Fitness Seller

iemand de behoefte daar te reageren ? ?

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Training 10.000 berichten
Waardering
3.702
een lid van fitnessnet plaatste dit

Op een ander topic kwam ik dit tegen....

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=2&t=493109&hilit=&start=75

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ikheb een onderzoek gedaan naar bodybuilding, en in weze is het gewoon een eetstoornis, een lichaamsbeeldstoornis. Deze mensen hebben dezelfde denkpatronen en pathologie als iemand met anorexia, dezelfde vastberadenheid. Het grote verschil is dat een anorect wil " verdwijnen" , zo min mogelijk ruimte wil innemen, en een bodybuilder wil zoveel mogelijk ruimte innemen, groot worden. Alleen wordt anorexia als ziekte gezien en is dit enigszins sociaal geaccepteerd omdat het " sport" is. Dit is net zo ziek hoor, en net zo slecht voor je lichaam.

de overeenkomsten zijn gewoon echt griezelig. zal straks wel ff wat titels posten, heb het zo niet uit mijn hoofd. Tuurlijk zullen er gedeeltelijk mensen tussenzitten die er wel op een normale manier mee om kunnen gaan, maar zeker 80 % van de bodybuilders hebben exact dezelfde denkpatronen en vertonen hetzelfde obsessieve gedrag als mensen met een een eetstoornis.

Nou heb ik al een poging gedaan op deze idiote redenering te reageren, maar wellicht voelen meer (professionele) dames/heren zich ook geroepen? Ik ben wel geen prof, en heb trouwens desbetreffende programma ook niet gezien, maar vond dit een belediging voor onze sport

Iemand de behoefte om op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=2&t=493109&hilit=&start=75 te reageren

:D :D

Lacheuhhhh

"Wat een belachelijke ongenuanceerde uitspraak zeg!
Iemand die bodybuilding als hobby heeft heeft niet direct een stoornis! Ik heb het programma niet gezien en ik weet ook wel dat er mensen zijn die doorslaan in bepaalde dingen, maar dat is nie overal zo. Iemand die zich kapot traint om de marathon van NY te lopen, heeft die dan ook een stoornis? Het gaat om een prestatie leveren...."

Dit vind ik wel een mooie reply :thumbs:

Wat een onzin zeg.. En powerlifters hebben ook een eetstoornis? Want die hebben ook allemaal een pens.

Sommige mensen kun je gewoon niets meer leren.:rolleyes:

Ok ik kon de verleiding niet weerstaan :D

Ik ben nog te aardig geweest vind ik dus als er mensen zijn met ideetjes hoor ik het graag!

Btw 3xl wat doe je op een forum over paarden ???

Wat een grapjurk.

Die bitches daar zijn gewoon verbitterd dat die vrouwen spieren hebben en zij niet haha.

Wil je zeggen dat 80% van de dbbers hier niet gestoord is :D ?

Boeiend stelletje bij elkaar daar. Mw LPtjuh spant de kroon.
Ga er geen tijd aan besteden. Vraag me alleen wel af wat de motivatie is van iemand om een ander zo nodig te moeten afzeiken en daar ook nog eens heel veel tijd aan te besteden... Geeft me te denken.

Wel typisch wijven-iets trouwens. Ow ik heb een bloedhekel aan wijven, geven mijn geslacht een hele slechte naam...

Dani uit.

Tsja, als je het zo bekijkt heeft elke (top)sporter een stoornis. :rolleyes:

Zullen we niet gewoon namens DBB en bericht sturen?

Ik heb ff een klein begin gemaakt, veranderingen en verbeteringen zijn meer dan welkom.

Ik ben het niet volledig met uw constatering eens. Ik zal kort uitleggen waarom dit het geval is. In eerste instatie zullen wij het met elkaar eens zijn dat sport goed is voor het menselijk lichaam. Wanneer iemand teveel resultaatgericht bezig is met zijn sport zullen mogelijk deze positieve eigenschappen overlopen worden door competitie drang ,men wil beter worden in zijn of haar sport. Om de beoogde doelen met bodybuilding te behalen zal er ook een behoorlijke aanpassing gedaan moeten worden aan het eetpatroon van de persoon in kwestie.

Wanneer BB op een recreatieve manier beoefend wordt zulen er niet snel ernstige consequenties optreden. Wanneer er puur en alleen voor het resultaat getraint wordt en het hele leven van een bodybuilder om het daadwerkelijke trainen en eten ingericht wordt kan ik mij voorstellen dat u twijfelt aan het feit of bodybuilding niet een te groot invloed heeft in een leven van deze persoon.

U doelt waarschijnlijk op gebruik van anabolen steroiden in uw artikel als spreekt over de slechte gevolgen van BB voor het lichaam. Dit snap ik deels, wanneer een niet goed geinformeerd persoon ineens gebruik zou gaan maken van deze middelen op een onverantwoorde manier kunnen er zeker negatieve geovolgen aan verbonden zijn. Maar dit percentage is naar mijn idee te verwaarlozen.

Verder ben ik benieuwd op welke manier uw onderzoek geconstrueerd was. Op welke manier heeft u voor een naar uw idee representatief onderzoek gezorgd? Ik vraag dit omdat ik mij niet voor kan stellen dat de door u genoemde 80% daadwerkelijk dezelfde denkpatronen en obsessief gedrag vertonen dat overeen zou komen met mensen die lijden aan een eetstoornis.

Goede Guido20, Ik heb zelf eigenlijkg een zin om te reageren:o

Terug
Naar boven