Fitness Seller

Hulp Deadlift

criminalmindz

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m83
Massa
58kg
Vetpercentage
14%
Beste Leden,

Gaat het zo goed?
Even met een lege barb voor gedaan, dit om de techniek te oefenen.

Wat kan er beter en wat kan er goed?
Heb altijd een splitschema gedaan zonder Deadlift, de rest van de compound oefeningen heb ik wel altijd gedaan, maar deze vond ik iets te belastend voor de rug.

View My Video

Je gaat helemaal om je knieen heen, het hoort een rechte lijn te zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe bedoel je dat?

Ik begrijp het al!
Zal volgende training even een nieuw filmpje maken.

Vind techniek namelijk erg belangrijk.

Ja dat snap ik wel, ik begrijp de techniek, alleen ik kan niet zien hoe ik hem zelf uitvoer.
Vandaar weer even kritiek/tips op de laatste video.

Ik ga het eerlijk zeggen, ik zie geen **** met zo'n slechte kwaliteit.

video-angle of iets anders met de camera is naar de klote, want zo valt het echt niet te beoordelen. Misschien zo'n 3 stappen achteruit met de camera.

Wat al wel valt te zeggen is dat bij de tweede vid je knieen al gestrekt zijn en bar niet eens boven je knieen. Je knieen horen nog licht gebogen te zijn als de stang bij je knieen is. Vanaf daar gooi je de heupen naar voren.

Je zegt je snapt de techniek maar je kan niet zien hoe je het zelf uitvoert. Daarom heb je het opgenomen en nu kan je zelf ook, na de "how to deadlift" vid hierboven nog een keer te hebben bekeken, kijken wat niet klopt en daar de volgende keer meer op letten

edit: 2de vid van je nog een keer bekeken, door die k*t angle valt misschien toch niet veel te zeggen over dat knie verhaal van mij want kan het onvoldoende zien. Wat sowieso wel te zien is, stang zo dicht mogelijk bij je houden, dus in feite tegen je scheenbeen en over je bovenbeen latten zakken en omhoog. Zoals in de vid wordt gezegd: RDL and then straight down

Laatst bewerkt:
Ik zal het even filmen met een betere camera.
Alvast bedankt voor de tips!

Vergeet je core niet aan te spannen, rug, abs etc

Dit lijkt mij toch vrij pijnlijk liften

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 12:31 ----------

en veel het filmpje wat koekjemonster heeft gepost bekijken.
Heeft mij de laatste weken goed geholpen!

Onderrug is veel te bol wtf man. En weer, de benen zij al helemaal gestrekt en de bar is maar net van de grond.
En je lift met een jelly-lichaam, tightness is de key.
Dus zoals al gezegd wordt, core, lats ect. aanspannen, chest up.
Betwijfel toch echt dat je zegt dat je techniek snapt maar toch zo lift.

Ik begrijp de techniek, maar weet alleen niet zo heel goed hoe ik het moet toepassen.
Zal ik anders vanmiddag nog een filmpje maken met de tips die jullie gegeven hebben?

Eventueel zonder shirt zodat je goed kunt zien wat er aanspant of juist niet?

Bedankt voor alle hulp tot nu toe!

Je kan sowieso filmpjes maken voor jezelf, heeft alleen niet zoveel zin om te uploaden. Nu is het gewoon met de tips aan de slag, veel deadliften en de techniek onder de knie krijgen. Pas als er significante verandering te zien is kan je weer een filmpje uploaden. En nu ff deadliften met zo weinig mogelijk gewicht want nu lift je echt fout.

Is inderdaad een goede, als ik mijn filmpje zo bekijk en die van de bovenstaande voorbeeldfilm zie ik wel degelijk mijn fouten en verschil.

Ik ga er nu mee aan de slag en als er wat verbetering is post ik een filmpje voor tips.

Terug
Naar boven