MuscleMeat

igf vraag

rodge zei:
subq. helpt wel degelijk voor spiergroei maar aangezien lr3 igf-1 ongeveer 50% van de insuline achtige eigenschappen heeft is het dus wijs om het pwo IM te zetten zodat je dan ook volledig gebruikt maakt van deze eigenschap.
-rodge

Theoretisch gezien is dit helemaal juist maar daar gaan we weer....ik heb 2x een cycle gedaan met 120mcg p dag,1x subc en 1x alleen in mn armen en kuiten.....ik heb van spotinjections NUL KOMMA NUL extra gemerkt en had ook niet de pomp die ik met subc wel had dus voor mij is het heel simpel.....spotinjections werken VOOR MIJ dus niet!!

Toch nog effe wat extra leesvoer voor mn vriend Elmo...we raken maar niet uitgepraat....:D

Long® R3 IGF-1

IGF staat voor insuline-gelijkende groeifactor. Het is een natuurlijke substantie die in het menselijke lichaam wordt geproduceerd en zijn hoogste natuurlijke niveaus tijdens de puberteit bereikt. Tijdens de puberteit is IGF de oorzaak van de natuurlijke spiergroei die vooral tijdens deze jaren voorkomt. Er zijn vele verschillende dingen dat IGF in het menselijke lichaam doet; Ik zal slechts de punten vermelden die voor fysieke vergroting belangrijk zijn. De voor bodybuilders belangrijkste voordelen zijn o.a. een verhoogde aminozuurtoevoer aan cellen, verhoogde glucosetoevoer, verhoogde eiwitsynthese, verminderde eiwitdegradatie, en de verhoogde synthese van RNA.

Wanneer IGF actief is gedraagt het zich verschillend in verschillende types van weefsels. In spiercellen worden de proteïnen en de bijbehorende celcomponenten gestimuleerd. De eiwit synthese wordt verhoogd samen met aminozuurabsorptie. IGF mobiliseert vet voor gebruik als energie in vetweefsel. In mager weefsel, verhindert IGF insuline om glucose over de celmembranen te vervoeren. Dientengevolge moeten de cellen op het verbranden van vet als energiebron overschakelen. Om deze redenen verhoogd de gebruiker van IGF als vanzelf zijn vetvrije massa.

De waarschijnlijk interessantste en machtige werking die IGF op het menselijke lichaam heeft, is zijn capaciteit heeft om hyperplasia te veroorzaken, welke het daadwerkelijke splitsen van cellen is. De hypertrofie is wat tijdens je gewichtstraining en steroïde gebruik voorkomt, het is eenvoudig een verhoging van de grootte van je spiercellen. Want na je puberteit hebt je een vastgesteld aantal spiercellen, en alles wat je kunt doen is het vergroten van deze spiercellen, je bereikt eenvoudigweg niet meer. Maar, door het gebruik van IGF kan dit hyperplasia veroorzaken, dat wil zeggen dat je eigenlijk je huidige aantal spiercellen in het weefsel verhoogt, en door gewichtstraining en steroïden gebruik kunt je deze nieuwe cellen rijpen, je laat hen met andere woorden groeien en sterker worden. Op deze manier kan IGF je genetisch potentieel in termen van spierweefsel en aantallen spiercellen eigenlijk vergroten. IGF vermenigvuldigd en veranderd de van nature aanwezige cellen. Op genetisch niveau bezit het het potentieel om van ieder individu de genetische limiet te verhogen om zo een superieure spierdichtheid en grootte te bouwen.

De medische gemeenschap heeft talrijke artikelen gepubliceerd over IGF’s vermogen om kanker te veroorzaken, diabetes en gigantisme. Tezelfdertijd worden op duizenden patiënten met spier ziekten gedocumenteerde experimenten uitgevoerd. En daar meld men significante vooruitgangen. Is dit niet al eens eerder gebeurd met AIDS patiënten die steroïden krijgen toegediend en anti-conceptiepillen die geslachtshormonen zoals Testosteron bevatten??

