AndroidHealthClinic

Hulp nodig met begin voedingsschema!!?

RoC

Novice
Waardering
0
Met behulp van info op deze site probeer ik voor mijzelf een goed voedingsschema te maken.

Nu heb ik voor het ontbijt dit schema gemaakt. Kom qua kcal goed uit alleen veel te weinig eiwitten, koolh en vetten.

Ontbijt: kcal eiw koolh vet
0,5l magere melk 165 16 24,5 0,5
100 gr brinta 366 12 74 2,5
1 banaan 124 1,0 30 0,0
30 gr whey 108 24 1,2 0,9

Totaal: 763 53 129,7 3,9Van deze info ben ik uitgegaan:
- Kcal die ik nodig heb 4000

- Deze delen over 7 maaltijden met hoofdmaaltijden meer kcal.
Per hoofdmaaltijd ben ik uitgegaan van 750 kcal.
Per tussendoor ben ik uitgegaan van 437 kcal.

- verhouding van maaltijd 50% koolh 30% eiwit 20% vet dan uitgerekend:
50% koolh= 375, 30% eiwit=225gr eiwit, 20% vet= 150 gr- Doel: aankomen

Zit ik dan gewoon te laag in mijn kcal om de juiste hoeveelheid van de rest te halen??? Kom er niet uit???. Iemand een goed id?? thnx

stats :
23 jaar.
172 m
11,2%

post de rest van je eetschema eens. misschien krijgen we er dan een beter beeld van

4000kcal voor je 172cm is naar mijn mening best veel.

Hoeveel weeg je??

ik zou het aantal kcal per maaltijd niet teveel laten schommelen. Tussendoortjes bestaan niet. 6 gelijke maaltijden is beter

• Topic Starter Topic Starter
De rest had ik nog niet gemaakt omdat ik er niet echt uit kom!

Ik weeg nu rond de 70 kg 4000 kcal is ook best veel maarre mijn doel is ook om flink aan te komen! Of is 4000 echt teveel?

Ik had hier gelezen dat je wel 3 grotere maaltijden moest hebben, maar als 6 gelijke beter is, is dat alleen maar makkelijker geloof ik..

Thnx kan ik zeker wel wat mee, ben alleen erg bang als ik het niet op mijzelf aan pas dat ik bijv teveel koolhydraten eet en dan weer vet aankom..Ben blij dat ik nu rond de 11% zit!!

De rest had ik nog niet gemaakt omdat ik er niet echt uit kom!

Ik weeg nu rond de 70 kg 4000 kcal is ook best veel maarre mijn doel is ook om flink aan te komen! Of is 4000 echt teveel?

Ik denk dat je vooral vet gaat aanzetten ipv wat anders

4000Kcals is veel te veel om gelijk mee te beginnen.

tel even wat je tot nu +- hebt gegeten en verhoog dat langzaam met 200Kcals per dag elke week. hou is een week of 10 3000Kcals aan en bekijk dan wat er gebeurt.

dan kun je het altijd aanpassen. :)

Succes

en als je echt een tijdje vol aan het trainen bent is dit het mooiste:

Vet 140 gram

Eiwit 210gram

Koolhydr. 350Gram

---------------------

Kcals:3500

Okj train al aantal jaar, maar nooit echt een voedingsschemain elkaar gezet. Ik lette gewoon op wat ik at. Dus weinig vet zoals mac maar veel brood, rijst, pasta, kip. Wil nu graag gewoon een goed dieet hebben, omdat ik nu redelijk wat vet kwijt ben geraakt. Ik at sowieso afgelopen tijd wel rond de 3000 kcal denk ik nooit uitgeregend maar eet sowieso al veel..

Is dat over heel de dag 140 gr vet enz??

Okj train al aantal jaar, maar nooit echt een voedingsschemain elkaar gezet. Ik lette gewoon op wat ik at. Dus weinig vet zoals mac maar veel brood, rijst, pasta, kip. Wil nu graag gewoon een goed dieet hebben, omdat ik nu redelijk wat vet kwijt ben geraakt. Ik at sowieso afgelopen tijd wel rond de 3000 kcal denk ik nooit uitgeregend maar eet sowieso al veel..

Is dat over heel de dag 140 gr vet enz??

Jeb, begin met stevig ontbijt. s avond niet te veel vet en koolhydr.

Terug
Naar boven