Fitness Seller

Hulp met eten met een budget

Bezoekers in dit topic

Noem mij naïef maar Albert Heijn is wel de duurste supermarkt die ik ken....
Ik ga ook niet naar de AH omdat ie het goedkoopst zou zijn. Ik vind het een fijne winkel, in de buurt, ruim aanbod. De aanbiedingen zijn superchill. Calvé pindakaas 2 voor 1, Optimel Kwark 2 voor 2 euro, veel groenten in de aanbieding.

Dit soort dingen zijn wel goedkoper dan bij Jumbo:
AH Kipblokjes
2 x 300 gPrijs per KG € 8,33
5.00
Jumbo Kipblokjes 600g
600
600 g(10,43/kilo)


Als je goedkoop wil zijn, moet je naar Aldi en Lidl gaan. Die kip bij de Lidl zit echter megaveel water in.
Zoals ik hierboven al zei. Lidl en Aldi zijn goedkoop. Markt is helemaal goedkoop voor groenten en fruit. Verder op de aanbiedingen letten en grootverpakkingen kopen. Eigen merk / huismerk kopen.
Mijn post was gericht naar TS, niet waar ik mijn boodchappen doe en welke producten ik koop. Jumbo vind ik een misleidende supermarkt.
 
Bij jumbo verschillen de prijzen ook per filiaal. We hebben hier en franchiser zitten die dus goedkoper verkoopt dan via de online jumbo winkel.
Dat zou het verschil kunnen verklaren.
 
zo moeilijk is het toch niet.

op youtube vindt je butged filmpjes

gebruik je verstand :D;)
 
Dit.

Leren koken en dan alles in bulk bereiden en je vriezer volgooien. Voor €200 - €300 per maand eten is dat makkelijk te doen.
Mijn vriendin en ik besteden dat gezamenlijk maandelijks aan eten. En ik eet niet uit pakjes.
 
Ik ga ook niet naar de AH omdat ie het goedkoopst zou zijn. Ik vind het een fijne winkel, in de buurt, ruim aanbod. De aanbiedingen zijn superchill. Calvé pindakaas 2 voor 1, Optimel Kwark 2 voor 2 euro, veel groenten in de aanbieding.

Dit soort dingen zijn wel goedkoper dan bij Jumbo:
AH Kipblokjes
2 x 300 gPrijs per KG € 8,33
5.00
Jumbo Kipblokjes 600g
600
600 g(10,43/kilo)


Als je goedkoop wil zijn, moet je naar Aldi en Lidl gaan. Die kip bij de Lidl zit echter megaveel water in.
Zoals ik hierboven al zei. Lidl en Aldi zijn goedkoop. Markt is helemaal goedkoop voor groenten en fruit. Verder op de aanbiedingen letten en grootverpakkingen kopen. Eigen merk / huismerk kopen.
Mijn post was gericht naar TS, niet waar ik mijn boodchappen doe en welke producten ik koop. Jumbo vind ik een misleidende supermarkt.
€10,43 voor een kilo kipblokjes? Damn.

Bij de meeste turkse slagers heb je 2 kilo kipdijfilet voor €4,00 per kilo. Zit ook nog minder vocht in. Wie weinig budget heeft moet gewoon minder lui zijn.

Nog een goedkope bron dierlijk eiwit is half om half gehakt bij de lidl: €4,00 per kg.


Nog een tip voor goedkoop eten zijn aziatische curry's zoals massaman curry met een shitload aan groenten en rijst.
2kg kippendij (€8,00)
2 blikken kokosmelk (€1,60)
12 gebakken eieren (1 doosje,€1,80)
Kilo aardappelen voor door de curry (€0,90
Massaman curry pasta (voor deze hoeveelheeid missch €0,50)
Random groente 2 kg (€3,00)
Halve kg basmati rijst (€1,00)
Zak 1kg diepvries doperwten voor door de rijst (€1,00).

Voor circa €17,80 kan je vervolgens 5 avonden eten. Dan heb je elke maaltijd 400 g kip, 2,5 gebakken eieren, 600 g groente, 200 g aardappel en 250 g gekookte rijst voor ongeveer €3,50 per maaltijd. Misschien nog wat rijst bijkoken na 3 dagen.
Goed en gezond eten hoeft niet duur te zijn, tenzij je troep koopt.
 
