij dan tenminste
 
Als we het dan toch over suikervrije drankjes hebben, is Fanta Pomelo zero mijn nieuwe favoriet.
Zeker met een zonnetje erbij, smaakt het prima.
En je proeft niet eens dat het zero is.
 
Dus de light producten zijn niet goed, maar ook niet persé heel slecht.

M'n schema ziet er nu zo uit:

In de ochtend water met havermout en 1,5 schep whey protein gemixt.
Volgende tussendoortje 2 volkoren crackers met pindakaas/kaas/kipfilet.
Volgende tussendoortje precies hetzelfde.
Meestal train ik in de namiddag dus neem ik daarna een whey protein shake.
En een uur/anderhalf uur later eten wat de pot schaft. Tenzij het snackbar of zoiets is.
Daarna na het avond eten, eet ik soms nog een stukje kipfilet rond 9 uurmaar niet altijd.
Voor het slapen neem ik 450gram kwark met een stuk fruit, kan appel, perzik, mandarijn, mango of nog andere fruitsoorten zijn!

En er zit meestal zo'n 2-2,5 uur tussen m'n maaltijden!

Volgende vraag trouwens, woensdagavond is bij ons altijd pasta avond. Ik vindt spaghetti heerlijk.. Maar in pasta zitten snelle koolhydraten en de meeste mensen willen die zoveel mogelijk uit hun schema laten. Kan die ene dag in de week pasta kwaad of gewoon schrappen en er iets voor zoeken?
 
Dus de light producten zijn niet goed, maar ook niet persé heel slecht. M'n schema ziet er nu zo uit: In de ochtend water met havermout en 1,5 schep whey protein gemixt. Volgende tussendoortje 2 volkoren crackers met pindakaas/kaas/kipfilet. Volgende tussendoortje precies hetzelfde. Meestal train ik in de namiddag dus neem ik daarna een whey protein shake. En een uur/anderhalf uur later eten wat de pot schaft. Tenzij het snackbar of zoiets is. Daarna na het avond eten, eet ik soms nog een stukje kipfilet rond 9 uurmaar niet altijd. Voor het slapen neem ik 450gram kwark met een stuk fruit, kan appel, perzik, mandarijn, mango of nog andere fruitsoorten zijn! En er zit meestal zo'n 2-2,5 uur tussen m'n maaltijden! Volgende vraag trouwens, woensdagavond is bij ons altijd pasta avond. Ik vindt spaghetti heerlijk.. Maar in pasta zitten snelle koolhydraten en de meeste mensen willen die zoveel mogelijk uit hun schema laten. Kan die ene dag in de week pasta kwaad of gewoon schrappen en er iets voor zoeken?

Vervangen ;) Zoodles van courgette of witte kool slierten maakt niet uit je proeft het verschil niet met spaghetti als het opgewarmd en zacht is. Of het ligt aan mn teentje knoflook ;)

http://www.perrysplate.com/2011/08/pesto-zucchini-spaghetti.html
 
De ice tea zero is mijn favoriet tijdens de cut. Smaakt precies hetzelfde als de regular
 
Je bent in ketose. Glucose tekort centraal -in je hersenen- dus het moeten 'branden' op ketonen geeft hoofdpijn. Trouwens van cola light krijg je ook hoofdpijn, of andere lightspul met kunstmatige zoetstoffen. Wil geen reclame maken maar stap eens over op dingen als slimpie of vitaldrink van BF door spa blauw of rood. Doet wonderen ;)

Hoe kom je hierbij, je hebt zijn voedingschema niet eens gezien?