Long R3 IGF-1 gecombineerd met Insuline of rhGroeihormoon.

Er is heel wat discussie over de gelijkenis tussen IGF en het menselijk groeihormoon. De meest gestelde vraag is vaak wat efficiënter is. GH laat je spieren niet direct groeien, het werkt indirect door eiwitsynthesemogelijkheden te verhogen, en het verhoogd de hoeveelheid insuline die een persoon effectief kan gebruiken, het verhoogd eveneens de hoeveelheid anabole steroïden een persoon effectief kan gebruiken. GH veroorzaakt ook indirect de spiergroei door de vrijmaking van IGF te bevorderen wanneer het (GH) in het menselijke lichaam wordt vernietigd. Zodoende zou je GH kunnen bekijken als een voorloper (precursor) van IGF. Om het eenvoudiger te stellen, zou je ook kunnen zeggen dat IGF efficiënter en directer werkt bij het veroorzaken van de spiergroei en van de spierdichtheid. IGF is ook veel rendabeler. Er bestaan “experts”die stellen dat het effectiever is om tijdens een kuur met IGF tegelijkertijd een minimale doses GH te nemen. Omdat GH zijn werking verricht via het intermediaire hormoon IGF-1 en zelf geen directe invloed op de spiergroei uitoefent, is een combinatie niet nodig. Er bestaan enkele wetenschappelijke onderzoeken die het bestaan van een G2 receptor veronderstellen, die als er een GH molecuul aan deze G2 receptor dokt, een IGF gelijkende spiergroei zou veroorzaken, de aanhangers van deze hypothese zou ik aanraden om ’s morgens een dosis van 2 IU GH te nemen. Het bestaan van een G2 receptor is niet wetenschappelijk bevestigd, maar wie had tot voor enkele jaren van IGF-1 gehoord?

Als je het gelijktijdige gebruik van IGF1 met Insuline plant, overweeg dan dat IGF1 niet duur is, zeker kun je met minder IGF toe door insuline in de kuur toe te passen, maar IGF1 en de Insuline hebben samen een pro-insuline effect op je totale saldo van de bloedsuiker. Het kan je kansen op een hypoglycemische episode met het tienvoudige verhogen. Ik zou het niemand aanraden, die niet absoluut vertrouwd is met IGF en insuline.

IGF kan ook effectief alleen worden gebruikt en de spierwinsten zullen ook dan nog gemakkelijk zichtbaar zijn. Met de groeihormoon moet je ook hoge hoeveelheden anabole androgene steroïden en vaak ook insuline gebruiken om substantiële resultaten te bereiken, dit is niet het geval met IGF. IGF kan alleen op zichzelf worden gebruikt, en wordt door bodybuilders vaak gebruikt om de periode tussen de verschillende kuurcycli te overbruggen, deze overbruggingsperiode is erg geschikt om IGF te gebruiken aangezien het geen remmend effect heeft op de natuurlijke(endogene) testosteronproductie zodat het daarom in staat stelt om naar de natuurlijke hormoonproductie en hormoonniveaus terug te keren. Een kuur van IGF, PGF2a, HCG, en Clomid is een goede overbruggingskuur en stelt je lichaam in staat om naar de normale status terug te keren en je toch nog toe te staan om nieuwe spierwinsten te behouden en te maken.

IGF is een onderzoekspeptide, het is nog niet goedgekeurd voor gebruik als geneesmiddel en het wordt momenteel onderzocht voor de reparatie van het zenuwweefsel, als hulp voor brandwonden slachtoffers, en ook als mogelijke hulp bij spierverlies (muscle wasting) voor de patiënten met een AIDS besmetting. IGF blijkt ook een regenererende werking te bezitten op de beschadigde neuronen in het brein, wat ongelofelijke mogelijkheden biedt bij genezing van beschadigde gebieden in het brein, bij zuurstofgebrek bij geboorte, bij beroertes, Alzheimer etc etc.

