XXL Nutrition

Hoofdpijn

Riverside

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
87kg
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje zitten zoeken op het forum maar kan geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.
Daarom bij deze mijn vraag;

Nu het zomer vakantie is werk ik de hele dag buiten in de zon en drink 4 Liter water per dag op het werk dus thuis drink ik ook nog water en bij het sporten ook minimaal 1,5 liter.

Sinds maandag heb ik ontiegelijke last van hoofdpijn als ik ga beginnen met sporten en nadat ik heb avond gegeten is het weer weg. Nu had ik al wat gelezen dat te veel water druk op hersenen kan zetten en dat een reden kan zijn op de hoofdpijn, maar weet niet of dat precies klopt je leest het in ieder geval veel op internet.
Zelf snap ik ook wel dat te veel water tot veel zout verlies kan leiden en ik weet niet of dat eventueel de oorzaak is.

Mocht het waar zijn, wat zou ik dan als alternatief kunnen nemen, waar niet te veel suikers en het heele zooitje in zit.

Ik zat zelf als alternatief te denken aan crystal clear dat schijnt niet heel ongezond te zijn

Voedingswaarde per 100ml (100 ml) Energie 4 kj
1 kcal Eiwitten 0 g Koolhydraat 0 g Suiker 0 g Vet 0 g Verzadigd Vet 0 g Vezels 0 g Natrium 0,02 mg

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Hoofdpijn... zo ongeveer de vervelendste pijn die er is.. Ik drink zelf denk ik tussen de 5 en 7 liter (op trainingsdagen nog meer) op een dag en heb nergens last van. Lijkt me sterk dat dit door teveel water komt. Hoe lang drink je al zoveel? Als je al een maand zoveel drinkt en je hebt sinds afgelopen maandag last, dan lijkt het me dat het door iets anders komt.

Maar mocht het wel door water komen, dan zal het niet helpen om iets anders te gaan drinken. Crystal Clear is natuurlijk gewoon water met smaakstoffen, dus als water druk op de hersenen geeft, zal Crystal Clear dat ook doen. Als je zeker weten dat het door water komt... zul je denk ik gewoon moeten proberen om minder te drinken. Ik drink zelf ook zo (onnodig) veel, dus het zal even wennen zijn, maar als het je van je hoofdpijn afhelpt, is het dat natuurlijk wel waard.

Sinds maandag heb ik ontiegelijke last van hoofdpijn als ik ga beginnen met sporten en nadat ik heb avond gegeten is het weer weg. ,

Eet je wel goed? Hoofdpijn kan ook komen doordat je te weinig eet, zal denk ik niet aan het water drinken liggen.

Te lang te fel zonlicht kan ook voor koppijn zorgen. Draag eens een paar uur een zonnebril, ook als je niet rechtstreeks in de zon zit. Bij mij was dat de oplossing;

Crystal Clear zal niet de oplossing zijn, dat is gewoon water met een smaakje.

• Topic Starter Topic Starter
Hoofdpijn... zo ongeveer de vervelendste pijn die er is.. Ik drink zelf denk ik tussen de 5 en 7 liter (op trainingsdagen nog meer) op een dag en heb nergens last van. Lijkt me sterk dat dit door teveel water komt. Hoe lang drink je al zoveel? Als je al een maand zoveel drinkt en je hebt sinds afgelopen maandag last, dan lijkt het me dat het door iets anders komt.

Maar mocht het wel door water komen, dan zal het niet helpen om iets anders te gaan drinken. Crystal Clear is natuurlijk gewoon water met smaakstoffen, dus als water druk op de hersenen geeft, zal Crystal Clear dat ook doen. Als je zeker weten dat het door water komt... zul je denk ik gewoon moeten proberen om minder te drinken. Ik drink zelf ook zo (onnodig) veel, dus het zal even wennen zijn, maar als het je van je hoofdpijn afhelpt, is het dat natuurlijk wel waard.

Normaal drink 2x een 1l fles water en nu vier dus het is maar 2l meer idd, dus daar zou het niet aan moetrn liggen denk ik eigenlijk

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 07:07 ----------

Te lang te fel zonlicht kan ook voor koppijn zorgen. Draag eens een paar uur een zonnebril, ook als je niet rechtstreeks in de zon zit. Bij mij was dat de oplossing;

Ga Ik zeker proberen heb ook een petje in me tas gestopt misschien helpt dat ook wel.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 07:10 ----------

Eet je wel goed? Hoofdpijn kan ook komen doordat je te weinig eet, zal denk ik niet aan het water drinken liggen.

6; 30 = 1 bak yoghurt met 40gr muesli en 1 banaan
9; 46= 1 appel en 1 snee brood met kip
; 30 = 4× snee brood met kip
; 45 = 1 snee brood met kip

Dan 1 uur voor het sporten 250gr kwark
Daarna avondeten en net voor het slapen weer 250gr kwark

Normaal drink 2x een 1l fles water en nu vier dus het is maar 2l meer idd, dus daar zou het niet aan moetrn liggen denk ik eigenlijk

6; 30 = 1 bak yoghurt met 40gr muesli en 1 banaan
9; 46= 1 appel en 1 snee brood met kip
; 30 = 4× snee brood met kip
; 45 = 1 snee brood met kip

Dan 1 uur voor het sporten 250gr kwark
Daarna avondeten en net voor het slapen weer 250gr kwark

Je voeding is wel wat weinig aangezien je ook best wel lang bent, je zou wel wat meer mogen eten (goede voeding, geen brood). Met name is de tussenmomenten, je eet in twee maaltijden veel, de rest is ten opzichte daarvan een stuk minder ik zou het wat meer gelijk spreiden over de dag.

En omdat je al zei dat je de hele tijd in de zon werkt, zal er van die 2 liter extra ook wel wat meer verdampen.
Nou hoor ik overigens van veel (Nederlandse) mensen dat wanneer ze veel in de zon komen, ze last van hoofdpijn krijgen. Dus als die hoofdpijn echt is begonnen toen je zoveel buiten ging werken, zou dat ook een reden kunnen zijn.
Ik denk dat het een kwestie is van meerdere dingen een voor een uitproberen om uit te zoeken waar het aan ligt. Een keer een dag wat minder drinken, een keer een dag een petje op tegen de zon, etc.
Heel veel succes in ieder geval!

water=water dus dat gaat het hem niet doen hoor. Tips hierboven zijn handig! Hopelijk verdwijnt ie!

Terug
Naar boven