AndroidHealthClinic

Hoop dat jullie me kunnen helpen met vetverlies!

joeymassino

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
79kg
Heey goeiedag, Ik ben het afgelopen jaar zonder dat ik echt weet hoe ik het gedaan heb. 37 kg kwijt geraakt.

Ik denk dat het kwam vanwege me werk. Alleen nu ik 100 kg weeg heb ik nog steeds veel vet bij me buik en dijen.

Mijn nr 1 prioriteit is afvallen en een strakker lichaam te krijgen. Wanneer ik dat behaald heb wil ik spieren gaan kweken. Alleen nu loop ik vast ik eet normaal en ik sport 3 x in de week drink alleen water alleen ik val niet meer af.

Ochtend ( Ontbijt )
250 gr magere kwark met 50 gr havermout

Tussendoor Banaan

Middag ( Lunch )
250 gr magere kwark Avond

( Dinner )
Is verschillend maar voornamelijk kipfilet

Dit is mijn voeding het is weinig klopt, alleen ben bang dat als ik wat meer ga eten ik aan kom. Hebben jullie misschien wat aanpassingen voor me in me voedingschema?
Ik doe 4x cardio fietsen in de week en dat 20 min voor de rest kracht veel herhalingen.
Misschien een idee om van die 20 min cardio 45 te maken ?

Waarom wil je pas spieren gaan kweken als je wat gewicht kwijt bent? Ga gewoon krachttraining doen en op je voeding letten. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe hoger je verbruik ligt, dus win-win situatie. En je eet inderdaad veel te weinig, reken eens je onderhoud uit en ga daar ongeveer 500 kcal onder zitten.

Lekker hiit doen en massa kweken. Beginnnersgains komen ook wel als je aan het cutten bent, zolang je tenminste niet belachelijk weinig eet. En dat ben je imo wel een beetje aan het doen nu.

Reken je onderhoud uit en ga daar zo'n 500kcal onder zitten dan ga je echt wel afvallen, als je lichaam te weinig brandstof binnenkrijgt gaat het in "starvationmode" en gooit het de stofwisseling omlaag wat dus juist een averechts effect heeft.

Verder kudo's voor de 37 kilo kwijtraken!

Doordat je een hele tijd zo weinig en slecht gegeten hebt heb jij je stofwisseling een soort van bevroren waardoor je nu amper nog wat afvalt... En je kan je stofwisseling alleen repareren door meer te gaan eten en als je dat eenmaal doet ga je vanzelf wel weer afvallen.

Dus je dagelijkse behoefte uitrekenen en dan een goed voedingsschema maken! dan ongeveer maximaal 500 kcal onder je onderhoud gaan zitten. En hoe meer spieren je hebt hoe meer kcal je verbruikt per dag, dus begin met een fullbody schema zoals ICF.

Ongeveer 2,2 tot 2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, 1gram vet per kg lichaamsgewicht en dan de rest vul je aan met koolhydraten.. Ik zou je aanraden een log te starten hier op t forum zo kun je alles netjes bijhouden en veel tips krijgen van forumleden.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Hoe kom io erachter wat mijn vetpercentage is zonder een huidplooi meter of iets ?

Harstikke bedankt voor jullie reacties.

Hoe kom io erachter wat mijn vetpercentage is zonder een huidplooi meter of iets ?

Harstikke bedankt voor jullie reacties.

Zonder huidplooimeting kan je daar niet nauwkeurig achter komen.
Overigens moet je je daar voorlopig niet blind op staren, te veel vet zal je sowieso nog hebben dus dat moet hoe dan ook omlaag ( of je vet nu 22% of 31% is boeit geen fl**ker op dit moment).
Overigens moet je meer gaan eten, ik heb vroeger dezelfde fout gemaakt als jij omdat ik schrik had om weer bij te komen. Die vrees was echter ongegrond.

Met alleen je lengte en gewicht kun je ook al een berekening maken, dit is wel minder nauwkeurig maar werkt ook. Formule kun je in de stickies vinden.