Er zijn vele verschillende beschikbare analogen van IGF, in plaats van ze allemaal te vermelden, zal ik eenvoudig de twee meest voorkomende en meest efficiënte vermelden. De gewone recombinant IGF is één van twee, het is duurder en meest inefficiënt. De gewone IGF heeft slechts een halveringstijd van ongeveer 10-20 minuten in het menselijke lichaam en wordt snel vernietigd, het kan met bepaalde bindende proteïnen worden gecombineerd om de halveringstijd uit te breiden, maar dat is geen eenvoudige procedure en er is een efficiëntere en minder dure beschikbare versie. De meest efficiënte vorm van IGF is Lange R3 igf-1, het is chemisch veranderd en heeft veranderingen in aminozuur sequentie die vermijden dat het zich bindt aan proteïnen in het menselijk lichaam en het toestaan om een veel langere halveringstijd te hebben, rond 20-30 uur. "Long® R3 IGF-1 is een analoog (afgeleide) van IGF-1 van 83 aminozuren bestaand uit de volledige menselijke IGF-1 met substitie van een Arg (R) voor Glu (E) bij positie drie, vandaar R3, en een extra keten van 13 aminozuren bij het eindpunt (terminus)van N. Dit analoog van IGF-1 is geproduceerd met de bedoeling de biologische activiteit van het IGF peptide te verhogen."

"Lange R3 IGF-1 is significant krachtiger dan het normale IGF-1. De verbeterde kracht is toe te schrijven aan de verminderde affiniteit van Lange R3 IGF-1 aan alle bekende bindingsproteïnen en dan vooral IGFBP 3. Deze bindende proteïnen remmen normaal de biologische werking van IGF'S. Voor de rest van dit artikel wanneer ik IGF zeg verwijs ik nu naar Lange R3 igf-1 om het één en ander leesbaar te houden.

Het is niet ook duur aangezien er een media-grade versie beschikbaar is wat voor het bodybuilding gebruik volstaat. Er is ook een beschikbare receptor-grade maar deze is zeer duur en het enige merkbare verschil tussen twee zou slechts in laboratorium setting kunnen worden opgemerkt. De prijs op de zwarte markt voor IGF ligt tussen de $300-$500 per milligram afhankelijk van de bron, wees zeer voorzichtig zwarte markthandelaars van om het even welke IGF aangezien het een ZEER moeilijk te verkrijgen item is. Zoals vermeld is IGF een onderzoeksproduct en is slechts beschikbaar bij een paar laboratoria in de wereld en dan nog is het slechts beschikbaar voor onderzoeksbedrijven en biotechnologie instellingen.
Dosering, kuurlengte en tijd.

Zoals ook de meningen over dit onderwerp bij zowel steroïden- , groeihormoon- en ander ergogenicagebruik sterk uiteenlopen, gaan we enkele hiervan beschrijven. In de praktijk gaan de meeste atleten op den duur zichzelf onderwijzen en persoonlijk ben ik van mening dat een schema dat voor de één werkt niet persé voor iedereen hoeft te werken.
Algemeen wordt geloofd dat door een zware training “microtrauma” ontstaat d.w.z. kleine spierbeschadigingen, precies op deze “beschadigde”spieren verhoogd het lichaam het aantal IGF receptoren, zodat deze aan het IGF molecuul kunnen signaliseren waar precies reparatie noodzakelijk is, DAAROM groeien je spieren en heeft het IGF een voorkeur voor de plaats waar het zijn wondere werking verricht. IGF is daarom het meest efficiënt wanneer het onderhuids (subcutaan) wordt ingespoten met een insulinespuitje 15 minuten na je training. De beste tijd voor injecties is onmiddellijk na je gewichtstraining en/of ’s morgens. Juist deze voorkeur zorgt ervoor dat je spieren groeien en niet je organen etc, want ook de binnenkant van je darm en buikwand is dicht bezet met IGF receptoren en de veronderstelling bestaat sterk dat een teveel aan Long R3 IGF-1 zich bij verzadiging van de spiercel receptoren gaat binden aan je handen-voeten-aangezichtsbeenderen (topatleten vertonen vaak de zozeer bekende GH jukbeenderen). En ja die zwemster.. En iedereen herinnert zich de GH-gut oftewel de groeihormoonpens van vele topbodybuilders.