---------- Toegevoegd om 05:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:24 ----------

Dus de light producten zijn niet goed, maar ook niet persé heel slecht. M'n schema ziet er nu zo uit: In de ochtend water met havermout en 1,5 schep whey protein gemixt. Volgende tussendoortje 2 volkoren crackers met pindakaas/kaas/kipfilet. Volgende tussendoortje precies hetzelfde. Meestal train ik in de namiddag dus neem ik daarna een whey protein shake. En een uur/anderhalf uur later eten wat de pot schaft. Tenzij het snackbar of zoiets is. Daarna na het avond eten, eet ik soms nog een stukje kipfilet rond 9 uurmaar niet altijd. Voor het slapen neem ik 450gram kwark met een stuk fruit, kan appel, perzik, mandarijn, mango of nog andere fruitsoorten zijn! En er zit meestal zo'n 2-2,5 uur tussen m'n maaltijden! Volgende vraag trouwens, woensdagavond is bij ons altijd pasta avond. Ik vindt spaghetti heerlijk.. Maar in pasta zitten snelle koolhydraten en de meeste mensen willen die zoveel mogelijk uit hun schema laten. Kan die ene dag in de week pasta kwaad of gewoon schrappen en er iets voor zoeken?

Zo te zien eet hij genoeg carbs om niet in ketose te raken.
 
Te weinig carbs.
 
Dus de light producten zijn niet goed, maar ook niet persé heel slecht.

M'n schema ziet er nu zo uit:

In de ochtend water met havermout en 1,5 schep whey protein gemixt.
Volgende tussendoortje 2 volkoren crackers met pindakaas/kaas/kipfilet.
Volgende tussendoortje precies hetzelfde.
Meestal train ik in de namiddag dus neem ik daarna een whey protein shake.
En een uur/anderhalf uur later eten wat de pot schaft. Tenzij het snackbar of zoiets is.
Daarna na het avond eten, eet ik soms nog een stukje kipfilet rond 9 uurmaar niet altijd.
Voor het slapen neem ik 450gram kwark met een stuk fruit, kan appel, perzik, mandarijn, mango of nog andere fruitsoorten zijn!

En er zit meestal zo'n 2-2,5 uur tussen m'n maaltijden!

Volgende vraag trouwens, woensdagavond is bij ons altijd pasta avond. Ik vindt spaghetti heerlijk.. Maar in pasta zitten snelle koolhydraten en de meeste mensen willen die zoveel mogelijk uit hun schema laten. Kan die ene dag in de week pasta kwaad of gewoon schrappen en er iets voor zoeken?

Hoeveel kcal zijn dit? Hoeveel kcal heb je nodig? Macro's? Heb je je daar al eens in verdiept?

Pasta kun je prima eten, zijn gewoon carbs.
 
Hoe kom je hierbij, je hebt zijn voedingschema niet eens gezien? ---------- Toegevoegd om 05:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:24 ---------- Zo te zien eet hij genoeg carbs om niet in ketose te raken.

Vind je? In ieder geval wel wat carbs maar wrs niet genoeg, laat staan de timing.. LIjkt alsof de meeste (snelle) carbs savonds in zn kwark en fruit zitten
 
Zijn veel te veel carbs voor ketose.


TS,
Je zit niet al te hoog in KH de pasta op de woensdag na een flink intensieve training zal je lekker extra opladen. Wil je de KH trager dan kort koken en eventueel volkoren pasta nemen dan. Maar is geen probleem.
Zelf zou ik geen fruit nemen voor het slapen gaan maar eerder op de dag.

Je totaal calorie inname lijkt me iets laag te zijn voor iemand van 90kilo.
 
@gunz for hire, ik laat straks effe zien wat het allemaal bevat!

@zeaantje, ketose is wanneer je vet aan het verbranden bent toch? Dus daar zit ik niet in.. Is het niet zo dat je moet zorgen dat je je vet aanspreekt om te verbranden ipv eerst nog koolhydraten?
 
Vind je? In ieder geval wel wat carbs maar wrs niet genoeg, laat staan de timing.. LIjkt alsof de meeste (snelle) carbs savonds in zn kwark en fruit zitten

je vergeet het stukje 'wat de pot schaft'

kan nooit ketose zijn
 
Back
Naar boven