AndroidHealthClinic

hulp gezocht bij trainingsschema

Gast 146692

Novice
uitgeschakeld
Waardering
2
Hallo,

Ik ben al even bezig met krachttraining en kan me daar wel redelijk in vinden.
Nu heb ik een schema voor mezelf (de dagen veranderen wel eens)
maandag: Bicep en schouders
dinsdag: Benen
woensdag: Tricep en rug
Donderdag: rust/cardio
vrijdag: rust/cardio
zaterdag: hele boven lichaam
zondag: rust/cardio
Nu vraag ik me af, als ik een spiergroep maar 1 keer in de week zou trainen, dus bijv. zaterdag full body over zou slaan. Zou je dan nog steeds evenveel spiergroei ervaren of is het verstandig om een spiergroep twee keer per week te trainen?
Ik wil namelijk graag gespierdere benen dus wil mijn focus daar op gaan leggen, twee keer in de week mijn benen trainen. Zou dit veel verschil maken als ik zaterdag mijn bovenlichaam training zou inwisselen voor legday. Ben bang dat ik de spieren kwijt raak of dat het niet meer zal groeien in mijn armen, rug en schouders.
Hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd wat ik bedoel en dat iemand me kan helpen.

Omdat je zo te zien 4x per week wilt trainen denk ik dat je beter een 2 daagse split kunt gebruiken.
Je zou dan kunnen kiezen uit een UB-LB split die het meest gebruikt is of een push-pull split die ook prima werkt maar iets minder gebruikt is.
Dan train je alle spieren iig 2x per week.
Het is normaal ook de bedoeling dat je alle spieren evenredig veel en evenredig zwaar traint. Dus niet alleen upperbody of uper 2x en benen maar 1 x of af en toe.
Alles evenredig veel en evenredig zwaar aanpakken is ook beter voor je resultaat.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat je zo te zien 4x per week wilt trainen denk ik dat je beter een 2 daagse split kunt gebruiken.
Je zou dan kunnen kiezen uit een UB-LB split die het meest gebruikt is of een push-pull split die ook prima werkt maar iets minder gebruikt is.
Dan train je alle spieren iig 2x per week.
Het is normaal ook de bedoeling dat je alle spieren evenredig veel en evenredig zwaar traint. Dus niet alleen upperbody of uper 2x en benen maar 1 x of af en toe.
Alles evenredig veel en evenredig zwaar aanpakken is ook beter voor je resultaat.

bedankt voor je reactie, het is dus niet erg wanneer ik een spiergroep is een keer maar 1 keer in de week train? Je lichaam zou dat niet merken in resultaat? Ik ga me even verder verdiepen in UB-LB split en push-pull split opzoeken die kende ik namelijk nog niet.

bedankt voor je reactie, het is dus niet erg wanneer ik een spiergroep is een keer maar 1 keer in de week train? Je lichaam zou dat niet merken in resultaat? Ik ga me even verder verdiepen in UB-LB split en push-pull split opzoeken die kende ik namelijk nog niet.

jawel dat merk je wel, over het algemeen is het beter om spieren vaker te pakken voor optimale resultaten

Meaantje heeft het antwoord al gegeven.

Je zal altijd groeien en of sterker worden als verder de training goed is en de voeding in orde. Of je nu alles 1x per week traint of 2x of 3x. Echter geeft een hogere frequentie vaak een beter resultaat.
Zelfs een 3 daagse split geeft bij en vanaf 4x per week trainen al een beter resultaat.

Terug
Naar boven