Fitness Seller

IF resultaten + advies gevraagd

tyle

Advanced Bodybuilder
Waardering
27
Ik ben nu al een tijdje aan het cutten volgens IF en ik wil even met jullie mn progressie tot nu toe delen..daarnaast wil ik nog weten of ik niet te hard ga qua gewichtsverlies? En wat zou beter zijn dan, minder cardio of meer kcals aan mn dieet toevoegen?

G= gewicht in kg
M= omtrek middel in cm
N= omtrek nek in cm

overige stats momenteel

leeftijd: 23
lengte: 184cm

doel: 7 a 8% bf..ik denk dat ik nu op 10 of 11 zit, ik vind echt moeilijk om te schatten en die huidplooimetingen geven steeds wat anders aan..ik zit er over na te denken om een onderwaterdompeling bf test te doen, dan weet ik het tenminste precies..

progressie:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Mn dieet (iets anders momenteel, iets hoger in carbs en lager in vetten, wel zelfde aantal kcals):

Maaltijd 1:
- muesli reep
- brinta
- shake
- ei eiwit 2x
- pindakaas
- 4 boterhammen
- kipfilet

Maaltijd 2:
- pangafilet
- sperziebonen
- broccoli
- ei eiwit 4x
- olijfolie
- soya melk
- vloeibare boter
- spinazie

Maaltijd 3 (tussen m1 en m2 in of als pre workout maaltijd, 20% van dagelijkse calorie inname)

- muesli reep
- ei eiwit 2x
- olijven
- tonijn
- lijnzaadolie
=====================================

Kcals: 2525 met E:270,5 KH:132,25 V: 94,3 met macros van E: 43,99%, KH: 21,51%, V: 34,5%

En neem ook nog wat sups:

- visolie
- multi vitaminen

=============

Graag uw mening...

Ik zou kcal iets verminderen want je zou toch wel 1kg vet moeten verliezen per week...

• Topic Starter Topic Starter
ik dacht juist dat je max 500 tot 800gram vet maar kan verliezen per week zonder spierverlies?

Ziet er goed uit, vind ik. Op die mueslireep na, alles clean.

Staar je niet blind op theorien, het gaat nu goed. Hou dit nog even vol, gaat het minder, kun je toch altijd nog wat aanpassen..

Zou wel geleidelijk aan je kcal verminderen, bvb muesli reep er uit halen. Je valt af, je behoefte is dan ook minder :)

Waarom aanpassen als hij afvalt? Dan ben je echt niet slim bezig. Je moet pas aanpassen als er geen progressie meer is. Gewoon zo blijven cutten. 1% vet verliezen per week is erg netjes. Welk vp zat je op?

Ziet er goed uit, vind ik. Op die mueslireep na, alles clean.

Staar je niet blind op theorien, het gaat nu goed. Hou dit nog even vol, gaat het minder, kun je toch altijd nog wat aanpassen..

thanks, de mueslirepen behoeden mij voor alle andere slechte carbs dus die heb ik wel nodig en past gwn in mn macros dus geen probleem lijkt me.

Waarom aanpassen als hij afvalt? Dan ben je echt niet slim bezig. Je moet pas aanpassen als er geen progressie meer is. Gewoon zo blijven cutten. 1% vet verliezen per week is erg netjes. Welk vp zat je op?

ja indd kga pas aanpassen als er geen progressie meer is maar ik denk dat dit voor mij wel goed werkt..elke dag 40min cardio en 5x in de week krachttraining...

ik denk dat ik op 14 of 15 % zat..toen ik begon dacht ik eerder aan 12 of 13% maar viel toch wel tegen..ik sta nu wel redelijk droog al wel..

6 kilo in 7 weken prima resultaat toch!

:roflol: BS.
1kg vet per week is onmogelijk, zeker als je een beetje laag in BF staat. Ik denk dat een halve kg/week echt vetverlies al heel goed is.

Echt niet onmogelijk. Maar in dit geval ja :P.

---------- Toegevoegd om 20:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:18 ----------

Zou wel geleidelijk aan je kcal verminderen, bvb muesli reep er uit halen. Je valt af, je behoefte is dan ook minder :)

whut? Als ie zijn spieren behoudt blijft zijn onderhoud net 't zelfde hoor...

Echt niet onmogelijk. Maar in dit geval ja :P.

---------- Toegevoegd om 20:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:18 ----------

whut? Als ie zijn spieren behoudt blijft zijn onderhoud net 't zelfde hoor...
Hij zit rond 10-11, en hij gaat naar 7-8%... denkte nu echt dat zijn VVM blijft ?

kcals verlagen omdat mn gewicht wat afneemt hoeft naar mij mening nog niet..mn onderhoud is denk ik 3200 of meer.. ik zou zelfs nog mn kcals kunnen verhogen..daarom vroeg ik ook wat advies hier :)...

als ik nog 5 a 6 weken dit doorzet kan ik wel op de 7 a 8 % uitkomen ofniet?

Jij bent de enige die dat kan beoordelen. Zolang het eraf blijft vliegen, gewoon lekker doorgaan. Uitgaande van de progressie die je tot nu toe maakt haal je dat zeker.

:roflol: BS.
1kg vet per week is onmogelijk, zeker als je een beetje laag in BF staat. Ik denk dat een halve kg/week echt vetverlies al heel goed is.

Ik herzie mijn mening in dit specifiek geval maar normaal is het mogelijk als je wat hoger in bf bent.

Terug
Naar boven