Fitness Seller

Hulp bij voedingsschema

waarom denken sommige toch als ze veel gezonde vetten binnen krijgen en denken dat ze in vet aankomen ??? vetten heb je nodig voor afvallen en om aan te komen :o

• Topic Starter Topic Starter
waarom denken sommige toch als ze veel gezonde vetten binnen krijgen en denken dat ze in vet aankomen ??? vetten heb je nodig voor afvallen en om aan te komen :o
Omdat ik compleet nieuw ben in deze wereld. Ik weet niet beter dan dat sonja bakker de godin van het afvallen is en dat je koolhydraten volledig uit je dieet moet schrappen als je wil afvallen.
Ik begin nu pas te leren dat het heel anders werkt. Komt dus wel, maar zal nu in het begin nog niet alles helemaal snappen ;)

Ik ben bang dat ik aan kom van teveel vet, misschien onterecht?

Yep!

Je komt niet aan van vet eten....
Je komt aan als je boven je onderhoud eet. Of dit nu eiwitten, vetten of koolhydraten zijn. Het zit puur in de kcal.
Vet is niet slecht. Vet heb je nodig.

Dit dus!

Dus ik hoef me niet zo druk te maken om mijn vetten als ze iets hoger uitvallen :) good to know

Jij komt er wel ;)

Waarom wil je nu eerst afvallen? Wat is je vetpercentage nu?

52kg@1.58m is niet zwaar, denk ik.

Eens met johnyjordaan.

Maar blijkbaar is 1g vet per kg lichaamsgewicht aanhouden toch ook niet je dat volgens sommigen; zie eerder in deze post

Alhoewel ik zelf toch eerder voorstander ben (en blijf) van min 1g per kg LG

Ieder zijn eigen mening natuurlijk

Doe gewoon waar je je goed bij voelt zou ik zeggen (maar focus niet te hard op het beknibbelen op vetten)

Eens met johnyjordaan.

Maar blijkbaar is 1g vet per kg lichaamsgewicht aanhouden toch ook niet je dat volgens sommigen; zie eerder in deze post

Alhoewel ik zelf toch eerder voorstander ben (en blijf) van min 1g per kg LG

Ieder zijn eigen mening natuurlijk

Doe gewoon waar je je goed bij voelt zou ik zeggen (maar focus niet te hard op het beknibbelen op vetten)

In welk opzicht?

Gewoon, dat dat niet per se een must is voor de ene. Maar anderen (waaronder ikzelf) toch blijven vasthouden aan die regel (als je het een regel wil noemen) van min 1g vet / kg LG.

Ik kan alleen afgaan op eigen ervaringen natuurlijk maar bij verminderde vetinname voel ik me niet zo best.

Gewoon, dat dat niet per se een must is voor de ene. Maar anderen (waaronder ikzelf) toch blijven vasthouden aan die regel (als je het een regel wil noemen) van min 1g vet / kg LG.

Ik kan alleen afgaan op eigen ervaringen natuurlijk maar bij verminderde vetinname voel ik me niet zo best.

Niks moet. Maar te weinig vet zou een negatief effect hebben op de hormonen. En dat moet je daarom niet perse merken.

Waarom wil je nu eerst afvallen? Wat is je vetpercentage nu?
52kg@1.58m is niet zwaar, denk ik.
Volgens het apparaatje dat ik moest vasthouden was mijn vetpercentage 26% ik ben indd niet heel zwaar maar heb wel een laagje vet hier en daar. Daar wil ik graag Vanaf.

@johnyjordaan en @lienlien thanks guys! Hier heb ik echt wat aan, zal me niet meer zo druk maken om het vet dan Indd!

Volgens het apparaatje dat ik moest vasthouden was mijn vetpercentage 26% ik ben indd niet heel zwaar maar heb wel een laagje vet hier en daar. Daar wil ik graag Vanaf.

@johnyjordaan en @lienlien thanks guys! Hier heb ik echt wat aan, zal me niet meer zo druk maken om het vet dan Indd!

Is idd wel licht 52kg al ben je niet heel lang.
Je hebt ws ook nog niet veel spiermassa.

Is idd wel licht 52kg al ben je niet heel lang.
Je hebt ws ook nog niet veel spiermassa.

Ik ben in februari begonnen met sporten en pas na een week of 2 kreeg ik de smaak te pakken en ben ik fanatiek aan krachttraining begonnen. (Dus zeg ruim 4 weken krachttraing) Met mijn voeding ben ik nog geen 3 weken bezig.
Weinig tot geen spiermassa dus. Komt wel ;)

Terug
Naar boven