Fitness Seller

Hulp bij 'homegym'

Motibazioa

Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
70kg
Beste DBB'ers,

bij deze vraag ik jullie hulp bij het samenstellen van mijn homegym. Ik geraak er maar niet uit wat voor mij het beste lijkt. Nadat ik besloten heb dat mijn homegym een prijskaartje mag hebben van rond de 1000-,€ , heb ik allerlei artikels bekeken maar ben nog niet tot een besluit gekomen. Hopelijk kunnen jullie, ervaren sportliefhebbers, mij helpen bij het nemen van een beslissing.

Ik ben een jongen van 16 jaar, 182 cm groot en 72 kg zwaar. Ik ben van plan om het programma 5x5 Starting Strenght te volgen en daarvoor zou ik dus een powercage, trainingsbankje en een halterset nodig hebben en dit zoals eerder vermeld rond de 1000,-€.

-Heel deftig materiaal en het gemakkelijkste om te bestellen lijkt mij deze van powercage.nl :
[Link niet meer beschikbaar]
Deze zou precies op 1000,-€ neerkomen (verzending inbegrepen). Wel geen lat pulley en geen monkeybar.

-Bij deze samenstelling zou ik dan wel over een lat pulley en monkeybar beschikken:
cage: http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-hd-1-power-rack-lat-pulley/
bankje: http://www.fitness-seller.nl/marbo-trainingsbank-mh-l115/
halterset: http://www.fitness-seller.nl/professionele-halterset-145kg-gietijzer/ (145kg ipv 120kg bij de aanbieding van powercage.nl)
Deze samenstelling zou 10€ goedkoper zijn als de vorige (en dus 25kg meer aan gewichten, een lat pulley en nog eens een monkeybar)

Zien jullie andere combinaties als beter voor mij, dan hoor ik het héél graag! Hopelijk iemand die uit eigen ervaring kan spreken, maar ik hoor graag commentaar van iedereen!

Alvast bedankt,

Motibazioa

Op zich een prima keuze. Ik zou persoonlijk voor de cage van FS gaan, aangezien de staanders een diameter van 60mm tov 50mm bij powercage.nl. Zondermeer zal die van PC ook volstaan, maar als je budget het toch toelaat... Plus je hebt de monkeybar, maar die kan PC ook leveren volgens mij en dat geven andere leden ook aan...

Heb zelf geen ervaring met dat bankje. Heb zelf de volgende besteld: http://www.fitness-seller.nl/marbo-trainingsbank-ms-l001/

Gewichten maakt op zich niet uit, dat is persoonlijke voorkeur. Rubber voor vloerbescherming, anders gietijzer icm rubberen matten voor bescherming van je vloer :-) dat laatste heb ik gedaan...

Heb je ruimte voor 220cm barbell?

Dit bankje heb ik ook. Helemaal niks op aan te merken, doet wat het moet doen. Voor de rest denk ik dat het vrijwel hetzelfde bankje is als het bankje dat de TS op het oog heeft, behalve dat dit hier 100 kg zwaarder belastbaar is en maar 30 euro meer kost. Oh en blijkbaar is dit "slechts" in 5 standen verstelbaar, en dat van de TS in 7. Maar ik denk niet dat dit echt veel belang heeft

Dit bankje heb ik ook. Helemaal niks op aan te merken, doet wat het moet doen. Voor de rest denk ik dat het vrijwel hetzelfde bankje is als het bankje dat de TS op het oog heeft, behalve dat dit hier 100 kg zwaarder belastbaar is en maar 30 euro meer kost. Oh en blijkbaar is dit "slechts" in 5 standen verstelbaar, en dat van de TS in 7. Maar ik denk niet dat dit echt veel belang heeft

heb deze ook, prima ding.

Voor de rest zou ik mooi alles tweedehands kopen. Meeste kun je wel vinden als je geduld hebt.

Ik ging voor de heavy duty +lat pully. Bankje en gewichten etc 2ehands.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nu al meer dan een maand Belgische tweedehands sites in het oog aan het ogen, maar nog altijd niks interessants opgemerkt. Ik denk dat er in Nederland veel meer kans is om iets interessants terug te vinden op een tweedehandssite dan die in België..

Voorlopig zou het dit worden:
- Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley
- Professionele Halterset 145kg Gietijzer (50mm)
- Marbo Trainingsbank MS-L002

Lijkt dit voor jullie ook de meest logische oplossing of zijn er andere combinaties die mij worden aangeraden? Ik hoor het graag.

Daar kan je prima mee op weg! :)
Mooie set.

ik zou voor een kwaliteits barbell gaan. Beter besparen op de cage en iets bij pc kopen maar wel echt een goede barbell.
Ik heb ook zo een goedkope barbell en nu een okie powerbar en het is zoveel beter. Overigens starting strength is niet 5x5....

ik zou voor een kwaliteits barbell gaan. Beter besparen op de cage en iets bij pc kopen maar wel echt een goede barbell.
Ik heb ook zo een goedkope barbell en nu een okie powerbar en het is zoveel beter. Overigens starting strength is niet 5x5....

Als ik een powercage bestel bij powercage.nl heb ik er meteen €100 of meer zelfs kwijt aan verzendingskosten. Dus moeilijk om hierop te besparen denk ik dan. En inderdaad, ik bedoelde stronglifts.

dus stel je doet OP of BP,, of zelfs squats en DL maakt het dan uit of je een olympische halter hebt, of kun je het ook af met die kleine babybars?....

ik zou zelf zeggen, dat omdat die olympische stangen meer lengte en gewicht hebben dan die kleine 2 a 3 cm halter stangetjes, die dikke 5 cm stangen dus ook beter zijn in het aanpakken van de extra spieren, die je bij compoundoefeningen zgn extra aanpakt... meer gewicht, maar vooral meer lengte en dus heb je meer spieren nodig om de balans te houden

dus stel je doet OP of BP,, of zelfs squats en DL maakt het dan uit of je een olympische halter hebt, of kun je het ook af met die kleine babybars?....

ik zou zelf zeggen, dat omdat die olympische stangen meer lengte en gewicht hebben dan die kleine 2 a 3 cm halter stangetjes, die dikke 5 cm stangen dus ook beter zijn in het aanpakken van de extra spieren, die je bij compoundoefeningen zgn extra aanpakt... meer gewicht, maar vooral meer lengte en dus heb je meer spieren nodig om de balans te houden

Waar heb je het over. Ik ben de draad kwijt.

boeit het gewicht en de lengte van een halter.....of niet

Dit, goede barbell > lat pully. De atx lijn is prima van fs. Ipv lat pully kan je optrekken.

Het gewicht is wat de trainings stimulus geeft. Dus ja dat maakt uit. En aangezien je op een kleine 'baby'barbell(wat dit dan ook is) niet veel gewicht kan hangen maakt dus de lengte ook uit

Ja ik vind van wel, ga gewoon voor de een olympische stang van 20kg en 2,20 wijd.

de belastbaarheid hoeft niet perse heel hoog als je net begint, het duurt wel even voor de meesten 200kg eraan hangen (als dat ooit gebeurd)

Terug
Naar boven