MuscleMeat

Iemand ervaring met een ijsbad na legday?

Saus

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2020
Waardering
266
Lengte
1m57
Massa
54kg
Vetpercentage
19%
Heb het niet zo bij de hand, maar een ijsbad heeft zeker voordelen en is wetenschappelijke onderbouwing voor. Hockeycoach Marc Lammers heeft dit bij het dameshockeyteam geïntroduceerd en afgekeken van de paardensport .
Klopt bij (vgm) 43 graden beginnen de eiwitten in het lichaam te stollen daarom is het van belang om je paard snel af te koelen na een intensieve training. Of nog beter, laat het staan als het erg warm is :D. Zelfs in de winter de benen afspoelen is goed maar ik heb geen idee of het hetzelfde bij mensen is dus eigenlijk heb je niks aan deze info

Bert

/_o_\
Elite Member
2x Challenge Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Waardering
25.652
Lengte
1m89
Massa
111kg
Klopt bij (vgm) 43 graden beginnen de eiwitten in het lichaam te stollen daarom is het van belang om je paard snel af te koelen na een intensieve training. Of nog beter, laat het staan als het erg warm is :D. Zelfs in de winter de benen afspoelen is goed maar ik heb geen idee of het hetzelfde bij mensen is dus eigenlijk heb je niks aan deze info
En toch is het deels wel daarvan afgekeken. In ieder geval in het specifieke geval van de Oranjedames Hockey, althans, dat heb ik de coach persoonlijk horen vertellen en heeft ie ook beschreven in z'n boek.

Bovenaan