MuscleMeat

i need Encouragement + tips

FutureAbs

Cool Novice
Waardering
0
i need Encouragement + tips (rate me'n schema)

EDIT: Hey! ik zat gister te kijken op marktplaats, zag ik een drukbank met 107KG gewichten erbij voor 80 euro, en het was....... -Om De hoek- xD kheb hem nu op zolder staan, ik kan nu dat hele schema doen die beneden staat in mijn reply. Rate it guys!

-Geen Groeispurt-

oke, ik heb een redelijke conditie, een redelijke uithoudings vermogen,
en een KEIharde Doorzettings vermogen.
ik moest laats met LO, 20 keer opdrukken... nou jonge ik MOEST EN ZOU het doen!.

om eerlijk te zijn... ben ik nog niet begonnen met krachttraining omdat ik steeds niet de benodigde dingen kan krijgen. ik zit wel is op zolder buik oefeningen te doen.. maar niet echt kracht training... mijn probleem is: geen begeleiding.
ik heb niet genoeg geld of de ''ballen om'' een begeleider te zoeken als ik naar een sportschool zou gaan...

ook wil ik graag een Vechtsport doen, ik ging een keer kijken bij taekwondo, wat me erg leuk leek, maar ik werd al snel weggepest, en toen werden mijn werktijden ook nog veranderd naar de trainings tijden... dus dat lukte me niet.

ik moet begeleiding!! :headbang:

extratjes waar ik last van heb:

:burger: - de verleiding om te eten als een ''varken''
:windup: - irritant -Kl0te- gepest
:dunno: - ik kan het niet alleen
:study: - veel tijd aan school
:nut: - ik moet een beugel, een een Face Makeover xD.

gime some tips, a winning lotery ticket to buy the needing suplies
and tha balls of steel needed to stay in a Fighting sport without chickenin out.

ps: op requist maak ik wel een paar fotos van hoe k er uit zie (ben nu 62 KG btw)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
mijn doel:
Stand up for myself
een man worden, en geen jongentje blijven......
Muscle

om eerlijk te zijn... ben ik nog niet begonnen met krachttraining omdat ik steeds niet de benodigde dingen kan krijgen. ik zit wel is op zolder buik oefeningen te doen.. maar niet echt kracht training... mijn probleem is: geen begeleiding.
ik heb niet genoeg geld of de ''ballen om'' een begeleider te zoeken als ik naar een sportschool zou gaan...

**** personal trainers dan. Op DBB is meer kennis dan één trainer je ooit zou bij kunnen brengen. Meld je aan bij een gym, 3 x in de week een uurtje. zoek bijvoorbeeld eens op 'rippetoe'. Daarbij is het sowieso de bedoeling dat je vreet als een varken dus dan buig je al één zwakte om in een sterkte.

Daarnaast hoef je maar 3 x in de week te gaan, je hebt tenslotte ook nog school te doen. In het begin zul je best snel resultaat zien, iets waar jij dus behoefte aan hebt.

Iedereen hier is zoals jou begonne. Als een ecto!

Ga naar een proefles op de sportschool! Je maakt leuke contacte en de meeste vinde het ook nog leuk om hard te traine ! ( teminste ik wel)

Traine als een beest, Eten als een beest, Je word een beest :)

Succes

-Geen Groeispoert-

oke, ik heb een redelijke conditie, een redelijke uithoudings vermogen,
en een KEIharde Doorzettings vermogen.
ik moest laats met LO, 20 keer opdrukken... nou jonge ik MOEST EN ZOU het doen!.

ook wil ik graag een Vechtsport doen, ik ging een keer kijken bij taekwondo, wat me erg leuk leek, maar ik werd al snel weggepest, en toen werden mijn werktijden ook nog veranderd naar de trainings tijden... dus dat lukte me niet.

ik moet begeleiding!! :headbang:

extratjes waar ik last van heb:

:burger: - de verleiding om te eten als een ''varken''
:windup: - irritant -Kl0te- gepest
:dunno: - ik kan het niet alleen
:study: - veel tijd aan school
:nut: - ik moet een beugel, een een Face Makeover xD.

gime some tips, a winning lotery ticket to buy the needing suplies
and tha balls of steel needed to stay in a Fighting sport without chickenin out.

ps: op requist maak ik wel een paar fotos van hoe k er uit zie (ben nu 62 KG btw)

Ga gewoon naar een sportschool in de buurt en neem idd een proefles. Eet superveel en volg een goed trainingsschema (de sticky's staan vol goede informatie over het opstellen van een trainingsschema, voedingsschema, en je kunt altijd vragen stellen) Rippetoe is denk ik een goede keuze om te beginnen (hier heb ik verder geen ervaring mee.)

