AndroidHealthClinic

Hulp nodig

Narrow

Novice
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
42kg
Vetpercentage
15%
Hallo, ik ben 14 jaar en ongeveer 165 cm of iets kleiner.
Ik had dus gelezen dat teveel push UPS slecht is voor de groei? Maar ik dacht dat het niet erg was zolang het geen gewicht heffen was of zo? Nu was mijn vraag hoeveel push ups per dag ik het best kan doen eventueel een schema of zo zou geweldig zijn. Mag eigenlijk zoveel mogelijk zijn hoeveelheid maakt niet uit voor me. Alvast bedankt voor de tijd, moeite en het lezen.

krachtraining is niet slecht voor de groei

• Topic Starter Topic Starter
Hallo, bedankt voor het reageren.

pushups zijn goed voor kracht opbouwen, doe er maar zoveel als je kan ;)

Krachttraining is erg slecht voor de groei. Beter pindakaas smeren op je borst, groei je als een trein

Dat zijn bezorgde-moeder-uitspraken.
Het kan wel gebeuren dat je borst te sterk wordt ten opzichte van je rug waardoor je schouders naar voren getrokken worden.
Probeer ook een paar keer per week pull-ups te doen; onder de trap, aan een boomtak in je achtertuin, waar dan ook.

En qua aantal push-ups; doe er 3x zo veel mogelijk; schrijf het op een blaadje, Excel, Word, gewoon ergens. Elke keer ff het aantal opschrijven.
En over een paar maanden zul je versteld staan hoeveel keer het aantal push-ups dat je dan doet ten opzichte van nu.

Succes!

Dat zijn bezorgde-moeder-uitspraken.
Het kan wel gebeuren dat je borst te sterk wordt ten opzichte van je rug waardoor je schouders naar voren getrokken worden.
Probeer ook een paar keer per week pull-ups te doen; onder de trap, aan een boomtak in je achtertuin, waar dan ook.

En qua aantal push-ups; doe er 3x zo veel mogelijk; schrijf het op een blaadje, Excel, Word, gewoon ergens. Elke keer ff het aantal opschrijven.
En over een paar maanden zul je versteld staan hoeveel keer het aantal push-ups dat je dan doet ten opzichte van nu.

Succes!

Let inderdaad goed op dat je borst/rug verhouding goed blijft kloppen!

lichaamsgewicht oefeningen als push ups en pullups moet kunnen. net als ze hier boven zeggen let wel op de verhouding van je rug borst. kop een pull up bar van een paar tientjes. of ga naar een speeltuin met een klimmenrek.

of ga turnen daar krijg je ook een mooie bouw van. (het is een goede basis).

Terug
Naar boven