De meest efficiënte lengte voor een kuur van IGF is zoals ik al stelde omstreden, veruit de meesten gaan uit van een 30 dagen op 30 dagen af schema, anderen stellen 50 dagen gebruik en 20-40 dagen stoppen. De zwaarste controverse die Long R3 igf-1 omringt is de meest efficiënte dosering. De meest gebruikte dosering bevindt zich tussen 20mcg/dag en 120+mcg/dag, persoonlijk zou ik niet verder gaan dan 20 mcg om hierboven beschreven redenen. IGF is slechts beschikbaar per milligram, één mg zal dan voldoende zijn voor een 50 dagen kuur bij 20mcg/dag, 2mg is genoeg voor een 50 dagen kuur bij 40mcg/dag, 3mg voor een 50 dagen kuur van 60mcg/dag, enz. De doseringskwestie draait hoofdzakelijk om de hoeveel geld die je wilt besteden, de meeste atleten gebruiken de minimumdosering van 20mcg per dag en is gelukkig met de resultaten, en in feite gebruiken verscheidene hooggeplaatste bodybuilders een dosering van 20mcg/ dag en zijn tevreden met de resultaten. In een overigens goed onderbouwd artikel wordt zelfs gesteld dat men misschien zelfs al optimaal kan presteren op 10 mcg/dag.
IGF bijwerkingen

Alle middelen hebben op tot zekere hooghte bijwerkingen en IGF is geen uitzondering. Als het peptide in grotere hoeveelheid van zo rond 100mcg + wordt gebruikt kan het hoofdpijn veroorzaken, en soms misselijkheid en het kan tot lage bloedsuiker of
hypoglycemia bij sommige gebruikers veroorzaken. Hoewel ik nooit dit uit de eerste hand heb vernomen ben ik er zeker van
dat het waar is. Overschrijd echter nooit 120mcg op één dag. IGF kan dan ernstige ingewand - en darm problemen veroorzaken zoals tumoren, opzwellende darmen, diarree en braken.

Moeheid
De gebruikers melden soms een uitgevloerd en vermoeid gevoel gedurende de hele dag. Dit schijnt één van de negatieve bijwerkingen te zijn van IGF, het zal je slaapperiode langer maken en het zal s’nachts meer slaap vereisen om je goed uitgerust te voelen in de morgen. Dit is inherent aan hoge dosissen HGH en wordt waargenomen bij kinderen, wiens IGF niveaus buitengewoon hoog zijn. Een kind heeft 4 uur meer slaap nodig dan een gemiddelde volwassene. Dit kan direct of indirect op IGF niveaus worden teruggevoerd.

Stijfheid
Een bijna jichtig gevoel wordt algemeen ook geassocieerd met hoge niveaus van HGH, IGF heeft hetzelfde effect. IGF zal pijn in de vingers en de gewrichten van de handen veroorzaken.

Een andere vaak gestelde vraag over IGF verwijst naar de echte resultaten, in termen van zuiver gewicht in kilo’s. Je hoeft niet te verwachten een spierwinst van 5 pond per week te bereiken, zoals dat wel kan met oxymetholone of gelijkaardige steroïden. Het enige gewicht dat je bij gebruik van IGF zult bereiken is zuiver mager spierweefsel, met steroïden is het grootste deel van het bereikte gewicht watergewicht. Met een efficiënte dosering kunt je verwachten om 1-2 pond nieuw mager spierweefsel te verwerven per 2-3 weken en deze resultaten kunnen worden verhoogd door het gelijktijdige gebruik van testosteron, anabole steroïden, en/of insuline. Verhoogde vasculariteit is ook zeer algemeen voorkomend, de mensen rapporteren dat zij aders lijken waar te nemen waar zij die voordien nooit leken te hebben gehad. Een ander gemelde werking is de capaciteit vetvrij te blijven tijdens het gebruik van zware doseringen van steroïden en een enorme hoeveelheid voedsel tijdens een kuur IGF, dit is misschien wel de aangenaamste werking. Een verhoogde pomp is ook bijna onmiddellijk merkbaar, deze pomp kan zo pijnlijk worden, dat verder trainen onmogelijk wordt ,de pomp is soms zelfs merkbaar wanneer de gebruiker cardio doet., een enkeling rapporteert zelf een pomp tijdens het tanden poetsen.
Historie