Met de juiste motivatie en doorzettingsvermogen kom je er!

Oh en wie is er irritant, wat is klote .. etc?
Natuurlijk kun je het alleen, alle informatie is hier beschikbaar en je kunt eventueel naar de gym gaan waar je traint en daar een trainingsmaatje opzoeken (of gewoon naar de instructeur gaan.)

Succes ermee!

**** personal trainers dan. Op DBB is meer kennis dan één trainer je ooit zou bij kunnen brengen. Meld je aan bij een gym, 3 x in de week een uurtje. zoek bijvoorbeeld eens op 'rippetoe'. Daarbij is het sowieso de bedoeling dat je vreet als een varken dus dan buig je al één zwakte om in een sterkte.

Daarnaast hoef je maar 3 x in de week te gaan, je hebt tenslotte ook nog school te doen. In het begin zul je best snel resultaat zien, iets waar jij dus behoefte aan hebt.

Ga naar een proefles op de sportschool! Je maakt leuke contacte en de meeste vinde het ook nog leuk om hard te traine ! ( teminste ik wel)

Succes

Ga gewoon naar een sportschool in de buurt en neem idd een proefles. Eet superveel en volg een goed trainingsschema (de sticky's staan vol goede informatie over het opstellen van een trainingsschema, voedingsschema, en je kunt altijd vragen stellen) Rippetoe is denk ik een goede keuze om te beginnen (hier heb ik verder geen ervaring mee.)

Met de juiste motivatie en doorzettingsvermogen kom je er!

Oh en wie is er irritant, wat is klote .. etc?
Natuurlijk kun je het alleen, alle informatie is hier beschikbaar en je kunt eventueel naar de gym gaan waar je traint en daar een trainingsmaatje opzoeken (of gewoon naar de instructeur gaan.)

Succes ermee!

wauw jongens, bedankt voor de hulp, ik ga maandag kijken of ik een proefles kan neme. thanks for the support!:grinny:

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:21 ----------

waar kan ik trouwens een rippetoe schema vinden, ik typ et in search, maar krijg 11 paginas met waar het genoemd word :P.

wauw jongens, bedankt voor de hulp, ik ga maandag kijken of ik een proefles kan neme. thanks for the support!:grinny:

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:21 ----------

waar kan ik trouwens een rippetoe schema vinden, ik typ et in search, maar krijg 11 paginas met waar het genoemd word :P.

Google is your best friend

Succes

Waarom ben ik dan begonnen als een Endo???

:P

edit 1: vraagje: wat word er bedoeld met reccomend if doing the cleans
wat betekend het precies.

edit 2: ehm,,, volgens google ben ik 70% ecto 30% endo...
dus best wel tanger maar zo erg ookweer niet.

edit 3: ik weet niet precies hoe ik de gewichten moet bepalen, is het het beste als ik die anwijzing uit één van de stickys doe? bijv: 70% van wat ik met moeite 5 keer kan doen ofzo?

of kan ik een percentage nemen van men lichaamsgewicht..?

hier kom ik wel mee verder denk ik... of is dit meer voor iemand van 20...?

kheb dit net helemaal zitten lezen,, en weetje hoe vet -.- men pa heeft genoeg spullen voor deze workouts,

• Week 1:

• [*]Monday - Workout A
      [*]Wednesday -Workout B
      [*]Friday - Workout A
    Week 2:

• [*]Monday - Workout B
      [*]Wednesday - Workout A
      [*]Friday - Workout B
    Etc. For the actual workouts read below:
ar.jpg
Workout A:

• [*]3x5 [Link niet meer beschikbaar]
    [*]3x5 [Link niet meer beschikbaar]
    [*]1x5 [Link niet meer beschikbaar]
    [*]**2x8 [Link niet meer beschikbaar] (if you cant do these or no assist machine then do [Link niet meer beschikbaar] with your hands Facing each other)

ar.jpg
Workout B:

