XXL Nutrition

iemand de behoefte daar te reageren ? ?

geen zin in. ik weet dat het voor mij geen obsessie is.. en ZEKER geen ziekte.

heb nu 2 blessures die al maanden aanhouden.. ben nu gewoon compleet gestopt met trainen eet wat en wanneer ik wil maar let gewoon een beetje op wat ik eet.. wanneer ik over 2 maanden weer wil beginnen pak ik de draad weer gewoon rustig aan op.. sim-pel :)

dat sommige mensen elk pondje afwegen en 3x per dag in de spiegel staan te poseren enz enz. moeten ze zelf weten. ik weet dat het ook normaal kan en ik vind mezelf daar een levend bewijs van :)

Ik heb mijn levensstijl al genoeg moeten verantwoorden en verdedigen, ik heb er ook weinig zin meer in. Zulk soort mensen zijn en blijven blind voor iedere andere kijk op de zaak, hun valt niks uit te leggen.

Ik vraag me af of dat persoontje diezelfde uitspraak in de gemiddelde sportschool op maandagavond durft te openbaren aan de aanwezigen.

Dani zei:
Boeiend stelletje bij elkaar daar. Mw LPtjuh spant de kroon.
Ga er geen tijd aan besteden. Vraag me alleen wel af wat de motivatie is van iemand om een ander zo nodig te moeten afzeiken en daar ook nog eens heel veel tijd aan te besteden... Geeft me te denken.
Wel typisch wijven-iets trouwens. Ow ik heb een bloedhekel aan wijven, geven mijn geslacht een hele slechte naam...
Dani uit.

amen!

Dat stukje van zoveel mogelijk ruimte inwillen nemen klopt wel :D

3XL zei:
een lid van fitnessnet plaatste dit

Op een ander topic kwam ik dit tegen....

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=2&t=493109&hilit=&start=75

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ikheb een onderzoek gedaan naar bodybuilding, en in weze is het gewoon een eetstoornis, een lichaamsbeeldstoornis. Deze mensen hebben dezelfde denkpatronen en pathologie als iemand met anorexia, dezelfde vastberadenheid. Het grote verschil is dat een anorect wil " verdwijnen" , zo min mogelijk ruimte wil innemen, en een bodybuilder wil zoveel mogelijk ruimte innemen, groot worden. Alleen wordt anorexia als ziekte gezien en is dit enigszins sociaal geaccepteerd omdat het " sport" is. Dit is net zo ziek hoor, en net zo slecht voor je lichaam.

de overeenkomsten zijn gewoon echt griezelig. zal straks wel ff wat titels posten, heb het zo niet uit mijn hoofd. Tuurlijk zullen er gedeeltelijk mensen tussenzitten die er wel op een normale manier mee om kunnen gaan, maar zeker 80 % van de bodybuilders hebben exact dezelfde denkpatronen en vertonen hetzelfde obsessieve gedrag als mensen met een een eetstoornis.

Nou heb ik al een poging gedaan op deze idiote redenering te reageren, maar wellicht voelen meer (professionele) dames/heren zich ook geroepen? Ik ben wel geen prof, en heb trouwens desbetreffende programma ook niet gezien, maar vond dit een belediging voor onze sport

Iemand de behoefte om op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=2&t=493109&hilit=&start=75 te reageren

:D :D
het is eigenlijk allemaal erg simple!
alles waar mensen aan verslaafd zijn of geobseseerd is niet goed! dat geld zowel voor mensen die anorexia hebben als bigorextia.
dit geld ook voor rook verslaafden en voor andere vormen van sport of levensgewoonte waarbij men niet meer zonder kan.

dus eigenlijk niks bijzonder dit stukje tekst

LOL Corazon gaat lekker los.

Maar ik denk dat, dat soort mensen toch geen begrip voor ons zullen hebben.

Laat ze maar lekker gelukkig zijn met hun ecto vriendjes.

Oxgene zei:
LOL Corazon gaat lekker los.