Ik maak vanavond een foto! Maar wat ik dus moeilijk vind is ik heb 3 maaltijden in gepland Ontbijt Lunch & Avondeten. ze zitten allemaal rond de 300 Calorieen. Alleen ik weet niks gezonds als tussendoor. Ik eet al een banaan in de ochtend.. Zou ik dan nog meer fruit erin moeten doen? & Ik zoek graag iets als tussendoor met veel vezels en eiwit daardoor gaat me stoelgang weer sneller werken. Alleen heb al 500 gram kwark in gepland. Ik weet niet of het verstandig is om daar nog is een bak van leeg te eten.

Groetjes

Eieren voor de eiwitten en vetten met 2 sneetjes volkoren tarwe brood voor de koolhydraten en je vezels...
Als je weer wilt gaan afvallen moet je echt een stuk meer kcal binnen krijgen dan wat je nu binnen krijgt. Jou lichaam zit nu in (overlevingsmodus) dus gaat alles opslaan als reserve en dat komt omdat je voor lange tijd veel te weinig kcal binnen hebt gekregen...

Begin eerst eens met het uitrekenen van je onderhoud. Er zijn genoeg calculators op internet te vinden. Ga 500 kcal onder je onderhoud zitten. En tenslotte stel een schema op. Een verhouding die je hierbij kan gebruiken is de (40/40/20) 40% van je kcal uit eiwitten/40% van je kcal uit kh en 20% van je kcal uit vetten.

Wat voor mij persoonlijk werkt is carb cycling. http://www.bodystore.nl/thema-artikel/carb-cycling-uitleg.html

Misschien heb je er wat aan. Heb je hulp nodig pm maar ;)

succes!

Velen zeggen het al: meer eten. Moet je ook echt gaan doen, want nu ben je meer bezig jezelf uit te hongeren.
Veel eten betekent niet dat je vet aanmaakt. Ik spreek uit ervaring.

Er zijn veel topics die over hetzelfde onderwerp gaan. Lees die eens goed door en luister naar de adviezen van meer eten en je onderhoud uitrekenen.

Pas als je meer gaat eten moet je op je cardio gaan letten. Met je huidige manier van eten doe je echt te veel cardio.

Maar nu ben ik wat meer gaan eten, en wat minder cardio maar wel krachtttraining en ben ik 1 kilo aangekomen. Dus waar ik voor vreesde is gebeurd...

Je zegt het zelf al je bent krachttraining gaan doen, dus je bent spiermassa aangekomen en geen vet!
Meer spiermassa betekend dat je meer verbrand dus uiteindelijk minder vet.

1kg aangekomen of afgevallen mag je pas constateren mits je minimaal 2 weken bezig bent. per dag schommelt je gewicht altijd

Ik ben er helemaal klaar mee. Ik eet gezond. Ben 5 x in de week in de sportschool. doe elke dag 20 min HIT fietsen.
Ik val gewoon niet af. misschien moet ik maar opgeven. me buik is nog steeds dik en mollig en rond. Het wil maar niet veranderen...

Wat eet je nu per dag? Hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten en wat is je onderhoud?

39 gr vet
183 gr koolhydraten
187 gr eiwitten
Bij elkaar zijn het 1843 calorieen en moet rond de 2300 hebben.
Ben 1,92 m en weeg 97 kg

Misschien eet je te weinig calorieën van het voedingsmiddel doorzettingsvermogen

Waarom eet je zo belachelijk weinig?
Hoe dan ook veel te weinig vetten. Je zou ongeveer 1 gr per kg BW aan moeten houden. Zeg omdat je af wil vallen toch wel minimaal 80 gram aan vetten.

als ik met jouw stats en 5 x per week trainen (ZONDER cardio) je onderhoud bereken komt die al op 3000 kcal ongeveer.. je BMR (dus benodigdheid als je niets doet) is al rond 1940 kcal... je eet zelfs onder je BMR. Het is niet gek dat je lichaam niet meer normaal functioneert.

Dus je eet 1200 kcal onder je onderhoud en daarbij ook nog elke dag cardio.. je zit gewoon op een crash dieet.
Ik zou eerst eens meer richting onderhoud gaan eten en cardio erbij blijven doen.

Terug
Naar boven