• [*]3x5 [Link niet meer beschikbaar]
    [*]3x5 [Link niet meer beschikbaar]
    [*]3x5 [Link niet meer beschikbaar] (or [Link niet meer beschikbaar])
    [*]**2x8 [Link niet meer beschikbaar] (recommended mainly if doing the cleans)
    Note: This doesn't include warm-up sets (**)Means this is OPTIONAL

ar.jpg
Assistance Work:

• Most people cant get it through there head that compound lifts also work your arms plenty and always insist on direct arm work. As quoted by Madcow2,

"Don't **** with this. Every bodybuilder seems to have
    Attention Deficit Disorder and an overwhelming desire
    to customize everything."
    If you are one of these people note that you have the option of doing the dips and chins which give PLENTY of arm work. Abdominal work is fine to do also if needed.
    I recommend weighted [Link niet meer beschikbaar] and/or [Link niet meer beschikbaar] at 2x8-10.
ar.jpg
Weight:

• As for the weight, make sure that you use the SAME weight throughout the sets. For example if I do the first set if Squats with 200lbs then I do the other 2 sets of squats with 200lbs.
    Every week make it a goal to increase each of your lifts by 2.5%. Meaning if I lifted 100lbs for my Bench Week 1 then Week 2 I would try for 102.5lbs. If I did 200lb Squats Week 1 I would try for 205lbs in Week 2. Sometimes you will be able to do more but don't mess with your form just to lift more.
ar.jpg
Warm-up Sets:

• Before all your working sets it is best to do a few warm-up sets. Specifically for your first lift. You don't have to do the whole thing for the other lifts but definitely the first.
    What you do is you ramp your weight up to your working sets.
    For Example:

• [*]2x5xbar (sets x reps x weight)
      [*]1x5x85
      [*]1x3x125
      [*]1x2x155

And the working set weight would be 175.
    If you are lifting you're working sets fewer than 150 I would cut out the 3rd warm-up set of 1x5 because it won't be needed.
ar.jpg
The Lifts:

• **Used references and quotes from Madcow2 and Bodybuilding.com**
    Barbell Squat:
    • These should be full range Olympic style squats. Use the full range of your body - that means as low as you can go which for almost everyone is past parallel. If the top of your thighs aren't at least parallel it's for sh!t. If you think this is bad for your knees going low, you and whoever told you that are relying on an old wives tale.
      Anyone who knows the human body will tell you that below parallel is MUCH safer on the knees whereas parallel and above put all the sheer right on them and doesn't allow proper transfer of the load to the rest of your body (this is how your body was designed).
      Rest a barbell on the upper portion of your back, not your neck. Firmly grip the bar with your hands almost twice your shoulder width apart.
      Position your feet about shoulder width apart and your toes should be pointing just a little outward with your knees in the same direction. Keep your back as straight as possible and your chin up, bend your knees and slowly lower your hips straight down until your THIGHS ARE AT LEAST PARALLEL TO THE FLOOR. Once you reach the bottom position, press the weight up back to the starting position.

• To be honest ATG (@ss to the Grass) squats work the best IMO. What you do is you go ALL the way down until your hamstrings touch your calves and keep the same Olympic squat form.

fullsquat1s.jpg
fullsquat2s.jpg

enlarge.gif
Click Image To Enlarge.
ATG Squat.
Video Guide: Windows Media - Real Player

• Barbell Deadlifts:
    • Each rep is deweighted fully on the floor. No touch and go. This is called the 'dead' lift because the weight is 'dead' on the ground. You can touch and go warm ups but that's it.
      This is a very complicated exercise so here is Bodybuilding.com's detailed instructions on this lift.

bbdeadlift1s.jpg
bbdeadlift2s.jpg

enlarge.gif
Click Image To Enlarge.
Barbell Deadlifts.

• Flat Barbell Bench Press:
    • Lie on a flat bench and firmly position your feet flat on the floor a little more than shoulder width apart. Keep your back flat on the bench! Using a grip broader than shoulder width, hold the barbell above your body, then lower slowly to the middle of your chest. Without bouncing the weight off your chest, drive the barbell up over the middle of your chest until your arms are straight and your elbows are locked. Lower the bar down slowly.

benchright2s.jpg
benchright1s.jpg

enlarge.gif
Click Image To Enlarge.
Flat Barbell Bench Press.

