MuscleMeat

Hulp gevraagd eetschema cut + vragen

Michiel015

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Goeieavond allemaal!

Ik ben bezig met cutten. Ben al een langere tijd bezig maar ik snoepte steeds teveel, denk ik waardoor ik nauwelijks wat afviel. Ik ben momenteel 91,5 kg, 186, 18 jaar en me lichaamsvet is denk ik rond de 21-22%. Ik train sinds 3 maanden 4 x in de week krachttraining en daar doe ik dan een halfuurtje cardio bij. Tijdens deze cardiosessie op de crosstrainer verbrandt ik zon 300 kcal heb ik gemeten. Mijn onderhoud ligt op basis van de bovenstaande gegevens rond de 2900.

Vinden jullie mijn eetschema goed? En als jullie je afvragen waarom ik cardio erbij doe dan doe ik dat omdat ik heb gelezen dat door cardio je metabolisme weer een 'boost' krijgt, ik weet niet of dit ook zo is dus daarom vraag ik het aan jullie.

Omdat ik nog niet heel lang aan het trainen ben en omdat mijn vetpercentage vrij hoog is vraag ik mij af of het kwaad kan om voorlopig 2 maanden ongeveer 1000 kcal onder onderhoud te eten.

Verder neem ik elke dag een blikje cola light of red bull sugarfree mede omdat de caffeine ook het metabolisme zou stimuleren. Ik weet niet of dit ook klopt of weer pure onzin is die ik ergens heb gelezen.

Groeten,

Michiel

Bijlagen

's ochtends zou ik de vanille yoghurt vervangen door naturel halfvolle yoghurt of halfvolle melk, en 's avonds de danio kwark vervangen door naturel kwark. In die danio kwark zitten veel suikers zo te zien, 40gram koolhydraten in 225gram.
Naturel zit je volgens mij op +-15gram koolhydraten per 500gram.
Ik zou gewoon +-300kcal onder je onderhoud gaan zitten, waarbij je de cardio als extra doet, dus niet mee rekent in je onderhoud.
En over die redbull/cola light, persoonlijk zou ik zeggen laten staan, niet pakken. Maar ik kan dat niet onderbouwen.
Of het waar is wat je zegt/hebt gelezen weet ik dus niet.

PS: ik zelf doe iedere ochtend zo'n 30 minuten hardlopen waarin ik ongeveer 350kcal verbrand(loopband), met beter weer ga ik naar buiten waar dit dus wat meer zal zijn. Schijnt je metabolisme ook een "kick" te geven, en procentueel verbrandt je meer vet.

PPS: Ga er wel niet vanuit dat alles wat ik zeg volledig klopt, ben ook pas een jaartje bezig waarvan een half jaartje serieus.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor de tips!

Ik heb de red bull eruit gehaald en drink ook geen cola light meer of andere (light) frisdranken. Verder heb ik de Danio er ook uitgehaald en heb ik vervangen door een mix van magere kwark, melk en whey poeder (zie voedingsschema). Is mijn voedingsschema goed zo?

Verder is mijn vraag ondanks dat ik weet dat hij al in andere topics is gesteld, raden jullie het aan om met creatine te gaan trainen? Ik weet niet of het slim is het wordt sowieso alleen maar moeilijker om gewichtsverlies op te merken op de weegschaal omdat je mogelijk zwaarder wordt door vasthoudend vocht.

Bijlagen

Ziet er goed uit, zou moeten werken als je echt eet volgens je schema. Om op je creatine-vraag te antwoorden, ik gebruik het voorlopig zelf nog niet, ben voor de moment aan het proberen om alles effectief uit mijn voeding te halen en dat lukt behoorlijk. Het enige moeilijke vind ik om aan dagelijks aan je eiwitbehoefte te komen, dus hiervoor ga ik mss binnekort met shakes werken. Voor de rest full body en 30 min HIT cardio ;-) en dan zou het goed moeten komen.

Oke thnx voor je commentaar! Ik train momenteel 4 daagse split:

Maandag: borst, triceps
Dinsdag: rug, biceps
Donderdag: buik, benen
Vrijdag: schouders, traps

Maar moet ik dan full body gaan trainen?

Terug
Naar boven