MuscleMeat

Hulp gevraagd bij trainingsschema

SmokedOver

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
73kg
Vetpercentage
8%
Dus,
ik heb al ongeveer een idee van hoe mijn 4 daagse trainingsschema er uit zou moeten zien, maar ik heb specifieke oefeningen nodig die het meeste massa opleveren.
Deze oefeningen gooi ik dan bij mijn traininsschema.
(Wat advies voor donderdag zou ook nice zijn :D)

Ma: Rug + biceps

Di: schouders + buikspieren

Woe:Borst + triceps

Do: (Was aan het denken aan nog eens biceps+rug)

---------- Post toegevoegd Mon 30 Jan 2012 om 22:17 ----------

En ik weet dat ik benen ben vergeten te vermelden, maar ik fiets elke dag al genoeg ^^ dusja

Wat advies voor donderdag: Je wilt graag veel massa, maar traint je benen met fietsen?? Ik zou mijn benen er zeker bij trainen :p

dinsdag schouders woensdag borst? Belemmerd elkaar een beetje, verder krijg je geen massa van fietsen, het laat juist massa verdwijnen.
je kan het zo doen:

borst/biceps
schouders/triceps
rug
benen

Met benen neem je inderdaad veel massa, dus zou benen er ook bij doen. Iedereen hier zal dit wel adviseren. Met squats train je trouwens niet enkel je benen.;)

Wat bedoel je trouwens met ik fiets elke dag genoeg? Naar school/werk? Of fiets je als hobby?

• Topic Starter Topic Starter
Ok, ik heb 4 nieuwe ideeën en ik zou graag willen weten welk het best zou zijn.
(Biceps lopen een beetje achter op mijn andere spiergroepen dus ik zou ze wel 2 keer per week willen pakken en daarom zet ik de biceps zo ver mogelijk uit elkaar(ma&do))

Ma: Schouders + biceps
Di: Rug + Buik
Woe: Borst + triceps
Do:Benen+biceps

--------------------

Ma: Buikspieren+biceps
Di: Borst + triceps
Woe: Rug+biceps
Do: Benen+ schouders
-------------------------

Ma:Schouders+biceps
Di:Buik+Benen
Do: Rug + biceps
--------------------------

Ma: Benen+ Biceps
Woe: Borst+Triceps
Do: Schouders + Biceps

Laatst bewerkt:
een training met alleen maar buik en biceps lijkt mij een beetje te.
Als je woe borst+triceps doet zou ik donderdag geen schouders doen;)
De andere 2 lijken mij doenbaar.:)
Maar 2x per week biceps lijkt mij wel vrij veel voor zo een kleine spier. Als je dit doet zou ik de intensiteit wel aanpassen en niet iedere keer tot het uiterste gaan.

een training met alleen maar buik en biceps lijkt mij een beetje te.
Als je woe borst+triceps doet zou ik donderdag geen schouders doen;)
De andere 2 lijken mij doenbaar.:)
Maar 2x per week biceps lijkt mij wel vrij veel voor zo een kleine spier. Als je dit doet zou ik de intensiteit wel aanpassen en niet iedere keer tot het uiterste gaan.

2x per week een achterlopende spier voor bepaalde tijd moet goed kunnen. Zou het erger vinden als het 2x een grote spier is

2x per week een achterlopende spier voor bepaalde tijd moet goed kunnen. Zou het erger vinden als het 2x een grote spier is

Moeten ze wel echt achter lopen, anders is het echt niet nodig. Pak vooral de compounds goed en zwaar dan groeit alles gewoon netjes mee. Zou isolatie niet eens nodig hoeven te zijn.

Weet ik;) ik ga hiermee akkoord. Maar ik wil enkel zeggen dat als hij iedere keer tot het uiterste gaat het misschien mogelijk is dat hij zijn biceps teveel belast omdat ze te weinig rust zouden krijgen.:)

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb 4 nieuwe ideeën en ik zou graag willen weten welk het best zou zijn.
(Biceps lopen een beetje achter op mijn andere spiergroepen dus ik zou ze wel 2 keer per week willen pakken en daarom zet ik de biceps zo ver mogelijk uit elkaar(ma&do))

Ma: Schouders + biceps
Do:Benen+biceps

--------------------

Ma: Buikspieren+biceps
Di: Borst + triceps
Woe: Rug+biceps
Do: Benen+ schouders
-------------------------

Ma:Schouders+biceps
Di:Buik+Benen
Do: Rug + biceps
--------------------------

Ma: Benen+ Biceps
Woe: Borst+Triceps
Do: Schouders + Biceps

Eerlijk gezegd zou ik nog steeds niet gaan voor één van de vier door jou genoemde schema's...