Igfbp3 is de bindende proteïne, welke IGF1 toestaat om lang genoeg actief te blijven in het systeem om zijn magisch werk te kunnen doen. IGF heeft van zichzelf een halveringstijd van minder dan 10 minuten. De molecule is zo klein dat het zeer snel ontsnapt aan de bloedstroom. Dit was de reden waarom IGF gebruik zo "obscuur" was. Het benodigde zeer frequente injecties bij hoge dosering om zelfs maar minimale resultaten te bereiken. Daarbij vereiste de samenstelling een graad in biochemie. Deze kort werkende versie was enige IGF welke beschikbaar was en men injecteerde in 100 mcgdosering 4-6 keer per dag. Dat is een heleboel IGF1. Dat verklaart heel veel van de uitzette buiken. Hierna fuseerde men het peptide IGFBP3 met IGF welke tot 6 uren in het systeem kon werken. Door IGF aan IGFBP3 te binden maak je de molecule groter en het wordt opgesloten in de bloedstroom tot de proteïne en de IGF wordt opgesplitst, en de IGF molecule vlucht. Je kunt zijn werkingsduur bevorderen door het met Insuline te combineren. De insuline verhindert de analyse van IGFBP3 en laat IGF1 molecule in de bloedstroom vrij zwerven voor langere tijdsduur tot wel 12 uren als de insulineniveaus terugkeren naar hun normale niveau zal IGFBP3 zich beginnen op te splitsen en IGF1 van zijn verbindende eiwit IGFBP3 verlossen waarna het opnieuw een halveringstijd heeft van minder dan 10 minuten. Hierna kwam uiteindelijk LongR3 IGF-1> Er was veel discussie omtrent de vraag hoe het moest worden opgelost. Veel bodybuildingsites gingen het verkopen terwijl het was opgelost in 100% benzoyl alcohol Later besefte men een zwak zure oplossing benodigde ( b.v. 10mM HCI of azijnzuur ) , om voortijdige ontbinding van igf-1te voorkomen. Ik heb verscheidene studies gezien die aantonen dat de cirkeldichromisme (cd) diagrammen onthullen dat de IGF-1 eigen structuur door benzyl alcohol wordt onderbroken (PMID: 9165531). Het allerbeste wat de bodybuilder kon overkomen is het verschijnen van een volledig systeem in één box, die het zelfs voor de grootste leek mogelijk maakt om zijn injectievloeistof klaar te maken.

Wat nog belangrijker is, Ik denk niet dat bodybuilders zich realiseren dat immunogene LR3 igf-1 een aangepaste keten bezit met de sequence van het varkens groeihormoon aan de N-Eindleider van het hormoon, vandaar “long” in de naam. Als zij LR3 igf-1 blijven nemen, dit zal onveranderlijk antilichamen ontwikkelen tegen hun endogene igf-1. Dit zou het anabole effect van igf-1!!! verminderen

….july 2004….ronny..
© copyright belongs to www.bodyofscience.com

knap stukje basis info over igf-1 maar een aantal zaken zijn ondertussen achterhaalt.maar niet te meer een goede richtlijn voor een ieder die onderzoek doet naar het gebruik er van.

-rodge

igf kan dat gecombineerd worden met pgf-2? pgf-2 in bepaalde spier en igf subcutaan, zou dat synergetisch werken? of gaan die twee middelen niet samen? of heeft het geen zin? igf zou misschien wel een goede optie zijn voor iemand van mijn leeftijd. nog een beetje nieuwe spiercellen bij maken. echte igf is dat moeilijk te vinden?