Laatst bewerkt:
En als je echt niet kan koken is muscle meat een goed idee. Onder de streep niet heel duur.
 
En als je echt niet kan koken is muscle meat een goed idee. Onder de streep niet heel duur.
Prijs/kwaliteit is super en gemak/tijdbesparing ook. :)

Maar je moet ook een grote vriezer hebben en qua koolhydraten (rijst bijvoorbeeld) is zelf koken echt wel veel goedkoper.
2.5 kg kant en klare basmatirijst kost bij mm 7 euro. Dat is 3400 kcal (25*136 kcal/100 g)
Koop je een pak basmatirijst van 1 kg bij de jumbo dan heb je 3600 kcal voor 2 euro en moet je het alleen zelf koken.

Het komt er in alle gevallen op neer dat je slim inkoopt en een beetje leert koken.
 
Klopt, maar sommigen kunnen of willen niet eens rijst koken. Ik doe het nu ook al een tijdje niet meer.
 
Klopt, maar sommigen kunnen of willen niet eens rijst koken. Ik doe het nu ook al een tijdje niet meer.
Hoe warm je nu dan je rijst op? Microwaven?
 
Ik reken snel in m'n hoofd een pak melk 1€ per dag, groente 1€ per dag, (afbak)brood(jes)/aardappelen 1€ per dag, banaan 1€ per dag, is 120€ per maand. Dan nog 400 gr mager rundvlees (heemijzer is wel fijn) voor 10€/kg is ook 120€ per maand. En een zak whey 50€ voor 4kg.

Creatine, lijnzaad/visolie, vitamine d enzo erbij kom ik op 300€ per maand mee voor easy 250+ gr proteine/dag.

Heel simpel heel saai en kan nog wel goedkoper. Ben niet zo van de rijst/pasta maar dat is goedkoper dan brood, en plofkip/ei kan goedkoper dan rundvlees.
 
Hoe warm je nu dan je rijst op? Microwaven?
Ik gebruik can die zakken kant en klare rijst van Lassie, dat samen met voorgesneden groente en kipfiletblokjes van muscle meat zorgt er voor dat ik in 5 minuten klaar ben.

En dat voor iemand die vroeger meerdere keren per jaar zelf bouillon trok en reduceerde om lekkere sausen te kunnen maken.
 
Koop alsjeblieft een rijst koker! Niet duur en super relaxt.
 
€10,43 voor een kilo kipblokjes? Damn.

Bij de meeste turkse slagers heb je 2 kilo kipdijfilet voor €4,00 per kilo. Zit ook nog minder vocht in. Wie weinig budget heeft moet gewoon minder lui zijn.
Ik zei toch, Jumbo is duur. :P
Ik heb mijn twijfels bij de herkomst bij kip van € 4,00 / kg. Zelfs de supermarktprijzen zijn eigenlijk al te laag als je op een fatsoenlijke manier kippen wilt houden.
Edit: mijn link ging enkel om het vergelijk. Dat zijn voorgesneden blokjes. Ongesneden is veel goedkoper. Ik heb wel eens gewogen, die blokjes bevatten veeel minder vocht.

Wel goed recept trouwens! :thumbs:
 
Ik zei toch, Jumbo is duur. :P
Ik heb mijn twijfels bij de herkomst bij kip van € 4,00 / kg. Zelfs de supermarktprijzen zijn eigenlijk al te laag als je op een fatsoenlijke manier kippen wilt houden.
Edit: mijn link ging enkel om het vergelijk. Dat zijn voorgesneden blokjes. Ongesneden is veel goedkoper. Ik heb wel eens gewogen, die blokjes bevatten veeel minder vocht.

Wel goed recept trouwens! :thumbs:
Af en toe kan je kippendij ook goedkoop vinden bij de groothandel voor €4 a 5 de kilo.
 
Misschien een gekke vraag, maar voor hoeveel personen moet er eten komen van die 300 euro?

Voor 1 persoon zou dat echt niet moeilijk hoeven zijn volgens mij.
 
Ik heb ongeveer een budget van €200-300 per maand dat ik aan eten uit kan geven.
Eigenlijk vind ik dat best heel veel om enkel voor eten te besteden te hebben voor 1 persoon..... Daar moet en kan je imo heel ruim van kunnen leven.
 
Back
Naar boven