XXL Nutrition

Hulp nodig nu het eindelijk goed gaat.

spikos

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
137kg
Hallo,

Ik ben een man van 27jaar oud en heb veel tegenslagen gehad en met me pet ernaar gegooit. Nu jaren later (helaas met veel klachten) ben ik eindelijk begonnen om aan me lichaam te denken.

Ik heb diabetes type 2 en slaap apneu (de slaap apneu is echt een killer en geeft mij geen nieuwe energie) En ik heb een flinke overgewicht jammer genoeg omdat ik destijds weinig tot geen hulp kreeg terwijl ik niet wist hoe ik met de boven genoemde klachten moest omgaan.

Ik deed alles fout wat er maar kon ik durfde niet veel te eten want dan zou me suiker gehalte om hoog gaan maar ik bewoog ook weinig tot niets omdat de slaap apneu die ik heb best wel heftig was en mij geen rust gaf als ik sliep.

Nu weet ik dat ik aan deze klachten kan overlijden en dat is het laatste wat ik wil ik ben tenslotte nog maar 27jaar oud en kan der nog alles aan doen.

Mijn doel is flink afvallen ( gaat al prima ) meer zelf vertrouwen krijgen en lekker in me vel zitten. Artsen in het ziekenhuis willen een mag verkleining toepassen maar dit is het laatste wat ik wil. Ik bedoel het is er aan gekomen door mij zelf en wil het ook door mij zelf weer kwijt raken (vet)

Ik train nu 2x in de week met begeleiding. Dinsdag morgen om 09.00 begin ik tot een uur of 11.30 /12.00 net hoeveel energie ik heb (slaap apneu)

Ik begin altijd met een half uur fietsen dit omdat ik dan lekker wakker word en lekker opgewarmt word. Daarna doe ik wat kracht training om me benen wat rust te geven. Ik doe alles in setjes van 3x 15. Als ik alles gehad heb dan ga ik na afloop nog even 30min hardlopen op de loopband nouja hardlopen het is meer snel wandelen want vaak is me energie dan al op.

Ik ben nu 5 weken bezig en voel mezelf weer sterker worden. Net als vroeger toen ik nog wel 4x in de week in de sport school zat.
Het afvallen gaat ook redelijk maar niet snel genoeg. (vind ik zelf)

Ik woon in juli 155kilo en ben 189cm lang (veelste veel dus) nu weeg ik nog 137kilo dit is uiteraard nog steeds te veel.

Nu komen de vragen waar ik graag hulp bij wil van mensen die mij ECHT kunnen helpen. Want ik word nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Zowel in het ziekenhuis krijg ik weinig hulp. Die willen mij een maag verkleining aansmeren. Dieetist waar ik ben geweest (2 verschillende) geven me een lijstje mee eet dit maar dan komt het wel goed. Nou niet dus!

Oke komt ie dan.

1.Kan iemand een schema voor me maken wat betreft het eten op een dag. Er moet rekening gehouden worden met mijn suikerziekte en mijn slaapapneu (Dus voeding waar ik wat energie van krijg want krijg het niet echt van slapen door de slaap apneu)

2.Ik wil meer gaan sporten lieft 4x in de week. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kracht training 2x in de week en 2x in de week cardio?
Ik had iets gelezen over kracht training en daarna cardio want dan verbruik je meer vet klopt dit? Ik heb het altijd verkeerd gedaan ik at niet goed en sporte wel maar echt afvallen of groeien deed ik niet wel werd ik sterker. Daarom wil ik nu een balans vinden tussen afvallen sporten en eten.

3.Ik gebruik insuline vanwege me suiker ziekte. Nu kwam ik tegen dat sommige dit gebruiken zonder dat ze suiker ziekte hebben waarom doen hun dit? Ik vind het moeilijk te begrijpen omdat men hier alle woorden af kort en ik nog maar net op het forum zit en niet zo bekend ben met alle afkortingen.

4.Ik heb ook last van hoge bloed druk zal dit verdwijnen naar mate ik afval? Of zal dit me hele leven lang zo blijven ook al zou ik op gewicht zijn en gezond leven?

5.Deze vraag is eigenlijk niet echt nodig maar vraag het me al heel lang af.
Diabetes + AAS gaat dit samen? En stel ik hou me hoge bloeddruk me hele leven lang is AAS voor mij dan niet weg gelegt in de toekomst?