Het is weer smakelijk om te lezen allemaal, je hoeft het zelfstandig naamwoord IFG-lr3 maar te noemen. En Testo en Elmo hebben weer een grote discussie. :roflol:, maar toch leer je van bijde zeer veel.

rodge zei:
knap stukje basis info over igf-1 maar een aantal zaken zijn ondertussen achterhaalt.maar niet te meer een goede richtlijn voor een ieder die onderzoek doet naar het gebruik er van.

-rodge
Kan je aangeven op welke punten dat artikel bijvoorbeeld gedateerd is?
Ik ben me momenteel een mening aan `t vormen over zowel IGF als HGH, maar door alle tegenstrijdigheden heb ik nog wel eens moeite met het kaf van het koren te scheiden.

rodge zei:
knap stukje basis info over igf-1 maar een aantal zaken zijn ondertussen achterhaalt...

I know...

Maar het gaat mij erom dat vriend Elmo beweert dat igf-1 niet voor spiergroei/splitsing of whatever zorgt als je het SUBC zet en dat is gewoon onzin.

zijn er al die IGF-1 rechtstreeks bij muscle-research besteld hebben? nooit geen probleem gehad? ik zou wel is willen zien wat een IGF-1 only bij mij (46 jaar) zou doen. ik zou 50 dagen 50 mcg gebruiken, een maand rust en dan opnieuw en zo een heel jaar door. ik heb gelezen dat MRJ het een maand gebruikt heeft en redelijk positief was, maar ik denk dat een kuurtje van een maand tekort is om echt nettowinst op te leveren. die één of twee kilo zie je niet maar als je ze niet verliest, zou je in principe elke kuur van 50 dagen 1 a 2 kilo winnen wat toch 6 a 8 kilo pure spierwinst op een jaar oplevert door nieuwe cellen bij te creëren. ik twijfel om in US te bestellen want ik heb jaren geleden ooit een pakje gehad dat onderschept is geweest door de douane maar de prijs is wel aanlokkelijk.

Testo zei:
Theoretisch gezien is dit helemaal juist maar daar gaan we weer....ik heb 2x een cycle gedaan met 120mcg p dag,1x subc en 1x alleen in mn armen en kuiten.....ik heb van spotinjections NUL KOMMA NUL extra gemerkt en had ook niet de pomp die ik met subc wel had dus voor mij is het heel simpel.....spotinjections werken VOOR MIJ dus niet!!

tjaaa! jij bent resistent, niets in normale doseringen werkt bij jou! ;)

skydirk zei:
zijn er al die IGF-1 rechtstreeks bij muscle-research besteld hebben? nooit geen probleem gehad? ik zou wel is willen zien wat een IGF-1 only bij mij (46 jaar) zou doen. ik zou 50 dagen 50 mcg gebruiken, een maand rust en dan opnieuw en zo een heel jaar door. ik heb gelezen dat MRJ het een maand gebruikt heeft en redelijk positief was, maar ik denk dat een kuurtje van een maand tekort is om echt nettowinst op te leveren. die één of twee kilo zie je niet maar als je ze niet verliest, zou je in principe elke kuur van 50 dagen 1 a 2 kilo winnen wat toch 6 a 8 kilo pure spierwinst op een jaar oplevert door nieuwe cellen bij te creëren. ik twijfel om in US te bestellen want ik heb jaren geleden ooit een pakje gehad dat onderschept is geweest door de douane maar de prijs is wel aanlokkelijk.

ik bestel mijn lr3 altijd bij MR. gaat altijd zonder problemen en een snelle levering.

ik zou mijn lr3 kuur tot 4 weken beperken. 4 weken op/4 af lijkt de beste resultaat te geven. als je hier tussen de lr3 kuren insuline gebruikt heb je altijd een nutrient pusher in je arsenaal.

-rodge

kan je igf lr3 ook combineren met dbol?

Idd, hou het in je eigen topic en ga niet de rest van het forum vervuilen omdat je niet snel genoeg antwoord krijgt.

Terug
Naar boven