Maar ik denk dat, dat soort mensen toch geen begrip voor ons zullen hebben.

Laat ze maar lekker gelukkig zijn met hun ecto vriendjes.

Hahah te laat ik heb ze de link gegeven van DBB :D hoop dat ze zo wat meer begrip zullen krijgen voor onze sport

Gelijk heeft ie:p

Echt lachen wat ie daar zegt:D

vergelijking anorexia en BB

wat betreft anorexia zegt de DSM-IV het volgende (in het kort)

anorexie, anorexia (G. gebrek aan eetlust)
meest bij jonge vrouwen voorkomende aandoening behorend tot de eetstoorniseen gekenmerkt dor een door psychische factoren bepaalde weigering het lchaamsgewocht op peil te houden, of wel door gewichtsverlies ofwel door in een periode van groei onvoldoende in gewicht toe te nemen (minder dan 85% van het het normale gewicht voor de leeftijd en lengte), angst voor gewichtstoename of dik worden bij een bestaand ondergewicht, stoornis in de beleving van het te lage lichaamsgewicht en lichaamsvorm
bij meisjes na de menarche (begin van de pubertijd red.) het uitblijven van tenminste drie menstruele cycli; men maakt onderscheid in een type met of zonder kenmerken van boulimie (boulimia nervosa); lichamelijke afwijkingen: het gevolg van anorexia nervosa zijn o.a. amenorroe (uitblijven van menstruele bloeding, i.c. een secundaire ammenorroe ,red), obstipatie, verandering in de haargroei, vertraging van de hartslag en ademhaling, daling van lichaamstemperatuur en bloeddruk, veranderde samenstelling van het bloed, acrocyanose (blauwe verkleuring van de uiterste extremiteiten) en diverse hormonale stoornissen
t.g.v. een evt. frequent braken hypokaliëmie, tandcaries, onstekingen van keel, slokdarm en maag

bron: Elsevier gezondheidszorg: Coëlho zakwoordenboek der Geneeskunde, 2003 pag. 48

Op veel punten staan KT'ers in het algemeen diametraal tegenover de gedachtenstandpunten van anorexia patienten. Kort gezegd willen wij gewoon groot en/of sterk worden, waar mensen met anorexia juist willen vermageren. Beiden hebben het nodige over voor het behalen van hun doelen. Een streng eetpatroon, veel beweging, hoge eisen stellen. In mijn ogen is er pas sprake van een ongezond beeld als vorderingen en verbeteringen in de richting van het gewenste beeld niet worden erkend. Daar ontstaat ruimte voor een verlies van realistische ideën.
Verder heeft anorexia een duidelijke invloed op hormoonregulatie. In het geval van KT is dit niet ziekelijk, de invloed is er wel, maar het lichaam kan zelf een balans handhaven, en gevolg van enorexia wordt het lichaam in een niet natuurlijke hormoonbalans gedwongen. In dit kader valt wat te zeggen over AS gebruik in de vergelijke tussen KT en anorexia. Evenals bij de vergelijking met de bloedsamenstelling.
Bij vrouwen met een bijzonder laag BF als gevolg van training kan de menstruatie ook uitblijven, alleen weet ik niet hoe dit geldt voor bodybuildsters/fitness-figure dames. Deze perioden van lage BF waarden duren in hun geval veel minder lang.
Ontstekingen aan keel, slokdarm en maag lijken me niet van toepassing bij een goed opgebouwd eetpatroon. En braken willen we al helemaal niet (miss als het moet van een training, maar that's it!).

Op veel punten zijn KT en anorexia overeenkomstig in denk patronen, alleen kan iedereen die kan lezen snappen uit het verhaal dat het op de gezondheid een heel andere invloed heeft!
Een groot punt van aandacht in de vergelijking is denk ik het verlies van een realistische kijk op het geheel van ontwikkelingen als gevolg van de sport. Als je 100+ kg weegt bij 1,80 m en je ziet in de spiegel een ecto, dan moet je denk ik wel achter je oren gaan krabben.

