Fitness Seller

Hulp met profielwerkstuk

Vind ik een zeer optimistische schatting, het is maar net hoe goed je je profielwerkstuk wilt maken. Heb je de literatuur geraadpleegd (en dat gaat meer dan 1-2 uur zijn, als je slechts 1 review leest weet je bijlange na niet genoeg om het in een profielwerkstuk te gieten, als er al een dermate specifieke review is) en heb je je resultaten zul je zien dat je ook verschillen in de resultaten hebt, deze wil je verklaren (waarin verschilden de samples, bijv. ouderen vs. jongeren of de opzet, meer/minder oefeningen, meer/meer intensiteit, etc.). Waardoor komt de testosteron verandering (de acute reactie is geeneens gemedieerd door LH om dingen moeilijker te maken). Etc.
True, maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je met dit onderwerp meer dan 20 uur bezig bent met initieel literatuuronderzoek en de uitwerking daarvan. Afhankelijk van de heterogeniteit van de methodiek en de resultaten van verschillende onderzoeken kan het wel een kluif worden om alles uit te puzzelen. Anderzijds worden deze verschillen en potentiele verklaringen waarschijnlijk al voor een groot deel besproken in de discussie sectie van de papers. In het geval van een goede review wordt dit zeker besproken, evenals de potentiele moleculaire mechanismen.

Wist overigens niet dat er 80 uur voor stond, heb de mijne destijds in 2 weekenden gemaakt (onderwerp: vuurwerk :roflol:).

Dit onderwerp (mogen) kiezen en niet eens gedegen praktijkonderzoek uitvoeren... Son... :D

Lijkt me juist een te beknopt onderwerp. Geen idee welke opleiding OP doet, maar gezien zijn leeftijd zal het waarschijnlijk havo of vwo zijn. Voor een vwo profielwerkstuk staat een studielast van 80 uur en voor een havo werkstuk meen ik 60 uur. Daar gaat OP bij lange na niet aankomen met dit onderwerp. Zelfs als je het zeer progressief berekend komt OP niet verder dan 10 uur met het literatuuronderzoek (maar 1-2 uur als hij een mooie review op de kop weet te tikken). Tel daarbij 5 uur op voor zijn casusstudie en 10 voor de uitwerking van zijn werkstuk en hij zit op krap 25 uur.

Wellicht kan hij zijn trainingsuren ook declareren... In dat geval is het niet zo moeilijk om aan die 60-80 uur te komen over een periode van 3 maanden:D

BTW OP. Probeer op Pubmed te zoeken met deze zoekwoorden resistance exercise testosterone (eventueel ''and"" toevoegen tussen de zoekwoorden). Als je geluk hebt vind je zelfs een literatuuroverzicht tijdens het filteren voor "review". Dat zou je een groot deel van je literatuuronderzoek besparen.

Alsof ze al die uren gaan controleren, heb aan mijn profielwerkstuk destijds niet meer dan 10 uur gezeten. Tijdsschema wat invullen en klaar.

---------- Toegevoegd om 15:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

[Link niet meer beschikbaar]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2796409
[Link niet meer beschikbaar]

Ik zou je eigen data niet gaan generaliseren maar op jezelf betrekken en eventuele verdere studie te gebruiken waar meerdere proefpersonen gebruikt zijn/meerdere metingen zijn verricht etc, om je uitkomsten te impliceren ofwel te weerleggen & zo eventueel wat te generaliseren. Met jou onderzoek op zichzelf kan je geen causaal verband aan tonen tussen training en testosteron.

True, maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je met dit onderwerp meer dan 20 uur bezig bent met initieel literatuuronderzoek en de uitwerking daarvan. Afhankelijk van de heterogeniteit van de methodiek en de resultaten van verschillende onderzoeken kan het wel een kluif worden om alles uit te puzzelen. Anderzijds worden deze verschillen en potentiele verklaringen waarschijnlijk al voor een groot deel besproken in de discussie sectie van de papers. In het geval van een goede review wordt dit zeker besproken, evenals de potentiele moleculaire mechanismen.
En dat is precies hetgeen wat ik tegenkwam, heb dit (wel niet specifiek dit, maar hormonale response in general m.b.t. exercise) circa vorig jaar rond deze tijd bestudeerd, en had een enorme kluif aan de heterogeniteit van de studies.

Dit onderwerp (mogen) kiezen en niet eens gedegen praktijkonderzoek uitvoeren... Son... :D
Zesjescultuur :o

Ik heb het zelf slechts kort gescreend, maar misschien kun je er informatie uithalen (en nog redelijk recent):
https://forum.bodybuilding.nl/attac...to_physical_exercise_and_training-pdf.661980/
Top, aanrader dit.

Bijlagen

Terug
Naar boven