4 dagen achter elkaar trainen kan op zich misschien wel, maar borst - rug - schouders op achtereenvolgende dagen is misschien wat teveel...als beginner zeker! Er zal namelijk overlap zijn van spieren die getraind worden...train jij bijvoorbeeld jouw borst, train je ook een (klein gedeelte) van je rug en schouders. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Als je dan toch wilt gaan voor 4 dagen trainen in de week, dan zou ik gaan voor het volgende:

dag 1 en 3: rug / benen / biceps
dag 2 en 4: borst / schouders / triceps.

dan heb je het minste last van overlap en kun je elke training je spieren goed belasten.

Eerlijk gezegd zou ik nog steeds niet gaan voor één van de vier door jou genoemde schema's...

4 dagen achter elkaar trainen kan op zich misschien wel, maar borst - rug - schouders op achtereenvolgende dagen is misschien wat teveel...als beginner zeker! Er zal namelijk overlap zijn van spieren die getraind worden...train jij bijvoorbeeld jouw borst, train je ook een (klein gedeelte) van je rug en schouders. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Als je dan toch wilt gaan voor 4 dagen trainen in de week, dan zou ik gaan voor het volgende:

dag 1 en 3: rug / benen / biceps
dag 2 en 4: borst / schouders / triceps.

dan heb je het minste last van overlap en kun je elke training je spieren goed belasten.

wat is dat voor waardeloos advies, je zegt dat zijn trainingen elkaar overlappen en dan geef je aan dat dit overkill is voor een beginner? Vervolgens adviseer je hem om alle spiergroepen 2x per week te trainen? It makes no sense??

Ga gewoon voor split man, is echt niet TE veel hoor

Laatst bewerkt:
Ik heb volgens mij nergens geschreven dat het niet te doen is of termen gebruikt als overkill...

De reden waarom ik die split aanraadt, is dat het de minste overlap geeft waardoor TS mogelijk wat meer uit zijn trainingen kan halen. Immers, bepaalde groepen krijgen een dag rust tussen trainingen door én TS kan ze gewoon 2x per week trainen!

Het is aan TS om te bepalen welk advies hij op wil volgen...dus jouw krachtterm "waardeloos advies" is hier niet op zijn plaats, denk ik. TS kan namelijk prima zelf bepalen wat waardevol is voor hem en wat niet.

Ik heb volgens mij nergens geschreven dat het niet te doen is of termen gebruikt als overkill...

De reden waarom ik die split aanraadt, is dat het de minste overlap geeft waardoor TS mogelijk wat meer uit zijn trainingen kan halen. Immers, bepaalde groepen krijgen een dag rust tussen trainingen door én TS kan ze gewoon 2x per week trainen!

Het is aan TS om te bepalen welk advies hij op wil volgen...dus jouw krachtterm "waardeloos advies" is hier niet op zijn plaats, denk ik. TS kan namelijk prima zelf bepalen wat waardevol is voor hem en wat niet.

Oh dus dit heb jij niet geschreven maar je buurmeisje :

4 dagen achter elkaar trainen kan op zich misschien wel, maar borst - rug - schouders op achtereenvolgende dagen is misschien wat teveel...als beginner zeker

En als jij dat teveel vind (overkill) waarom dan spiergroepen 2x per week adviseren?? Dan pak je ze nog harder aan dan in een standaard split..
Als je hem dit alsnog adviseerd, adviseer hem dan op zijn minst om op low reps/high intensity en high reps/low intensity te trainen.

Verder is 1 dag rust imo te weinig, denk dat ik deze mening met 99% van DBB kan delen.

De term 'waardeloos advies' is hier dus correct en tevens juist.

• Topic Starter Topic Starter
Split it is.

Bedankt voor het advies

Oh dus dit heb jij niet geschreven maar je buurmeisje :

4 dagen achter elkaar trainen kan op zich misschien wel, maar borst - rug - schouders op achtereenvolgende dagen is misschien wat teveel...als beginner zeker

En als jij dat teveel vind (overkill) waarom dan spiergroepen 2x per week adviseren?? Dan pak je ze nog harder aan dan in een standaard split..
Als je hem dit alsnog adviseerd, adviseer hem dan op zijn minst om op low reps/high intensity en high reps/low intensity te trainen.

Verder is 1 dag rust imo te weinig, denk dat ik deze mening met 99% van DBB kan delen.

De term 'waardeloos advies' is hier dus correct en tevens juist.