De laatste vraag is gewoon nieuwsgierigheid want zit al heel lang met deze vragen. Heb ooit 2 kuurtjes gekocht maar omdat ik het niet aan durfde zonder goeie informatie heb ik het weg gegeven.

Nou wie kan mij een beetje op weg helpen? Ik wil dan ook een blog gaan bij houden op het forum met foto's en train schema's.
Eindelijk na zoveel jaar wil ik er echt voor gaan en het gaat nu ook redelijk goed in mijn ogen alleen het moet en kan veel beter. Ik wil namelijk geen maag verkleining ik wil gewoon zelf de kilotjes kwijt raken en me zelfvertrouwen terug krijgen.

Alvast bedankt en hoop op goeie hulp van mensen die weten wat ze doen.

Je bent al 5 weken 2x per week aan het trainen. Ga de komende 5 weken 3x en daarna 4x. Zo kun je er rustig aan wennen en geleidelijk opbouwen.

Een hele goede manier om veel vet te verliezen, is door direct na het wakker worden wat bcaa''s te nemen en 45 min te gaan wandelen. (als je wat meer aankan kun je later ook 20min HIIT doen)
En dan pas erna ontbijten.

Ik weet alleen niet of dit mogelijk is aangezien ik geen verstand heb van diabetes en slaap apneu.

• Topic Starter Topic Starter
Hey Zodroog,

Bedankt voor je berichtje maar zoals ik al aangaf ben ik totaal niet bekend met de afkortingen die hier gebruikt worden. Zal me der maar is in verdiepen is er ergens een lijstje te vinden? Want wat is bcaa''s en HIIT? :)
Dat wandelen probeer ik ook zowieso te doen want heb een mega drukke hond die vaak naar buiten wilt. Ik loop smorgens 20min met hem soms een half uur. Ik ben ook vergeten te zeggen dat ik soms als me energie het toelaat dat ik met de hond ga fietsen en dan door het park met hem loop en daarna weer terug fiets ik denk in totaal een uurtje dat ik dan weg ben van huis. Alleen doe ik dit niet zo veel meer want het weer word kouder maar in de zomer deed ik het vrijwel elke dag.

grts

(Slaap apneu is dat je in je slaap stopt met ademen. Ik heb dit best wel heftig en stop gemiddeld 20x per uur met ademen. Hierdoor komt men niet in de diepe rust die men nodig heeft om weer energie op te bouwen. Hierdoor word je niet uitgerust wakker en hoelanger ik slaap hoe rotter ik me voel. Dus wat doe ik ik slaap zoon 5uurtjes per nacht. (dit is altijd al zo geweest en ben ik gewent) Dacht eerst dat het aan me bed lag maar ben nu 2x van bed veranderd en heeft geen enkele zin gehad. Nu heel toevallig krijg ik volgende week een prachtig groot bed die ondersteuning bied dus dit zou ook in me voordeel moeten werken. Ik kan van me slaap apneu af komen door veel af te vallen. Kleine kans dat het helemaal weg gaat maar het zal stukken minder worden. En voor het geen wat er dan nog is misschien 7x per uur of misschien wel minder daar heb ik een anti snurk beugel voor die word nu ook gemaakt daarvan zou ik ook al beter moeten slapen en dus meer energie krijgen. Maar dit zal ik bij houden in een blog met de vorderingen.

Laatst bewerkt:
Gast, eerst trainingschema (laten) maken samen met een passend eetschema. Dit een goede tijd volhouden en dan, heel voorzichtig, met goed advies, van slimme mensen, pas een klein beetje, maar echt heel klein beetje aan kuren beginnen te denken.

Ik weet niet hoe goed je engels is, maar lees eens Burn the Fat Feed the Mussle. Geeft een goed begin. Kijk ook maar eens rond op forum, staat ton aan informatie.

Succes

ter info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapapneu Gewichtverlies kan hierbij helpen.

Dat kuren gaat misschien niet eens gebeuren ik heb vroeger eraan gedacht en 2 kuurtjes gekocht maar dat staat nu niet meer in de planning maar wie weet denk ik er later wel weer aan eerst een normaal leven krijgen dat staat voorop!