• Standing Barbell Military Press:
    • Standing overhead presses. Supporting weight overhead is a fundamental exercise and stimulates the whole body. Raise barbell to your chest with your hands shoulder width apart. Lock your legs and hips. Keep your elbows in, slightly under your bar. Press bar to arm's length overhead. Lower to your upper chest or chin (depending on what is comfortable).

standingmilitarypress1s.jpg
standingmilitarypress2s.jpg

enlarge.gif
Click Image To Enlarge.
Standing Barbell Military Press.
Video Guide: Windows Media - MPEG - Video iPod

• Bent Barbell Row:
    • Raise barbell to your chest with your hands shoulder width apart. Lock your legs and hips. Keep your elbows in, slightly under your bar. Press bar to arm's length overhead. Lower to your upper chest or chin (depending on what is comfortable).

bentoverbbrow1s.jpg
bentoverbbrow2s.jpg

enlarge.gif
Click Image To Enlarge.
Bent Barbell Row.

• Power Clean:
    • This is also a very complicated exercise so here is Bodybuilding.com detailed instructions on this lift.

powerclean1s.jpg
powerclean2s.jpg

enlarge.gif
Click Image To Enlarge.
Power Clean.

• Chin-Up:
    • Hold the chin-up bar with a supinated grip (palms facing you) with your hands about 6 to 8 inches apart. Pull yourself up and try to touch either your chin or upper chest to the bar. Return slowly to the starting position. Do NOT swing back and forth! Using this grip works more of your biceps than your back or lats.

chinup1s.jpg
chinup2s.jpg

enlarge.gif
Click Image To Enlarge.
Chin-Up.

• Dip:
    • Using the parallel bars, grip the handles and push yourself up to your starting position. With elbows close to body and hips straight, lower body until shoulders are slightly stretched. Push body up in same posture and repeat. You can bend and cross your legs or keep them straight.

dipschest1s.jpg
dipschest2s.jpg

enlarge.gif
Click Image To Enlarge.
Dip.
ar.jpg
The Diet:

If you are bulking, which is what people usually do on this program, you need to be eating like there is no tomorrow. 3000-4000 calories a day. Make sure you get 1 to 2 x your bodyweight in protein (in grams) and more than that in carbs. Mark Rippetoe also suggests that you drink up to a gallon of milk a day and plenty of water.

FutureAbs jij bent de enige die jouw leven kan bijsturen. Als ik naar de sportschool ga, heb jij daar niks aan. Dus je zal het echt zelf moeten doen.

Ik was tot 2 jaar terug enorm onzeker over mezelf en vond het toen genoeg en ben gewoon op nieuwe mensen uit mijn schoolklas afgestapt en gevraagd of ze wat met mij wilden doen. Nu zijn die 3 mensen mijn beste vrienden. Als ik die stap niet had gezet, was ik nu nog ongelukkig.

Daarnaast hoef je in een sportschool niet echt een begeleider apart te betalen. Er is meestal gewoon personeel die je helpen en er zijn een hoop echte volwassenen aanwezig die al veel ervaring hebben en echt wel 5 minuutjes de tijd hebben om je te helpen bij een oefening/je iets te vertellen. Daarnaast is dit forum heel bruikbaar.

Succes :)

Hoi FutureAbs:wave:

Zo te zien heb je al heel veel hulp gekregen van mede-DBB'ers.
Net als jou ben ik ook 15 jaar en ben ik ook begonnen met KT, nu ondertussen al 5 maand bezig.

Naar de sportschool gaan is zeker een must, maar vooraleer je ernaar toe gaat moet je wel eerst goed te techniek leren van de oefeningen.
Rippetoe zou inderdaad ideal zijn met een mooi eetpatroon en voldoende rust.
Stickies lezen is wat jij moet doen maar dat heb je al gedaan veronderstel ik..

Ik ben nog steeds niet echt breed ofzo maar ben nu toch al van 56 kg naar 66,7 kg geraakt, bij je gains zal natuurlijk een beetje vet zitten (tenzij je een aanleg hebt om droog te blijven) maar dat kan je er na dat je voldoende spiermassa hebt opgebouwt er terug aftrainen.

Die puberteit is klote hé..ik heb ook nog geen baardgroei ofzo maar hopelijk komt dit nog.

