MuscleMeat

Hulp gevraagd eetschema cut + vragen

Michiel015

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Goeieavond allemaal!

Ik ben bezig met cutten. Ben al een langere tijd bezig maar ik snoepte steeds teveel, denk ik waardoor ik nauwelijks wat afviel. Ik ben momenteel 91,5 kg, 186, 18 jaar en me lichaamsvet is denk ik rond de 21-22%. Ik train sinds 3 maanden 4 x in de week krachttraining en daar doe ik dan een halfuurtje cardio bij. Tijdens deze cardiosessie op de crosstrainer verbrandt ik zon 300 kcal heb ik gemeten. Mijn onderhoud ligt op basis van de bovenstaande gegevens rond de 2900.

Vinden jullie mijn eetschema goed? En als jullie je afvragen waarom ik cardio erbij doe dan doe ik dat omdat ik heb gelezen dat door cardio je metabolisme weer een 'boost' krijgt, ik weet niet of dit ook zo is dus daarom vraag ik het aan jullie.

Omdat ik nog niet heel lang aan het trainen ben en omdat mijn vetpercentage vrij hoog is vraag ik mij af of het kwaad kan om voorlopig 2 maanden ongeveer 1000 kcal onder onderhoud te eten.

Verder neem ik elke dag een blikje cola light of red bull sugarfree mede omdat de caffeine ook het metabolisme zou stimuleren. Ik weet niet of dit ook klopt of weer pure onzin is die ik ergens heb gelezen.

Groeten,

Michiel

Bijlagen

's ochtends zou ik de vanille yoghurt vervangen door naturel halfvolle yoghurt of halfvolle melk, en 's avonds de danio kwark vervangen door naturel kwark. In die danio kwark zitten veel suikers zo te zien, 40gram koolhydraten in 225gram.
Naturel zit je volgens mij op +-15gram koolhydraten per 500gram.
Ik zou gewoon +-300kcal onder je onderhoud gaan zitten, waarbij je de cardio als extra doet, dus niet mee rekent in je onderhoud.
En over die redbull/cola light, persoonlijk zou ik zeggen laten staan, niet pakken. Maar ik kan dat niet onderbouwen.
Of het waar is wat je zegt/hebt gelezen weet ik dus niet.