Mijn engels is redelijk maar als er moeilijke woorden komen klap ik meteen dicht :)

Wat betreft gewicht verlies en slaap apneu dat is me al 2 jaar bekend vandaar dat ik er nu vaart achter wil zetten om een normaal leven te kunnen leven want ben 3maanden geleden goed wakker geschut en daarom dat ik nu redelijk goed bezig ben.

Alleen heb een voedings schema nodig het sporten gaat prima en heb geleiding 2 dagen maar de rest moet ik zelf doen.

Oke ik heb het promotie filmpje bekeken van Burn fat feed the mussle.
Heb elk woord kunnen verstaan en begrepen. Ik denk dat het wel te doen is met mijn engels.

Iemand hier op het forum die ervaring heeft met dit boek?
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Maar hij vertelt wel dingen die bekend in de oren klinken.

Iemand wat links voor mij op het forum die hiermee te maken hebben? Dan kan ik is kijken wat het doet met je en of het werkt.

Allereerst: RESPECT!
De knop is om en dat is al een hele grote stap. Voor jezelf heb je het idee dat je nog niet zo veel bent opgeschoten, maar je bent al 18 kilo kwijt in 3 maanden, dat is 6 kilo per maand en een prima tempo om af te vallen.

Als je te snel gaat, heeft je lichaam geen tijd om zich aan te passen en naast die kilo's is het vooral belangrijk dat je je goed voelt en een eetpatroon hebt wat je niet als dieet ziet, maar gewoon als standaard.

Voor mensen met diabetes is het stabiel houden van de suikerspiegel heel belangrijk. Het zal zeker bijdragen om echt iedere 2,5 uur te eten. Daarnaast moet je bij het kiezen van je voeding bedenken wat voor invloed iets heeft op je suikerspiegel. Kies dus bij voorkeur voor complexe koolhydraten (volkoren producten, zilvervlies rijst, brinta, havermout, tarly, roggebrood). Ook de goede vetten niet vergeten, omdat die je metabolisme verhogen. Verder uiteraard voldoende groenten.

Maak het jezelf in het begin niet te moeilijk, wen eraan om echt iedere 2,5 uur te eten en kies dan voor pure ingrediënten. Vermijd vooral witte producten (aardappelen, witte rijst, witbrood en dergelijke), dat zijn producten die een grote invloed op de bloedsuiker hebben, omdat die snel verteerd worden.
Als je een goede vervanging voor aardappelen wilt hebben, dan kan je bij de groenteboer eens vragen naar zoete aardappelen. Daar kan je heerlijke stamppotjes mee maken (mijn kinderen zijn er gek op). Dat is familie van de wortel, maar iets meliger van structuur (meer aardappelstructuur) en enorm gezond.

Als je blijft doorzetten, dan zal je dat op alle vlakken merken. Ook je slaapapneu zou minder moeten worden en uiteindelijk zelfs helemaal weg moeten kunnen gaan als je afgevallen bent. Ook de hoge bloeddruk zou moeten kunnen zakken.

Even over kuren: Ik heb daar niet zoveel verstand van, maar gezien je aangeeft een hoge bloeddruk te hebben, lijkt me dat zeer onverstandig. Je gaat genoeg vooruit en de motivatie is er, ik weet zeker dat je het zelf kan :)

Spikos

zoals ik al eerder zei: kijk eerst goed op het forum voordat je vraagt. Er is een stickey voor BFFM.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/boek-burn-the-fat-feed-the-muscle-28242/

Het is zeker de moeite waard en absoluut goed te lezen, voor de paar moeilijke woorden zou ik een translate.google.com gebruiken. Dan kom je er zeker uit.

---------- Toegevoegd om 09:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:15 ----------

o ja,

als je het goed opvolgt, dan werkt het. Wil je dat het nog beter werkt, dan lees het, maak een schema, en post het hier. Je zult goed advies krijgen.

Maar...... het aller aller belangrijkste is dat je er de volle 100% voor gaat. Daarom moet je niet het psychologische stuk van het boek skippen. Het klinkt zweverig en Amerikaans, maar het werkt verdomme wel.

Ga dat eerst maar eens lezen inderdaad. Ik heb het zelf echter nog nooit gelezen, maar zit inmiddels al zolang op het forum, dat die kennis uit het boek wel redelijk in mijn hoofd zit. Veel mensen hebben het wel gelezen namelijk. Succes ermee, en post je schema's zodra je klaar bent!