Je moet weten waar je staat en trots zijn op je vorderingen. Doelen stellen is goed en noodzakelijk, maar realiseer je wat je hebt gehaald.

grtz,
BuilderB

Laatst bewerkt:
Discussies hoef ik me niet in te mengen.

Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik nooit tegengestelde 'symptonen' heb gehad die overeenkomen met een anorexia patient.

Zoals anorexia patienten bang zijn om te eten, heb ik inderdaad weleens het gevoel bang zijn om niet te kunnen eten. En nog wel een aantal voorbeelden.

Dus ja, deels ben ik het ermee eens, behalve dat bodybuilding namelijk ook een betere algemene gezondheid met zich meebrengt en geestelijk welzijn. Waardoor je je gelukkiger voelt met meer zelfvertrouwen, en dat hebben anorexia patienten juist helemaal niet.

Guido20 zei:
Zullen we niet gewoon namens DBB en bericht sturen?
Ik heb ff een klein begin gemaakt, veranderingen en verbeteringen zijn meer dan welkom.
Ik ben het niet volledig met uw constatering eens. Ik zal kort uitleggen waarom dit het geval is. In eerste instatie zullen wij het met elkaar eens zijn dat sport goed is voor het menselijk lichaam. Wanneer iemand teveel resultaatgericht bezig is met zijn sport zullen mogelijk deze positieve eigenschappen overlopen worden door competitie drang ,men wil beter worden in zijn of haar sport. Om de beoogde doelen met bodybuilding te behalen zal er ook een behoorlijke aanpassing gedaan moeten worden aan het eetpatroon van de persoon in kwestie.
Wanneer BB op een recreatieve manier beoefend wordt zulen er niet snel ernstige consequenties optreden. Wanneer er puur en alleen voor het resultaat getraint wordt en het hele leven van een bodybuilder om het daadwerkelijke trainen en eten ingericht wordt kan ik mij voorstellen dat u twijfelt aan het feit of bodybuilding niet een te groot invloed heeft in een leven van deze persoon.
U doelt waarschijnlijk op gebruik van anabolen steroiden in uw artikel als spreekt over de slechte gevolgen van BB voor het lichaam. Dit snap ik deels, wanneer een niet goed geinformeerd persoon ineens gebruik zou gaan maken van deze middelen op een onverantwoorde manier kunnen er zeker negatieve geovolgen aan verbonden zijn. Maar dit percentage is naar mijn idee te verwaarlozen.
Verder ben ik benieuwd op welke manier uw onderzoek geconstrueerd was. Op welke manier heeft u voor een naar uw idee representatief onderzoek gezorgd? Ik vraag dit omdat ik mij niet voor kan stellen dat de door u genoemde 80% daadwerkelijk dezelfde denkpatronen en obsessief gedrag vertonen dat overeen zou komen met mensen die lijden aan een eetstoornis.

Dit percentage is nog vrij groot bro, dat de "harde kern" van dit board niet zo is zegt niets over het algemene gebruik in de gemiddelde sportcentra.

hehe daar is mighty duck
nou hebben ze gelijk of wat?

Hoe vinden jullie het als er een programma komt over vrouwen die van paarden houden, waarin 2 van die vrouwen anale coïtus hebben met paarden. Als ik dan zo snel zou oordelen als jullie, dan waren jullie allemaal paardenverkrachters
biggrin.gif

:roflol:ahahahHAHAHAHAHAHHAHAHAHHHAHA OMFG AHAHAHAH corazon pwnt asss daarzo:roflol:

ManMountain Bericht Onderwerp: Re: Oh my g..... vrouwelijke bodybuilders op net 5
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Geplaatst: Gisteren 21:55
,
,

AHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA OMFG NOG GRAPPIGER AHASHAHAHA
ZIE JE MAN MOUNTAIN OPEENS WAZAAA:roflol:

wat een gezanik

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

some people just wont get it:roflol:

Terug
Naar boven