AndroidHealthClinic

Hulpmiddel voor het maken van een Voedingsschema in Excel - Feedback Gevraagd!

Anoniem_1992_2

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
210
Lengte
1m90
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

Gisteren was ik begonnen met het opstellen van een voedingsschema, maar kon eigenlijk geen Excel sheet vinden die aan mijn wensen voldeed.

Vanmorgen zelf begonnen met het opstellen van een sheet. Ben hier een volle middag aan bezig geweest omdat ik niet zoveel ervaring had met Excel. Zou graag feedback krijgen hierop, en misschien hebben andere mensen er ook iets aan ;)

Als je het bestand opent kun je in de kolom "Product" op een cel klikken en uit het dropdown menu een product selecteren. In de kolom "Quantity" kun je vervolgens de hoeveelheid aangeven. Wegens moeilijkheden met berekeningen moet je het eigenlijk Quantity/100 doen. Dus als je bijvoorbeeld 100gram Havermout selecteerd, voer je bij Quantity 0,1 in. Bij st (stuk, bijvoorbeeld 1 ei) kun je wel gewoon 1 invoeren.

Voorbeelddata is mijn huidige voedingsschema. (Waar ik zelf ook nog aan bezig ben).

Als je helemaal naar onder scrollt zie je de voedingslijst waar je zelf producten aan toe kunt voegen.

De berekeningen die er rechts naast staan zal niet iedereen begrijpen omdat ik volgens het LCD/HCD (Low Calory Day/High Calory Day) idee dit schema heb gemaakt. Maar dit hoeft verder niet uit te maken. Je kunt 3 verschillende voedingsschema's maken om afwisseling te behouden in je voeding. Je moet dus niet de aanbeveling aan passen in het voedingsschema, maar dit moet je doen in de berekeningstabel. (wordt dan vanzelf bijgewerkt).

PS: Gemaakt in Excel 2007. Weet niet of het goed werkt in andere versies.

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
reageer dan, als je hem toch download

Beetje onoverzichtelijk is hij wel als ik eerlijk ben.
Is deze niets?

Bijlagen

Terug
Naar boven