Relax ik heb het gevoel dat ik verkeerd begrepen word.

Ik ben nieuw hier en zit niet 24/7 op het forum ik heb ook andere dingen op moment.

Tuurlijk sta ik er 100% achter en ja ik wil het best opzoeken maar dacht als iemand een link heeft hoef ik niet zo te zoeken ben namelijk totaal niet bekend hier mijn excuus hiervoor. Als de tijd er is zal ik me wat meer verdiepen in het forum.

Evengoed wel bedankt voor jullie berichtjes ik waardeer dit echt ben blij dat ik hulp krijg :) ik ga is even kijken en lezen. Alle tips zijn uiteraard gewoon welkom!

Ik zal het boek binnekort is proberen op moment zit ik niet zo heel lekker in me vel.
Slaap apneu bezorgt me echt weinig rust tijdens me slaap.
Het ging zo lekker met me maar ben al dagen moe. :(

Zou iemand mij kunnen helpen Met een voedings schema?
Smorgens at ik nooit terwijl dat toch wel het belangrijkste is toch?
Ik zou graag iets lichts willen eten maar dat ik wel voldoende binnen krijg.
Waar zou ik dan aan moeten denken? En wat kan ik bijvoorbeeld voor het sporten kunnen eten of drinken? Want heb nooit honger smorgens. Vandaag ook voor het sporten maar een krentebol genomen en was voor mij al genoeg.

Alvast bedankt!

Hey Spikos, echt tof dat je hier aan begint man. Echt respect!

Ik was een jaar geleden 106kg en 1m 85cm. Ik heb toen HET boek gelezen (Burn the Fat and Feed the Muscle), daar heb ik ontzettend veel van geleerd. Als basis is het echt een top boek!

Voor een voedingsschemagebruik ik dit bestand (zie attachment).
Uitleg bij attachment:
Je vult je stats in, dus je leeftijd, lengte, gewicht, activiteitsfactor en vet percentage. Dan rekend het excel bestand voor jou uit hoeveel je moet eten om af te vallen, wat je VVM is (vet vrije massa) en hoeveel je van wat moet eten (koolhydraten, eiwit en vet).
Vervolgs kun je je eigen eetschema opstellen door in te vullen wat je gaat eten, dan rekend het excel bestand voor jou uit wat daar in zit en wat je nog nodig hebt die dag.
Rijke bronnen aan eiwitten zijn bijvoorbeeld magere kwark, tonijn, kip, kalkoen, enz.

Neem er een paar min voor en als het niet lukt wil ik je altijd wel helpen!

Bijlagen

Het ontbijt is je belangrijkste maaltijd van de dag. Deze zorgt ervoor dat je stofwisseling voor die dag wordt opgestart.
Wacht niet langer dan een uur na het ontwaken om te ontbijten.

Het feit dat je geen honger hebt 's ochtends, is, hoogstwaarschijnlijk omdat je jezelf hebt afgeleerd te ontbijten. Als klein kind was je het immers verplicht toch? (ik iig wel:p)

Daarom moet je het jezelf dus weer aanleren!!

wat dan goed is om te nemen zijn dingen zoals havermout, brinta, multigranenbrood, muesli. Vermijd cruesli en cornflakes rommel, teveel suikers.

En neem er altijd een gekookt ei erbij. Ikzelf neem elke dag 3 eieren bij mn ontbijt.

Btw... Heel goed dat je een hond hebt. Probeer lekker veel met em te wandelen, ook als het kouder wordt. Blijf je liever binnenzitten dan kom je weer sneller in die neerwaartse spiraal terwijl je nu lekker bezig bent en al behoorlijk wat kilootjes kwijt bent!!! Hou het vol!!!
Je lichaam zult waarschijnlijk tegenstribbelen omdat het dit niet gewend is, maar dat is JUIST een goed teken want dat betekend dat je lichaam aan het veranderen is!! In positieve zin;)

Van dit soort berichten word ik blij :) bedankt voor jullie hulp ik ga is even kijken in dat exel bestand :)

Ik eet tegenwoordig al veel gekookte eieren want schijnt dat het je helpt met calorien te verbranden correct me if im wrong :)

Dat van het ontbijt was ik inmiddels al achter ik ga me best doen om smorgens te eten.
Jullie horen straks meer van mij!

Terug
Naar boven