Ik wens je veel succes en veel spiermassa toe!:D

Tip: Hou een logje bij van je trainingen zodat je zelf je progressie kan zien en daar positieve en/of negatieve commentaar kan op krijgen, helpt echt!:)

gewoon naar sportschool gaan

-stel een doel

laat ze over 6maanden of tot een 1 jaar zien dat je flink bent aangekomen :P en
iedereen is zo begonnen.

Waarom woon je ergens?
Z-h?

lekkere chick is dat btw (standing barbell militairy press)

on topic: voldoende eten, probeer ook een goede voedingsschema te maken als je gaat trainen. Verder gewoon blijven volhouden en na een half jaartje ga je resultaat zien als je het goed doet:)

Als je idd zoveel motivatie heb, gewoon goed eten, schema'tje zoeken en het komt vanzelf wel ^^

je hebt abs in je naam en zit hier al sinds Geregistreerd: apr 2009 en dan lees ik dit

om eerlijk te zijn... ben ik nog niet begonnen met krachttraining omdat ik steeds niet de benodigde dingen kan krijgen. ik zit wel is op zolder buik oefeningen te doen.. maar niet echt kracht training)

mijn doel:
Stand up for myself
een man worden, en geen jongentje blijven......
Muscle

Van een paar kilo spieren wordt je geen Rambo, er lopen genoeg gespierde mietjes rond. Bovendien denk ik dat je zo een verkeerd pad gaat inslaan en een verbitterd persoon wordt. Jij moet doen wat je leuk vind en puur voor jezelf...als dat krachttraining is moet je dat vooral doen maar als je gaat trainen om iets buffer te worden en zo hopelijk van de pesters afkomt :roflol: nee hoor die vinden wel iets nieuws om op te zeiken.

Ga jij maar op thai boksen, ergens ver van je huis vandaan waar niemand je herkent zodat je ook niet de illusie hebt dat mensen vooroordelen over je hebben, ze kennen je immers niet. Dingen ontlopen gaat je angsten alleen maar versterken

je hebt abs in je naam en zit hier al sinds Geregistreerd: apr 2009 en dan lees ik dit

Van een paar kilo spieren wordt je geen Rambo, er lopen genoeg gespierde mietjes rond. Bovendien denk ik dat je zo een verkeerd pad gaat inslaan en een verbitterd persoon wordt. Jij moet doen wat je leuk vind en puur voor jezelf...als dat krachttraining is moet je dat vooral doen maar als je gaat trainen om iets buffer te worden en zo hopelijk van de pesters afkomt :roflol: nee hoor die vinden wel iets nieuws om op te zeiken.

Ga jij maar op thai boksen, ergens ver van je huis vandaan waar niemand je herkent zodat je ook niet de illusie hebt dat mensen vooroordelen over je hebben, ze kennen je immers niet. Dingen ontlopen gaat je angsten alleen maar versterken

ik vind het erg leuk om te fitnessen, niet perse om rambo te worden xD
ik zit sinds kort op Han Mu D, (mix tussen Taekwondo, jiujitsu, judo)
en vind het erg leuk om te doen
edit: ik wil niet alleen een beetje gespierd zijn om beetje te showen, ik wil later echt meedoen met wedstrijden enzo (als k een jaar of 20 - 25 ben xD) en echt breed worden. ik heb vast niet zoveel aanleg als arnie, maar ik zal me best doen :P

Ik zal je enigzins wat vertellen over pesten wat je zelf vast ook wel wist maargoed. Want ik ben namelijk ook zeer lang gepest tot ik leerde voor mezelf optekomen.

Maar pesten is iemands zwaktes opzoeken zo gauw ze eenmaal je zwakte hebben gevonden gaan ze daar min of meer op door en gauw genoeg zit jij dik in de shit met je gedachten. En een buffe gozer word je niet gauw dus je zult het met andere dingen moeten doen zoals verzekerd over komen je onzekerheden opzij zetten het klinkt lastig en onmogelijk dat leek het bij mij eerst ook tot er een dag kwam dat ik het niet meer toe liet dat was toch wel de dag dat ik naar de gym ging het zij ook niks maar toch leek het voor mij of ik over een hele hoge drempel was geklommen.

En alle mannelijkheden komen met mate ongeacht wanneer. Ze komen er wel

Terug
Naar boven