Volgens mij praat ik in termen van "misschien"... Ik weet namelijk niet veel over de trainingsgeschiedenis van TS, vandaar. Jij plakt hier zelf termen als "overkill" aan vast, dat zijn niet mijn woorden.

Ik geef een advies over hoe TS zijn spiergroepen over de week kan verdelen, dat was ook zijn vraag... Ik geef dus inderdaad geen advies over de precieze inhoud en mogelijk te gebruiken methodes van elke training.

Jouw high reps / low intensity en low reps / high intensity zou overigens een prima invulling zijn van de trainingen van TS. Goed dat je dat hier aangeeft!

Wel vind ik het jammer dat jij nu wéér gelijk meent te moeten halen in het topic van een ander. Doe niet zo kinderachtig en als je niets te melden hebt wat toegevoegde waarde heeft voor de TS, blijf dan weg.

En nu terug je hok in!

Volgens mij praat ik in termen van "misschien"... Ik weet namelijk niet veel over de trainingsgeschiedenis van TS, vandaar. Jij plakt hier zelf termen als "overkill" aan vast, dat zijn niet mijn woorden.

Als ts met dit soort zinnen gaat smijten :

En ik weet dat ik benen ben vergeten te vermelden, maar ik fiets elke dag al genoeg ^^ dusja

Dan weet je dat het een beginner is. De term 'misschien' gebruikte jij voor iemand met meer trainingservaring, wat vervolgd werd met: voor een beginner zeker! Wat is volgens jou overkill dan, bij mij staat TEVEEL gelijk aan overkill.. weet niet hoe jij t ziet?

Ik geef een advies over hoe TS zijn spiergroepen over de week kan verdelen, dat was ook zijn vraag... Ik geef dus inderdaad geen advies over de precieze inhoud en mogelijk te gebruiken methodes van elke training.

En ik zeg dat je advies shit is, je zeurt over overlapping met een split en noemt dit te veel, vervolgens raad je aan hem 2x per week alle spiergroepen te trainen. Spreekt elkaar nogal tegen. Je advies is shit maar ts is slim genoeg om daar niet naar te luisteren. Zo heb ik ook nog niemand gezien in dit topic die jouw mening ondersteund, iedereen kiest voor de split, how comes?

Jouw high reps / low intensity en low reps / high intensity zou overigens een prima invulling zijn van de trainingen van TS. Goed dat je dat hier aangeeft!

Jammer dat jij dat niet adviseerd als je met dat soort adviezen aankomt zetten.

Wel vind ik het jammer dat jij nu wéér gelijk meent te moeten halen in het topic van een ander. Doe niet zo kinderachtig en als je niets te melden hebt wat toegevoegde waarde heeft voor de TS, blijf dan weg.

Ik heb gelijk, bewijs me maar het tegendeel. Mijn toegevoegde waarde aan dit topic is jou advies onderuit halen, we willen TS namelijk niet op het verkeerde pad zetten. Mocht TS als nog jouw advies opnemen dan is mijn toegevoegde waarde de high reps / low intensity en low reps / high intensity. Dat was nergens terug te vinden in jouw advies dus dikke overkill al helemaal voor een beginner

En nu terug je hok in!

Zodra ik klaar ben met je zusje..

Laatst bewerkt:
Zodra ik klaar ben met je zusje..

Zij is 54, verrimpeld en verlept...veel plezier, big boy!

Oh ja, ga daarna maar een cursus lezen en communicatie volgen...wellicht als die Neanderthaler in jou wat meer ontwikkeld is, je ook wat jongere en minder verlepte meisjes kan krijgen.

Laatst bewerkt:
@TS:
Kan je de vrijdag ook trainen? Anders train je op ma/di/do/vr, krijgen je spieren/lichaam wat meer rust in de week:)

Zij is 54, verrimpeld en verlept...veel plezier, big boy!

je zusje is 54, ben je bejaard dan?

Oh ja, ga daarna maar een cursus lezen en communicatie volgen...wellicht als die Neanderthaler in jou wat meer ontwikkeld is, je ook wat jongere en minder verlepte meisjes kan krijgen.

Doe ik, zodra jij begint met de stickies te lezen en die waardeloze adviezen voor je houd

Groeten aan je verlepte zusje

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 08:56 ----------

@TS:
Kan je de vrijdag ook trainen? Anders train je op ma/di/do/vr, krijgen je spieren/lichaam wat meer rust in de week:)

Helaas heb jij het tegendeel niet meer kunnen bewijzen, wacht nog steeds op antwoord. Ts zal je ook niet serieus nemen als je niet met feiten aankomt

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven