kearress
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 100
Gister heb ik een sport-medisch onderzoek gehad door Dr. IJzermans. (Dr IJzerman heeft sporters op veel grote toernooien begeleid (Olympische Spelen, Universiades, enz) en is zelf atletiektrainer geweest van bekende atleten.Daarnaast heeft hij veel onderzoek verricht naar training van duursporters en bodybuilding.)
Dit onderzoek heb ik laten doen n.a.v. mijn rugblessure waar ik de laatste anderhalf jaar last van heb gehad. De uitslag moet nog binnenkomen, maar alles zag er goed uit: longfunctie, het hartfilmpje, bloeddruk, urine. Enkele beperkingen in hamstring, pols en heupgewricht, maar dit was bij mij al bekend en is niet erg of storend. Hamstring is goed te rekken, gewrichten is niet veel aan te doen, die beperkingen komen door mijn bouw. Uitslag van bloedonderzoek moet nog komen. Zijn advies was: veel krachttraining doen
, en toch even een foto laten maken van mijn rug, omdat deze iets te hol is. Gewoon om te controleren op aangeboren afwijkingen.
Echter was er 1 ding waar ik wel van schrok: mijn vetpercentage! Ik wist wel dat deze te hoog was (vooral rond de buik), maar had absoluut niet verwacht dat het 21% zou zijn. Ik heb een slanke bouw, dus dit kwam echt als een verassing. Het is harder gegaan dan verwacht in mijn blessure-rust periode
Ik zit nu dus een beetje in tweestrijd: eerst cutten, of eerst spiermassa bouwen. Ik heb besloten dat ik voor het laatste ga aangezien dit het beste is om mijn rug te verstevigen. Maar dan wel zoveel mogelijk clean eten dus!!!! Dat wordt weer even in de sticky's duiken
Mooi man, sport
Dit onderzoek heb ik laten doen n.a.v. mijn rugblessure waar ik de laatste anderhalf jaar last van heb gehad. De uitslag moet nog binnenkomen, maar alles zag er goed uit: longfunctie, het hartfilmpje, bloeddruk, urine. Enkele beperkingen in hamstring, pols en heupgewricht, maar dit was bij mij al bekend en is niet erg of storend. Hamstring is goed te rekken, gewrichten is niet veel aan te doen, die beperkingen komen door mijn bouw. Uitslag van bloedonderzoek moet nog komen. Zijn advies was: veel krachttraining doen
, en toch even een foto laten maken van mijn rug, omdat deze iets te hol is. Gewoon om te controleren op aangeboren afwijkingen.Echter was er 1 ding waar ik wel van schrok: mijn vetpercentage! Ik wist wel dat deze te hoog was (vooral rond de buik), maar had absoluut niet verwacht dat het 21% zou zijn. Ik heb een slanke bouw, dus dit kwam echt als een verassing. Het is harder gegaan dan verwacht in mijn blessure-rust periode

Ik zit nu dus een beetje in tweestrijd: eerst cutten, of eerst spiermassa bouwen. Ik heb besloten dat ik voor het laatste ga aangezien dit het beste is om mijn rug te verstevigen. Maar dan wel zoveel mogelijk clean eten dus!!!! Dat wordt weer even in de sticky's duiken

Mooi man, sport

Laatst bewerkt:

flat bech press weer bezet, gelukkig wel alle andere oefeningen uit m'n schema kunnen doen. Ging redelijk, maar niet om over naar huis te schrijven.
Ben in totaal 1 uur en 20 minuten bezig geweest. beetje aan de lange kant maar ik had er de energie voor
En met machine curls kun je niet cheaten want dat is hetzelfde principe als preacher curls. En rope curls gaan gewoon erg lekker!